בשעה טובה ! שרת התחבורה, ראש עיריית נס ציונה ומנכ"לית נתיבי איילון חתמו על הסכם לקידום "הקו הכחול " שיעבור בנס ציונה

$(function(){setImageBanner('baf39a4b-1453-45d2-9f24-8a472b484e62','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

נס ציונה מתחברת למטרופולין תל אביב. יצא לדרך "הקו הכחול" - מערכת הסעת המונים שתפעל כבר ב2027 בצירי העדפה לאורך 46 קילומטרים, מצומת בילו, דרך רחובות, נס ציונה, ראשון לציון, בית דגן ועד צומת חולון, שם נוכל לעבור לקו האדום.
יכלול 16 תחנות בנס ציונה, יסיע עד 180 נוסעים, בתדירות של כל 5 דקות ומשך הנסיעה מנ"צ לצומת חולון יהיה כ25 דקות.

בשעה טובה ! שרת התחבורה, ראש עיריית נס ציונה ומנכ"לית נתיבי איילון חתמו על הסכם לקידום "הקו הכחול " שיעבור בנס ציונה

דוברות

דוברות

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, ראש העיר נס ציונה שמואל בוקסר, מנכ"לית משרדה מיכל פרנק, ומנכ"לית חברת נתיבי איילון אורלי שטרן, חתמו היום (שלישי) על מסמך העקרונות לקידום נתיבי תחבורה למערכת הסעת המונים מהירה.

הקו, בעלות של 450 מיליון ש"ח, בנס ציונה בלבד- השקעה בהסעות המונים ושיקום תשתיות עירוניות, צפוי להתחיל לפעול בשנת 2027 ולקצר את זמני הנסיעה מנס ציונה ועד לצומת חולון, ל כ 26 דקות בלבד.

תוואי הקו יכלול 16 תחנות מתקדמות בנס ציונה, שיסעו בנתיבי העדפה לתחבורה הציבורית וינגישו את מוקדי הביקוש המרכזיים בעיר: גן המייסדים, הקניותר, עיריית נס ציונה, גן הגיבורים, המכון למחקר ביולוגי, ישפרו סנטר ופארק המדע.

הקו יפעל באמצעות מערכת הסעת המונים חשמלית שתוכל להסיע עד 180 נוסעים, בתדירות של כל 5 דקות. קו זה יצטרף לרשת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב, הכוללת את הקו האדום, הסגול והירוק, הקו החום ורשת נתיבי העדפה "מהיר לעיר".

תוואי הקו הכחול בנס ציונה יעבור בחלקה הדרומי של העיר, מצומת מדע ועד רחוב רבין, ובחלקה הצפוני של העיר, מרח' עמק השושנים ועד ראשון לציון. במקטעים אלה מתוכנן מסלול בלעדי לתחבורה ציבורית, לצד נתיבים לרכב הפרטי ושבילי אופניים.

דגש מרכזי בפרויקט ניתן לליבה של העיר, במרכז רח' ויצמן, שישודרג וישים את התושבות והתושבים במרכז. באזור זה תיאסר כניסה לרכב הפרטי, תינתן עדיפות לתחבורה הציבורית ויונגשו השירותים לציבור. כמו כן, במסגרת ההסכם יסללו לפחות 13 קילומטרים של שבילי אופניים ושבילים רחבים להולכי רגל, לצד פיתוח נופי, צמחיה מרובה ועצים להצללה והדגשת הנוף.

הפרויקט בנס ציונה, בעלות כוללת של 450 מיליון שקלים, סך עלות כלל הפרויקט 2.3 מיליארד כולל גם עבודות סלילה ושיפור תוואי הדרך, שבילי אופניים, שיפור מערכת הניקוז העירונית והמוביל הראשי וסלילת שבילים להולכות והולכי הרגל, בגבולות העיר מצפון ודרום.

בהתאם למסמך העקרונות, נתיבי ההעדפה לתחבורה הציבורית בנס ציונה יוכשרו כבר בחודשים הקרובים, כפי שנבחרו על ידי התושבים בהליך שיתוף ציבור. כמו כן משרד התחבורה יתגבר משמעותית את מערך התחבורה הציבורית בתוך תחומי העיר כבר בשנה הקרובה בעלות של 10 מיליון ש"ח נוספים.

נתיבי תחבורה ציבורית בין-עירוניים, יוכשרו כדרך עוקפת את מרכז העיר, במקביל לפרויקט הקו הכחול, ובכך להסית את תנועת הרכבים העוברת במרכז העיר ולצמצם את עומסי התנועה.

טקס החתימה על הסכם העקרונות התקיים בנחלת ראובן בעיר, בנוכחות שרת התחבורה חה"כ מרב מיכאלי, ראש העיר שמואל בוקסר, מנכ"לית נתיבי איילון אורלי שטרן, מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק, מנכ"לית עיריית נס ציונה דפנה קירו כהן, מהנדס העיר בועז גמליאל, סגני ראש העיר ובכירים נוספים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, חה"כ מרב מיכאלי:
״מה שאנחנו חותמות וחותמים כאן היום מייצג בצורה הכי חזונית ומזוקקת את המהפך שעשינו השנה במשרד התחבורה, מעבר מכלי רכב פרטיים למערכות להסעת המונים משוכללות, מודרניות וזמינות על הכביש.
פרויקט הקו הכחול כולל עשרות קילומטרים של שבילי אופניים, שבילי הליכה מוצלים ונתיבי העדפה לתחבורה הציבורית שלמעשה מחזירים את המרחב הציבורי לאזרחיות ואזרחים.
אנחנו משנות את המציאות לטובה, מוציאות את ישראל מהפקק ומסדרות לכולנו עתיד טוב יותר.
תודה רבה לראש העיר שמואל בוקסר ולצוות המקצועי על העבודה המאומצת ונסיעה טובה לכולןם.״

ראש העיר נס ציונה, שמואל בוקסר: "מהפכת התחבורה הציבורית בנס ציונה החלה. אני מודה לשרת התחבורה על השותפות לחזון והכרה בצורך ועל פועלה, בשותפות מלאה לייעול התחבורה הציבורית, קידום קיצור זמני הנסיעה עבור תושבי העיר, חיבור נס ציונה לערים הסמוכות, הפחתת העומס בכבישים בהקמת נתיבי תחבורה מקיימים בראי תחבורת העתיד. תודה לנתיבי אילון ולכלל השותפים שיחד איתנו רואים את העתיד. במסגרת הפרויקט נשנה את פניו של רח' ויצמן, נחזיר את הלב למרכז העיר ונהפוך את המתחם הוותיק, עם היסטוריה עשירה בחיי המושבה המתפתחת למכרז בילוי ופנאי מודרני, ייחודי ושוקק חיים. חתימת הסכם העקרונות הוא צעד משמעותי בדרך למהפך בשיפור איכות חיי התושבים שאנחנו מובילים".

מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק: הקו הכחול הוא השקעה מרגשת בתשתית, במערך הסעת המונים אפקטיבי שיעבור ברחובות הראשיים של נס ציונה, רחובות וראשון לציון - תוך שדרוג פני הערים לרווחת הולכי הרגל, הרוכבים, וגם העסקים המקומיים לאורך התוואי. בכך, הקו יהיה חלופה טובה לרכב הפרטי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה