בעונשים קלים למדיי, הסתיים משפטם של משה ואמיר שעשע ויוסף גולן, בעלי תחנת הטוטו והצ'אנג' ברחוב ויצמן.

$(function(){})

 לאחר חקירה מתוקשרת ואישומים כבדים...על הלבנת הון וארגון הימורים והלוואות בהיקף של למעלה מ-60 מיליון שקל, לבסוף הורשעו גולן יוסף ואמיר שעשע, רק בניהול ללא רשיון של עסק לניכיון צ'קים וחלפנות. נדונו ל6 חודשי מאסר בפועל (גולן) ו3 חודשי מאסר ע"ת (שעשע)
ואילו אביו של אמיר, משה שעשע (73), הורשע בנפרד בהחזקת עסק פלילי של הימורים וניהול הלוואות מתוך תחנת הטוטו שלו ברח' ויצמן וממנו חולטו 1.6 מיליון שקלים עקב עבירות הלבנת הון שביצע. וכן חוייב ב3 חודשי עבודות שרות.
ומה הקשר לפיצוץ הרימון לא מזמן? קיראו:

ארכיון

בקול ענות חלושה... ועונשים קלים יחסית, הסתיים משפטם של משה ואמיר שעשע ויוסף גולן, בעלי תחנת הטוטו, פיצוציה וצ'יינג' ברחוב ויצמן.


בנס ציונה זוכרים עדיין רבים את הדי הפיצוץ שאירע לא מכבר ברח' ויצמן, ליד "שווארמה שמש" , שם נפצע חיים מרשה (20) מרחובות, זאת לאחר שרימון הלם שהתכוון להפעיל באזור, התפוצץ בידיו בטרם השליכו ליעד...וכתוצאה מהפיצוץ רוטשה כף ידו והוא נמלט עד שהתמוטט בקרבת מקום, משם פונה לבי"ח לקבלת טיפול רפואי.

ואכן, פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה נגדו לאחרונה לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום בגין נשיאת והובלת נשק וירי מנשק חם . אלא שמוקד ההתעניינות המשטרתית היה ונותר היעד שלו, העסק אליו או עליו היה אמור להשליך את הרימון  וכמובן מי שלח אותו. 

העסק בו מדובר הינו, לדעת המשטרה וכפי שנמסר בביהמ"ש בו התנהל משפט אחר של בעליו, הינו תחנת הטוטו והפצוציה שבבעלות משפחת שעשע הרחובותית.

 כך דיווח ב"פוסטה"  כתבם זיו קריסטל, המזכיר  כי  המשפחה היתה לא אחת יעד לנסיונות חיסול. כאשר בנסיון התנקשות אחד ב2019 -אף הוא  כאן בנס ציונה, בכניסה לאולם ארועים - נהרג עו"ד צחי מימון, ידידו ועורך דינו של אמיר שעשע, אשר ישב לצידו ברכב, למרותשהיה אמור לנהוג (וכנראה היה היעד האמיתי למטען שהוטמן בו) . ואילו בניסיון השני, כמה שבועות מאוחר יותר נפצע קשה יוסף גולן שאיבד את עינו .

הרקע לנסיונות החיסול, כך העריכו בימ"ר מרכז, הינו התחום הפיננסי האפור בו הם עסקו. אבל, דווקא בעקבות נסיונות החיסול שמבצעיהם טרם אותרו, הפכו השניים ליעדה של חקירה כלכלית מסועפת, כאשר במסגרתה הוקפאו נכסי נדל"ן שלהם במיליוני שקלים..

בפרקליטות מחוז מרכז, בעקבות חקירת הימ"ר, טענו תחילהכי במהלך שנתיים עד יוני 2020 מחזור הפעילות ונכיון צ'קים בצ'יינג' בבעלותם בנס ציונה הגיע להיקף של 60 מיליון שקל לכאורה ואף כי אמיר שעשע היה מעורב לכאורה בניהול הימורים יחד עם אביו משה שעשע בהיקף של מיליוני שקלים, באמצעות מכונות הימורים שהוצבו בפיצוציה של האב.

אלא שכתבי האישום שהוגשו לאחר שימוע היו דלים הרבה יותר , לאחר שהסנגור, עו"ד חיים לוי,  ניהל משא ומתן ממושך מול הפרקליטות והעבירות החמורות על חוק איסור הלבנת הון, לא נכללו בכתב האישום הסופי.

בכתב האישום שנדון בפני השופט ארז נוריאלי בית משפט השלום בראשון לציון נטען כי יוסף הקימ עסק חוקי לכאורה, לניכיון שיקים ומתן אשראי, אך מאחר ויש לו עבר פלילי, הוא ושעשע דאגו להקים חברה ולהגיש בקשה לרשיון על שם שעשע. ואכן  הבקשה אושרה ולשעשע ניתן רשיון זמני למתן שירותים פיננסיים לשנים 2018 -2020.

לאחר הגשת כתב האישום הגיע הסנגור לוי להסדר טיעון עם הפרקליט הממונה ממחוז מרכז, טובי הראל, כי עבירות קבלת דבר במרמה, רישומים כוזבים ופעולות ברכוש אסור יימחקו, וכי שעשע ויוסף יודו ויורשעו בעבירה קלה יחסית,  של קבלת דבר בתחבולה. וכן כי יוסף יורשע במתן שירותים פיננסיים ללא רשיון, ואמיר שעשע בסיוע לעבירה זו, משום שהסתיר את היותו של יוסף בעל השליטה בעסק לצידו.
בסופו של דבר קבע השופט ארז נוריאלי כי על יוסף יוטלו שישה חודשי מאסר בפועל ועל  שעשע הטיל  רק מאסר על תנאי וקנס של 22 אלף שקל.

במקביל הוגש כתב אישום נפרד גם נגד משה שעשע, אביו של אמיר, על ארגון הימורים לא חוקיים בפיצוציה שלו, במכונות מזל ובאינטרנט. משה שעשע הואשם גם בניהול של מתן הלוואות בריבית ללקוחותיו, בנפרד מבנו. הכל בסכום כולל של 2.7 מיליון שקל בגינו הורשע שעשע האב בעבירות של הכשלת דיווח וכן ניהול והחזקת מקום להימורים.
על פי הסדרי הטיעון, שעשע האב שהינו בשנות ה-70 לחייו נדון לשלושה חודשי עבודות שירות, ואף חולט ממנו סכום של כ-1.6 מיליון שקל !


עו"ד חיים לוי מסר בתגובה:

"מדובר בתיק שכלל חשדות לביצוע עבירות הלבנת הון, הימורים והלוואות בהיקף כולל של למעלה מ-60 מיליון שקל. החקירה החלה בימ"ר מרכז וכללה חומר חקירה רחב היקף. לאחר הליך שימוע ודיונים מעמיקים מול הפרקליטות, התקבלו מרבית טענותינו, מה שסלל את הדרך להסדר טיעון מקל ביותר. אנו מלאי הערכה לפרקליטות על שיח ענייני ומקצועי שהוביל כאמור להסדר המקל ושמחים על סיום ההליכים בכללותם, מה שיאפשר את חזרתם של מרשינו למסלול חייהם".

חדשות בנס ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה