בניתוח מורכב - ניצלו חייה של תינוקת בת שלושה שבועות שנולדה עם מום נדיר

$(function(){})

תינוקת בת שלושה שבועות הובהלה לבית החולים אסותא אשדוד עם תלונות על קשיי אכילה ושיעולים חוזרים, אלא שבבדיקות נמצא כי היא סובלת ממום נדיר כאשר מערכת העיכול ומערכת הנשימה שלה מחוברות יחדיו. בניתוח מורכב, הצליחו הרופאים להציל את חייה: "עצם ההחלטה של הרופא במיון הילדים לבדוק אם אכן מדובר באותו מום נדיר, היא לא פחות נדירה מהמום עצמו". נופר אמה של הפעוטה: "אנחנו מודים לכל הצוות הרפואי ולקב"ה שעשה לנו נס"

קרדיט: דוברות אסותא

לפני שבועות ספורים פנתה אל מלר"ד ילדים באסותא אשדוד תינוקת בת כשלושה שבועות בעקבות תלונות של קשיי אכילה ושיעולים חוזרים. ד"ר עידו ווליניץ, מומחה ברפואה דחופה ילדים, חשד שמדובר בבעיה מורכבת יותר ואכן לאחר ביצוע מספר בדיקות מהירות אבחן את המום הנדיר, המופיע רק כאחת ל-50 אלף לידות.

נמצא שהתינוקת סובלת ממום נדיר ביותר של פיסטולה טרכיאוזופגיאלית (h-type tef), שמשמעותה חיבור בין מערכת העיכול ומערכת הנשימה. למעשה בכל פעם שהיא יונקת, חלק מהמזון מגיע מהושט לדרכי הנשימה, לריאות, ומסכן את חייה.

צילום: דוברות אסותא אשדוד

לאחר התייעצות עם מס גורמי רפואה בכירים  בבית החולים, הובהר כי יש צורך בניתוח בהקדם לטיפול מהיר בתינוקת ולמנוע היתכנות של הידרדרות במצבה. 

המהלך המאתגר דרש מעורבות ושיתוף פעולה של מומחים רבים ממספר התמחויות, זאת לצד צוותי הדמיה, גסטרו ילדים כאשר הובלת הניתוח וניהולו הם בידי ד"ר  קפולר.

במהלך הניתוח בוצע ניתוק של החיבור בין המערכות וסגירה של הנקבים בושט ובקנה הנשימה. לשמחת כולם הניתוח עבר בשלום ובדיקות מתקדמות נוספות הדגימו את ההצלחה הכירורגית.

לאחר זמן קצר מהמצופה של התאוששות בטיפול נמרץ ילדים התינוקת החלה לאכול בנחת ולעלות במשקל. היום התינוקת משתחררת לביתה והצוות הרפואי מאחל לה המשך חיים בריאים ושלמים ללא כל מגבלות.

צילום: דוברות אסותא אשד

ד"ר ודים קפולר: "עצם ההחלטה של הרופא במיון הילדים לבדוק אם אכן מדובר באותו מום נדיר, היא לא פחות נדירה מהמום עצמו. מעטים מאוד הרופאים שייקחו בחשבון את האפשרות של המום הזה, ולכן ההבחנה של ד"ר ווליניץ היא כמעט בגדר בלתי יאמן, לרוב ילדים הלוקים במום הזה, מסתובבים זמן יקר תוך סיכון חייהם בין לא מעט רופאים עם הבחנות שגויות כמו אסטמה, רפלוקס קיבתי ושטי ועוד". 

"אני לא זוכר זיהוי וניתוח של מטופל כ"כ צעיר ובטח לא במשקל 2.8 ק"ג" - הוסיף ד"ר קפולר. "אני רופא הרבה שנים, אבל אין לי ספק שלצד מקצועיות הרופאים גם יד עליונה נתנה את ברכתה להצלחת הניתוח הכל כך מורכב הזה".

נופר האמא של התינוקת הדסה: "אנחנו מודים לקב"ה שעשה לנו נס, ומודים לכל הצוות הרפואי שהיו השלוחים הטובים הן בזיהוי המיידי של הבעיה הנדירה והן בטיפול המוצלח. תודה לכל הצוות ובראשם הד"ר קפולר, ונברך אותם שימשיכו להיות שליחים טובים ולזכות תמיד להציל חיים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה