בפעם הראשונה ! "קרן השטחים הפתוחים" תעניק לנס ציונה 5 מליון ש"ח להצלת גבעות הכורכר

$(function(){})

בשורה לתושבי נס ציונה וכלל שומרי הטבע: "קרן השטחים הפתוחים" מתגייסת להצלת גבעות הכורכר ותעניק לנס ציונה סכום ראשוני לפדיון הקרקעות.
"נוכל להתחיל כעת במהלך של פדיון הקרקעות הנמצאות בבעלות פרטית, וזו בשורה גם לבעלי הקרקעות וגם לתושבי העיר כולם" - אמר לנו סגן ראש העיר נאור ירושלמי

מימין פרופ' טל משמאל נאור ירושלמי.

3

"קרן השטחים הפתוחים" החליטה בישיבתה האחרונה להקציב לעיריית נס ציונה סכום ראשוני של 5 מיליון ש"ח, המיועד לרכישת קרקעות בגבעות הכורכר. 
 התקציב מיועד להניע תהליך, שיאפשר בניית מנגנון פיצוי לבעלי הקרקעות הפרטיות בגבעות, ובעצם לעגן את מעמדן המוגן לדורות. מדובר בנושא שעומד על הפרק כמכשול לקידום הגן הלאומי כבר שנים רבות.

"אנחנו נוכל להתחיל כעת במהלך של פדיון הקרקעות הנמצאות בבעלות פרטית, וזו בשורה גם לבעלי הקרקעות וגם לתושבי העיר כולם" אמר לנו סגן ראש העיר נאור ירושלמי, אשר קיבל את הידיעה ממש בימים אלו.
נאור  אף הזכיר, שסיעת "נס ציונה ירוקה" במועצת העיר התעקשה שקידום הכרזת הגן הלאומי בגבעות הכורכר יהיה הסעיף הראשון בהסכם הקואליציוני שנחתם אחרי הבחירות הקודמות. וכי כסגן ראש העיר עסק בנושא ברציפות.

ירושלמי: "בין היתר התקיים, ביוזמתי, דיון מיוחד בועדת הכלכלה של הכנסת, תודות לידידי פרופ' אלון טל, חבר הועדה לשעבר, שדחף את קרן השטחים הפתוחים ליזום את הפעילות הזאת. כאשר השלב הבא היה לשכנע את ראש העיר לחתום על מסמכי הבקשה, ומסתבר שהתוצאה המשמחת הצדיקה את המאמץ."

ומי  שברך על ההחלטה הינו פרופ' אלון טל, מייסד "התנועה הירוקה" ולשעבר חבר הכנסת מטעם "כחול לבן" ומי שכאמור דחף את הנושא בשעתו בועדה.

טל מסר כי:  ״למאבק על השטחים הפתוחים בארץ בכלל ובנס ציונה בפרט יש סיכוי להצליח רק אם הציבור יידע להתמיד במשך שנים, ולא יאבד אמונה שבסופו של דבר, אפשר להשאיר חלק מן הנוף הקסום של המולדת לדורות הבאים. השתתפותה של הקרן לשטחים פתוחים במאמץ ארוך השנים של תושבי נס ציונה הוא ציון דרך חשוב ביותר. אני מצדיע לכל הפעילים שעסקו במהלך השנים במשימה לאומית החיונית הזאת, ובראשם, נאור ירושלמי, שהפך כל אבן ולא וויתר לרגע כדי לשמור על נס ציונה ירוקה.״

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה