בפעם האחרונה בחינם?. שבת ישראלית בבית ראשונים נס ציונה: בואו לקחת חלק בסיורים ללא תשלום

$(function(){setImageBanner('331081b4-5736-4305-860a-9d91b83be587','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})

מחאת נס ציונה קוראת לתושבי נס ציונה לקחת חלק בסיורים בעיר הנערכים מטעם בית ראשונים במסגרת שבת ישראלית. השבוע אמור להיות האחרון בו הסיורים נערכים בחינם. כל הפרטים באתר נס ציונה נט.
---
רשימת אתרי מורשת באזור נס ציונה כך תזמינו מקום לפעילויות ישירות מאתר האינטרנט.

פעילות בבית ראשונים נס ציונה באדיבות המוזיאון

שבת ישראלית בבית ראשונים נס ציונה: בואו לקחת חלק בסיורים ללא תשלום, ככל הנראה בפעם האחרונה

בשנים האחרונות הפכו הסיורים ופעילויות של שבת ישראלית באתרי מורשת לאחת הפעילויות הפופולאריות בקרב משפחות מציבורים רבים בישראל. זה מכבר הודיע שר התרבות מיקי זוהר כי משרדו יפסיק לממן פרויקטים שהגה קודמו לפתיחת אתרי מורשת ותיירות ולסבסוד הצגות ומופעים בפריפריה בסופי שבוע.

אך כידוע, למחרת הודעתו של זוהר כפה עליו ראש הממשלה לחזור בו..והוא ביטל את הביטול באומרו כי המשרד לא ייזום פעילות בשבת, אך הגופים הנתמכים יוכלו להמשיך בפעילותם, גם בשבת. אך אם חשבתם שבכך תמה הסאגה, טעיתם. מסתבר שלתמיכות כמו אלו של בית ראשונים או מוזיאון ההגנה , שתי דוגמאות מסביבתנו הקרובה, יש .בעל בית. חדש הלא הוא השר למורשת אביחי אליהו... ןעכשיו היה תורו לעצור את התמיכות.. כך שככל הנראה עתיד בית ראשונים שלנו לאבד תקציב בסך 80 אלף שח לשנה וממילא תיסגר בשבתות הפעילות הזו ראו לקט תמונות מפעילות עבר

המשמעות? פעילות חינם באתרי מורשת באזור נס ציונה תיפסק. 

שימו לב - מרבית האתרים מיועדים והותאמו לשומרי שבת. 

בית ראשונים נס ציונה אתר מורשת שכולנו חייבים לבקר בו (שבת בלבד)

מוזיאון לתולדות “נחלת ראובן” וענף הכוורנות בארץ ישראל ובאר אנטיליה פעילה. אתר הנפת דגל הלאום ומוזיאון ל”כלים של פעם”, בית כנסת עם ציורי קיר, גבעת האהבה עם סיפורים רומנטיים, ולסיום “בית ראשונים” המנציח את ראשוני המושבה ומציע מיצג אורקולי.

לקהל הרחב: סיורים מודרכים ב”מסלול הדגל” והיכרות עם ההיסטוריה של המושבה. הסיורים מותאמים לגילאים שונים וכוללים פעילויות שונות.

לילדים: הדרכה פעילה הכוללת את הפעלת הבאר האנטילית בנחלת ראובן, יצירת פרחים ודפי פעילות.

רח' תל אביב 19, נס ציונה 74085

טלפון: 08-9404491

פקס: 08-9404492

3 סיורים: 10:00  ב - 11:00 וב- 12:00.  אפשר להירשם באתר של המועצה לשימור אתרים. 

רישום לסיור בבית ראשונים נס ציונה שבת ישראלית באתרי מורשת - מומלץ בחום

לומדים על ההיסטוריה של נס ציונה באדיבות בית ראשונים

לומדים על תולדות הדבש  במושבה נס ציונה באדיבות בית ראשונים

המאפייה שייצרה כדורים - מכון איילון כך פעלו מפעל הנשק הסודי מתחת לאפם של הבריטים בין נס ציונה לרחובות 

 זו כבר המלצה אישית שלי! צמוד לפארק המדע ברחובות, בגבעת הקיבוצים, נמצא מכון איילון המספר את אחד הפרקים המרתקים והמסתוריים בתולדות המאבק על הקמת מדינת ישראל. כאן, מתחת לאדמה וממש מתחת לאפם של הבריטים, הקימו מפעל לייצור כדורי 9 מ”מ עבור תמ”ת סטן שהיה הנשק האישי של לוחמי הפלמ”ח. המפעל נמצא בעומק של שמונה מטרים מתחת לאדמה וגודלו כמגרש טניס.

להזמנת מקום מכון איילון רחובות אתרי מורשת 

במידה ולא נותרו כרטיסים פנויים ניתן ליצור קשר בטלפון: 08-9406552

כפר הנוער עיינות 

הסיור במרכז המבקרים דינמי ומשתנה בהתאם לקבוצה. במהלכו נשאל שאלות על החברה הישראלית, על עשייה ציונית ועל חשיבותה של מנהיגות פורצת דרך. אצלנו במרכז, המבקרים הם מרכז הסיור – אנו מזמינים אתכם להיות חלק מהמכינה לשעה וללמוד ביחד על החברה הישראלית.

כפר הנוער עיינות שבת ישראלית הזמנת מקום 

אתר הפרדסנות ע"ש מינקוב רחובות שבת ישראלית כניסה חינם 

מה באתר: בית אריזה ובו תצוגה המשחזרת את תהליך הקטיף, המיון והאריזה בימי ראשית הפרדסנות; באר מים שעומקה כ-25 מטרים ולה משאבה ממונעת אשר שימשה להשקיית הפרדס; תעלות השקיה; סיור בין זני עצי הפרי השונים, קטיף תפוזים (בעונה-אוקטובר-מרץ) והכנת מיץ טבעי; חיזיון אורקולי המספר את סיפור ענף הפרדסנות בארץ מתחילת המאה ועד ימינו.

לקהל הרחב: סיורים מודרכים בבית האריזה המשוחזר, בבאר המים, בבריכת האגירה וצפייה בחיזיון האורקולי.

אתר הפרדסנות ע"ש מינקוב

קיבוץ פלמחים מוזיאון הים ומלואו לארכיאולוגיה ואקולוגיה ימית ע"ש מרים ליפשיץ

מטרת המוזיאון הינה לחשוף את מבקריו לחשיבות הסביבה הימית וההגנה עליה ופועל שנים רבות לחינוך לידיעת הארץ, לאהבתה והנחלת המורשת המקומית והלאומית.

המוזיאון מציע סיורים מודרכים מותאמים לכל גיל. ומגוון פעילויות ייחודיות ומעשירות המבוססות על אוספי המוזאון ועל סביבתו הנפלאה.

מוזיאון הים ומלואו בקיבוץ פלמחים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה