בלי טובות מר ארבל...! העיריה מתנגדת להחלטת שר הפנים לקדם בניית 9,000 דירות בנס ציונה

$(function(){setImageBanner('29832397-2b1c-4d1a-b7cb-cbdeb06c3281','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

השבוע אישרה השבוע ועדת השרים בראשות שר הפנים משה ארבל קידום בתהליך מהיר של תוכניות בניה לכ9,000 דירות במתחם המייסדים ומתחם חרודי בעיר וזאת ללא כל התייעצות עם עיריית נס ציונה !
ראש העיר שמואל בוקסר: ״ אנחנו, יחד עם התושבים, נתנגד בכל האמצעים העומדים לרשותנו לבניית המתחמים"

בתמונה יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן ושר הפנים משה ארבל (אביגיל מתתוב, גדעון שרון לע"מ)

יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן ושר הפנים משה ארבל (אביגיל מתתוב, גדעון שרון לע"מ)

עיריית נס ציונה נגד קידום הבניה במתחם המייסדים ובמתחם חרודי

 אמש התבשרנו בהפתעה רבתי, כי ועדת השרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי, בראשות שר הפנים, משה ארבל, אישרה ביום שני תכנון של 24,000 יחידות דיור חדשות ב-7 מתחמים, שיקודמו בהליך מהיר בוועדה למתחמים מועדפים לדיור ולפיתוח מוטה תחבורה ציבורית (הוותמ"ל). המתחמים ממוקמים בערים כרמיאל, קריית ים, אשקלון, לוד, גדרה ונס ציונה. חלק מהתוכניות הן בהתחדשות עירונית, חלק בבנייה חדשה וחלקן תוכניות בריבוי בעלים. 

יותר מ-9,000 דירות בשני מתחמים בנס ציונה 

בנס ציונה מדובר על תכנון של 7,000 יח"ד במתחם המייסדים בתוכנית בריבוי בעלים, המשתרע על שטח כ-516 דונם, ונמצא בתחום השיפוט של נס ציונה מדרום, וגובל בדרום בשכונת נווה עמית ברחובות. התכנון מאפשר גם פיתוח של שטחי מסחר, תעסוקה, מבני ומוסדות ציבור בעירוב שימושים. כמו כן, מצוי המתחם בנגישות גבוהה לאמצעי תחבורה ציבורית מגוונים לרבות תחנת מטרו עתידית, סמיכות לרחוב ויצמן, המתוכנן כציר מערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן) של מטרופולין תל אביב, ובמרחק של 600 מטר מתחנת הרכבת ברחובות. 

ראש העיר נס ציונה שמואל בוקסר שהופתע לחלוטין מההודעה הגיב בזעם:

״מדובר בהחלטה קלוקלת בעל משמעויות ארוכות טווח לעתיד נס ציונה. אנחנו, יחד עם התושבים, נתנגד בכל האמצעים העומדים לרשותינו לבניית המתחמים שאינם תואמים את צביון העיר ואופייה. לא נאפשר בניה צפופה הכוללת 7,000 יחידות דיור במתחם המייסדים בצפון-מזרח העיר ובניה במתחם חרודי, שהוא פרדס פתוח וחלק בלתי נפרד מהחגורה הירוקה העוטפת את נס ציונה״.

יצויין כי כבר בינואר 2022 הגישה עיריית נס ציונה התנגדות להכרזה על מתחם המייסדים כמתחם מועדף לדיור, תוך שהיא מתנגדת לבניה של אלפי יחידות דיור במסגרת תוכנית שאין לה גיבוי בתוכנית מתאר ובניגוד לסדרי העדיפות העירוניים כאשר התוכנית אינה כוללת פיתוח תשתיות ארציות נדרשות כגון תשתיות ביוב ומים שיכולים לענות על דרישות בסיסיות של צרכי השכונה הגדולה המתוכננת. בהתנגדותה הדגישה עיריית נס ציונה כי נפח יחידות הדיור המתוכנן אינו תואם את צביון העיר, וכי לא ניתן לקדמו ללא תוכנית מתאר כוללת לעיר.

ארכיון

מתחם חרודי, ממוקם בחלקה הצפון-מערבי של העיר  ומוגדר כיום כשטח חקלאי. 

נזכיר כי בשנת 2022 בחנה העירייה קידום תוכנית פיתוח "מבוקרת ומצומצמת"  של המתחם, אך לאחר מפגש שיתוף ציבור רחב אשר התקיים בינואר 2023, עם תושבי השכונות הסמוכות למתחם אשר התנגדו לכך מכל וכל- הודיע ראש העיר שמואל בוקסר כי הוא מתנגד לכל בניה במקום.

בהמשך לזאת, הגישה עיריית נס ציונה, כבר בחודש פברואר 2023 התנגדות "להכרזה על מתחם חרודי כמתחם מועדף לדיור" ונימקה כי הקרקע הינה שטח חקלאי ומהווה מסדרון אקולוגי חשוב ופעיל אשר מאפשר תנועה רציפה של בעלי חיים ומהווה בית גידול של צמחי בר, עוד פירטה העירייה את החשיבות בשימור האזור כאזור פתוח המהווה חיבור בין שמורת הטבע בדרום ראשון לציון לצפון מערב נס ציונה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה