במזג אויר נפלא - מאות שילבו בסופ"ש טיול בגבעות הכורכר עם פעילות התנדבותית לשמירת הצומח והגנה מפני פגיעה בשטח.

$(function(){})

מאות נענו לקריאת "פורום הגבעות" וליוזמה של עינת מטלון הבלתי נלאית, בשיתוף עם מחלקת  הנוער בעירייה ופקדו במהלך השבת את גבעות הכורכר. הם נהנו מיום שמש מקסים ומפריחה מרהיבה של אירוס הארגמן, כלניות, רותם המדבר ומינים רבים נוספים.
ההפנינג הבלתי-פורמלי הזה סיים שבוע של פעילות אינטנסיבית בגבעות, שעסקה בעיקר בשמירת הטבע והגנה מפני פגיעה בשטח.

פרטי

ביום שישי קיימו "שומרי הגבעות" יום פעילות ל"מתיחת פנים" לגבעות הכורכר, ביוזמתה של הפעילה הותיקה עינת מטלון. לגבעות הגיעו כמאה בני נוער מכיתות ט' הפעילים בתנועת הנוער המועדונצ'יק, בליווי המדריכים. באמצעות כלי עבודה שחולקו להם עבדו הנערות והנערים במשך כמה שעות לעקירה וגיזום של מינים פולשים מהשטח. בעיקר טופלו מקבצים של שיחי קיקיון ולנטנה. לפעילות הגיזום הצטרפו גם נאור ירושלמי ופנינה זיו מסיעת "נס ציונה ירוקה".

במקביל עבדו המתנדבים לסימון "שביל שומר הגבעות" (בצבע סגול), סימון ושילוט מקבצי האיריסים כדי למנוע ירידת מטיילים משבילי ההליכה ופגיעה בפרחים, וכן פעילות ניקיון והוצאת פסולת מהשטח. בנוסף, נתלו שלטים המתריעים כי הנסיעה ברכב מנועי בשטח הגבעות אסורה על-פי החוק.

עינת מטלון: "אירוע ניקוי הגבעות שיזמתי בשיתוף עם מחלקת  הנוער בעירייה הצליח בגדול. עקרנו וגזמנו צמחים פולשים, סימנו שבילים, תלינו שלטים, אספנו אשפה, והכל בעזרתם של הנערים והנערות במועדונצ'יק. נתראה שוב לפעילות נוספת בחודש מאי".

בסוף השבוע שעבר הגיעו דיווחים רבים על גל של כניסות של רכבי שטח, טרקטורונים ואופנועים לשטח, שפגעו בצמחיה הייחודית והנדירה שבו ובשטחי הכורכר שמתפוררים תחת הגלגלים. בעקבות פנייתו של סגן ראש העיר נאור ירושלמי, חברו יחד מחלקת הביטחון של העיריה ופקחי רשות הטבע והגנים, ופעלו בזריזות לחסימת כמה נקודות תורפה בשטח שדרכן נכנסו כלי הרכב.

פרטי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה