ברוכים הבאים: חולצו החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו

$(function(){setImageBanner('b11cd63f-c035-48f7-8b57-da4219f3e282','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

דובר צהל התיר לפרסום כי במבצע מורכב של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) חולצו הבוקר (ש׳) ארבעה חטופים ישראלים, נועה ארגמני (25), אלמוג מאיר (21), אנדרי קוזלוב (27) ושלומי זיו (40), אשר נחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה ממסיבת ׳הנובה׳ ב-7 באוקטובר.

מוחמד דף: בשעות אלו נפוצו שמועות ברשתות החברתיות שבהן נטען, לכאורה, שרב המחבלים מוחמד דף חוסל בפעילות כוחות הבטחון. נכון ל 14:25 אין לידיעה אישור מאף גורם מוסמך בישראל. דובר צהל תת-אלוף דניאל הגרי הכחיש ידיעה זו.

נועה ארגמני מקור רשתות

עדכון ראשון ארבעה חטופים חולצו משבי החמאס. במבצע בלב נוציאראת. החטופים חולצו על ידי לוחמי שב״כ וימ״מ משני איתורים שונים במבצע בלב נוציאראת. מצבם הרפואי תקין והם הועברו להמשך בדיקות רפואיות במרכז הרפואי 'שיבא' תל השומר. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכלל המאמצים להשבת החטופים.

החטופים שחזרו מהשבי לאחר שנחטפו מהמסיבה ברעים

אלמוג מאיר (21)

אנדרי קוזלוב (27)

שלומי זיו (40)

עוד באתר אירועי שבועות 2024

דובר צה" על מצב החטופים: הם כולם בריאים, מצבם הרפואי תקין, והם נמצאים כעת בבית החולים, שם יעברו בדיקות רפואיות ויפגשו ויתאחדו עם משפחותיהם

החטופים חולצו על ידי לוחמי שב״כ וימ״מ משני איתורים שונים במבצע בלב נוציאראת. מצבם הרפואי תקין והם הועברו להמשך בדיקות רפואיות במרכז הרפואי 'שיבא' תל השומר. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכלל המאמצים להשבת החטופים. 

במקביל לחילוץ, בשעות אלו נפוצוח שמועות ברשתות החברתיות, שבהן נטען, לכאורה על חיסולו של מוחמד דף. נכון לשעה 14:24 אין לידיעה על חיסולו של מוחמד דף אישור מאף גורם רשמי. 

פקד ארנון זמורה הוביל את הכח ונהרג במבצע החילץ 

במבצע החילוץ נהרג פקד ארנון זמורה ז"ל. הוא נפצע במהלך המבצע ומותו נקבע בבית החולים. פקד ארנון זמורה ז"ל לקח חלק בקרבות השבת השחורה בעוטף עזה וסייע לבלום מתקפת מחבלים באזו ריד מרדכי. הותיר אחריו את אשתו מיכל ושני ילדים. יהי זכרו ברוך. 

מאחורי הקלעים של חילוץ החטופים בלב רצועת עזה 

כך מאתר דובר צהל את משימת החילוץ:

" הבוקר חילצנו את נועה ארגמני, אלמוג מאיר, שלומי זיו ואנדרי קוזלוב, שנחטפו ב-7 באוקטובר ממסיבת 'הנובה' לתוך עזה. רק לפני מספר דקות, נחת המסוק השני עם חטופים בריאים בבית החולים' שיבא'. הם כולם בריאים, מצבם הרפואי תקין, והם נמצאים כעת בבית החולים, שם יעברו בדיקות רפואיות ויפגשו ויתאחדו עם משפחותיהם.

הארבעה חולצו במבצע חילוץ משותף של צה"ל שב"כ ומשטרת ישראל. מבצע נועז באור יום, במהלכו פשטו לוחמי שב"כ וימ"מ על 2 מבנים שונים בו זמנית בלב רצועת עזה, וחילצו תחת אש בזמן המבצע את ארבעת החטופים שהוחזקו ע"י מחבלי חמאס. במהלך המבצע, תקפנו, פד"ם וחה"א איומים על כוחותינו במרחב. האיומים האלה נתקפו באוויר, בים, וביבשה, זאת כי הייתה אש, על מנת שנוכל לחלץ את כוחותינו. ירו על כוחותינו והם חולצו בשלום." 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה