במעמד ראש הממשלה נחנך פרוייקט הדגל של דידי ודורון אלמוג מנס ציונה- בית החולים השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן".

$(function(){setImageBanner('ece52efd-d16f-4541-9027-44ec86394966','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

רה"מ נפתלי בנט בטקס חנוכת בית החולים השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן".
"הדרך של דורון ודידי אלמוג היא דרך של קרן אור, של תיקון ואהבה אינסופית לכל בן אדם - לא משנה דעותיו, לא משנה מה דתו, לא משנה מה צבע עורו. כולם בני אדם פה. כולם בני אדם שמגיע להם כבוד, מגיע להם שיהיה מישהו ידאג להם. "
דורון אלמוג: המקום הזה קם מתוך הר של כאב, ייסורים ושבועה לשני הערנים שלנו. לערן אחי שנשאר מדמם ליד הטנק הבוער במשך שבעה ימים, ולערן בננו שהפך לתיבת תהודה ענקית לתחינותיו של ערן אחי.

1

עמוס בן גרשום לע"מ

ראש הממשלה בנט: "הדרך שכולנו חייבים לאמץ היא של ביחד, לא לחפש את המפלג ואת השוני. אנחנו מחזיקים בדעות שונות אבל משלבים ידיים למען אזרחי מדינת ישראל, מתגברים על המחלוקות ומצעידים את מדינת ישראל קדימה"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, השתתפו היום בחנוכת בית החולים השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן".

יחד עם דיירי הכפר וחניכי מכינה שמתנדבים במקום, ארז ראש הממשלה מארזי "קמחא דפסחא" לחג הפסח עבור משפחות מעוטות יכולת ואיחל לדיירי הכפר ולמתנדבים חג פסח כשר ושמח.

בהמשך השתתף רה"מ בטקס גזירת הסרט לחנוכת בית החולים ונשא דברים באירוע החגיגי. בביקור השתתפו גם ח"כ שירלי פינטו, יו"ר "עדי נגב - נחלת ערן" דורון אלמוג ואשתו דידי, מנכ"ל הכפר השיקומי אבי וורצמן ובכירים נוספים.

מדברי ראש הממשלה, נפתלי בנט בטקס:

"הדרך של דורון ודידי אלמוג היא דרך של קרן אור, של תיקון ואהבה אינסופית לכל בן אדם - לא משנה דעותיו, לא משנה מה דתו, לא משנה מה צבע עורו. כולם בני אדם פה. כולם בני אדם שמגיע להם כבוד, מגיע להם שיהיה מישהו ידאג להם. 

זאת הדרך שכולנו חייבים לאמץ: להיות ביחד, לא לחפש את המפלג, לא לחפש את השוני. אנחנו שונים, ואתם יודעים מה - טוב שאנחנו שונים. כמה משעמם היה אם לכולנו היו אותן דעות.

יושב פה ניצן הורוביץ, שעושה עבודה מצוינת כשר בריאות. אנחנו מחזיקים בדעות שונות אבל משלבים ידיים למען אזרחי מדינת ישראל, מתגברים על המחלוקות ומצעידים את מדינת ישראל קדימה.

אנחנו בני 74 עוד רגע. זה עשור שאנחנו חייבים לצלוח, ולא רק את העשור הזה. בעזרת ה' לנצח נצחים. 

הדרך היחידה שזה יקרה, אם כולנו נראה את טובת הממלכה, את טובת המדינה מעל הטובה האישית שלנו ושל המגזר שלנו. אם לא נפחד לשבת עם אנשים עם דעות שונות, אם לא נקרא אחד לשני בשמות אלא נקשיב ונתווכח ונוסיף להתווכח אבל כוויכוח בתוך המשפחה. לא ויכוח של שנאה, אלא ויכוח לשם שמיים שסופו להתקיים".

מייסד הכפר אלוף (מיל.) דורון אלמוג בנאום מרגש:

פתיחת בית החולים השיקומי הראשון בנגב בשטח הכפר עדי נגב נחלת ערן הוא אירוע היסטורי. מעל 60 שנה לא נבנה בנגב בית חולים נוסף. זוהי בשורה עצומה לתושבי הנגב מקרית גת עד אילת.
עבורי זהו מעמד מרגש לאמירת תודה ושבועה. תודה על האמון והתמיכה. שבועה לפצוע לנכה ולמוגבל. להעניק להם אהבה ללא תנאי, מסירות נפש, טיפול מקצועי מעולה, איכות חיים, חדשנות, שיטות וטכנולוגיות פורצת דרך. לשלבם בתעסוקה ובחברה. לרומם מעמדם, כי בהם תבחן הערבות ההדדית, ואהבת האדם. יחד איתם נעצב חברה טובה יותר. יחד איתם נצעד למקום הנשגב הנקרא "חברת מופת".
תודה לראש ממשלת ישראל מר נפתלי בנט המכבד אותנו כאן היום בשם כל ממשלות ישראל מאז 2002. תודה לשר הבריאות מר ניצן הורוביץ שהתייצבותו כאן אתנו מבטאת מחויבות עמוקה של משרד הבריאות לעשייתנו. זכינו לתמיכה מרגשת ומעודדת של כל משרדי הממשלה והיועץ המשפטי. תודה.
תודה למשפחת קיילי, הארווי ז"ל, גלוריה תבדל לחיים ארוכים, אלישה, דני והילדים – יהונתן, לירון, לביא, שירה, עדי וגלי, שתמיכתם בעשייתנו החלה לפני כעשרים שנה. המרכז הרפואי לשיקום הראשון בנגב ייקרא מרכז קיילי לכבודם של גלוריה והארווי על תרומתם יוצאת הדופן להקמת מקום זה.
----
ערב פסח תשפ"ב. והגדת לבנך מבטא את חובת הזיכרון המגדיר את מהותנו. המקום הזה קם מתוך הר של כאב, ייסורים ושבועה לשני הערנים שלנו. לערן אחי שנשאר מדמם ליד הטנק הבוער במשך שבעה ימים, ולערן בננו שהפך לתיבת תהודה ענקית לתחינותיו של ערן אחי. שבועה "לא להשאיר פצועים בשטח". שבועה לשלב ילדים כמו ערן בננו בחברה. להעניק להם אהבה ואיכות חיים כל עוד נשמה באפנו.
תהליך השיקום הוא תהליך יציאת מצרים. משעבוד לחירות. תהליך של בחירה אישית, מקצועית, חברתית ולאומית להעניק תקווה לפצוע ובני משפחתו. לגייס את כל כוחות הגוף והנפש לצלוח ים סוף של ייסורים כדי לזכות שוב בעצמאות הנכספת ועמה גם שיקום הכבוד העצמי.
ומה עם אלו שאין בכוחם להגיע לעצמאות הנכספת? שם מתגלם המבחן החברתי - לאומי ברמה הגבוהה ביותר. מבחן הערבות ההדדית. מבחן אהבת האדם באשר הוא.
והגדת לבנך ביום ההוא, יום אחר יום, שנה אחר שנה מה חובתנו המוסרית לחלשים ביננו. לפעול ללא לאות לשבור חומות של בושה. לנתץ שעבוד לדעות קדומות וסטיראוטיפים. עצם הבחירה בעשייה הזאת היא שמעניקה לנו את החירות הנכספת.
חג חירות שמח.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה