בפעם ה 25 ! אנשי מחאת נס ציונה הפגינו במוצ"ש ב"צומת הדמוקרטיה"

$(function(){setImageBanner('a533e602-ec47-41be-b43c-4ce3ecc18f94','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

השבוע ה25 והמחאה לא נגוזה. המתח לקראת השבוע המכריע בכנסת רק עלה והמפגינים נערכים לאפשרות של העלאת היקף ועוצמת ההפגנות, אם הקואליציה תמנה ביום רביעי 2 נציגים לועדה למינוי שופטים

צילום רחפן מהצעדה בה נפתחה ההפגנה. מחאת נס ציונה

מחאת נס ציונה

על מה הפגינו הערב בצומת הדמוקרטיה בנס ציונה:
 על הרשלנות בטיפול בבעיית האלימות הגואה בחברה הערבית שגבתה 98 קרבנות, על יוקר המחיה הבלתי אפשרי, על מערכת הבריאות הקורסת, על מערכת הרווחה הבלתי קיימת, על מערכת החינוך המתייבשת, על הכלכלה הנהרסת ומעל לכל נגד מהפיכה משטרית דורסנית ודיקטטורית.
בין הנואמים היה ח״כ מאיר כהן מיש עתיד, לשעבר שר הרווחה.
מדבריו:
הרבה מאוד פרשנויות והרבה מאוד דיבורים, דמוקרטיה והיא דמוקרטיה. אף אחד מהאופוזיציה לא מתפשר על דבר ועל חצי דבר. תהיו שקטים. באתי הערב כדי להגדיר שתהיו מבורכים. אתם סמל ודוגמא שמאפשר לנו להיות בכנסת ולהיות בטוחים שאף אחד לא יעביר את חוקי ההפיכה הנוראיים. אני מבטיח לכם לא תהיה פשרה וחצי פשרה על ערכי הדמוקרטיה.
ללא המחאה לא נוכל בכנסת לעצור את ההפיכה השילטונית.
הציונות לא רק ידעה להקים משינה אלא גם הנחילה שאי אפשר לנתק ציונות מדמוקרטיה וליברליזם.

מחאת נס ציונה

כמו כן נשאה דברים רונית שניר, המזכ״לית הנמרצת של השומר הצעיר, תנועת הנוער שאינה חוששת להפגין:
מדבריה:

איפה הצעירים? למה לא במחאה זה העתיד שלהם שמוטל על הכף. זה השאלות שאני מקבלת כל הזמן. הם כאן איתנו בצמתים ובקפלןץ אנחנו צריכים להוקיר אותם. במשך רוב חיי הנוער שנולד אחרי רצח רבין הם לא הכירו ראש ממשלה אחר. אין להם אמון במערכת הפוליטית. אנשי השמאל בניהם הפנימו כי איש שמאל הוא בוגד. כוחות מרכזיים עשו הכל בשביל לשסות. נוצר מצב כי בני הנוער מבינים שעדיף להגיד אמירות פרווה. במערכת החינוך שאני גדלתי לתמוך בבן גביר היתה בושה. היום אין להם בושה.
בשם חופש הביטוי השתלטו לנו על הדגל ועל חרותנו. אנחנו התעוררנו ולא ניתן להם לעשות זאת. מה אנחנו יכולים לעשות? חינוך, חינוך, לבוא להפגנות להסביר לילדינו מדוע אנחנו מפגינים ונאבקים. לדרוש שוויון בחינוך ושילדינו לא יקבלו פחות מהילדים החרדים והדתיים. עלינו לדרוש חינוך לדמוקרטיה בבתי ספר ובתנועות הנוער ולגבות את המורים, המחנכים והמדריכים.
לא ניכנע ליאוש ואנחנו משנים.

עוד נאמה ד״ר גילי עופר ביאלר, תושבת נס ציונה רופאה ממחאת החלוקים הלבנים:
מדבריה:

אני מודאגת לעתיד הילדים שלכם ושלנו ואני רואה את נזקי ההתנהלות של הממשלה הנוכחית לכן אנו כאן. השפעת הרפורמה כל הבריאות על זה אני אדבר. אי אפשר לדבר על בריאות שבסיס הביטחון לא קיים. אין אכפתיות ואין מקצועיות בכל הנוגע להתנהלות מול הפשיעה בחברה הערבית. המערכת מיובשת מתוך החלטה. כולם חשים בהידרדרות המערכת והפניה לרפואה הפרטית וזה פשוט לא מעניין את הממשלה. וזה בלי לדבר על הפריפריה ועל הזנחת התקציבים לחדרי מיון. זאת עקב חלוקת תקציבים מעותת.
הזנחת הבריאות ע״י חקיקה כדי להקל על כיסי החרדים גרמה להורדת מס על משקאות מתוקים שעלולים להעלות תחלואה.
זכויות חולים לא יטופלו ע״י בג״צ מוחלש ומוטה. רק בית משפט עצמאי יכול להחליט על האינטרסים של כלל הציבור ולא של חלקים קטנים ממנו לפי השתייכותם הפוליטית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה