גאווה מקומית - סגן אופק כלסי וסגן נגה גיבעול מנס ציונה בין מסיימי קורס חובלים מחזור 145

$(function(){setImageBanner('aadd5d30-e9ad-4ed6-85eb-eb5856b5a9b1','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

בוגרי תיכון גולדה בנס ציונה סגן אופק כלסי וסגן נגה גיבעול סיימו את קורס החובלים היוקרתי של חיל הים וישתתפו היום בטקס סיום קורס חובלים מחזור 145 בבסיס זרוע הים שבחיפה. איזה נוער מדהים גדל בנס ציונה.

סגן אופק כלסי וסגן נגה גיבעול מנס ציונה מסיימי קורס חובלים צילום דובר צהל

גאווה מקומית - סגן אופק כלסי וסגן נגה גיבעול מנס ציונה בין מסיימי קורס חובלים מחזור 145.

שניהם למדו בתיכון גולדה בנס ציונה ולשניהם יחשפו היום את דרגות הקצונה ואת סיכת החובל היוקרתית. הכירו את בוגרי תיכון גולדה בנס ציונה המסיימים היום קורס חובלים בחיל הים. גאווה מקומית. 

עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך הקורס. בקורס חובלים מחזור 145 הוכשרו כ-41 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים, ועם סיום הקורס שובצו בכלי השייט השונים.

סגן נגה גיבעול בת 21 מנס ציונה

עתידה לצעוד על רחבת המסדרים במעמד המרגש, לאחר שנתיים וארבעה חודשים של קורס אינטנסיבי ומשמעותי יחשפו לה את דרגות הקצונה ואת סיכת החובל היוקרתית.

סגן נגה גיבעול מנס ציונה צילום דו"צ

נוגה סיימה קורס חובלים במגמת שייט בספינת הטילים אח"י חנית. נגה למדה בלט מגיל קטן והייתה בלהקה העירונית הייצוגית ששילבה את כל עולמות הריקוד אך התמקדה והתמקצעה בבלט. היא טסה לניו יורק למחנה קיץ כדי ללמוד ולהתחרות בתחום. בזמנה הפנוי, נגה אוהבת לרקוד ולעשות ספורט.

נגה למדה בתיכון "גולדה מאיר" והרחיבה ביוטכנולוגיה וכימיה. היא הייתה בתנועת נוער בתור חניכה ובתיכון הדריכה והייתה ראש גדוד צעירה.


נגה מספרת על הבחירה בקורס חובלים ועל תהליך ההכשרה: "בהתחלה עניין אותי פיקוד ושירות קרבי. אני אוהבת מאוד את הים אז התגייסתי לקורס כי הוא התאים לי מאוד במובן זה. היה לי מאוד קשה בתחילה, אבל נחשפתי לאנשים איכותיים, ערכיים ומדהימים במהלך הקורס. אני חושבת שזה תפקיד עם משימה מאוד חשובה", היא מרחיבה. "השירות כחובלת מגוון מאוד, בין אם זה ביטחון המדינה והמשמעות המבצעית בשגרה ובחירום, ובין אם זה העבודה הקרובה עם האנשים. למדתי המון על עצמי בקורס". נגה מספרת על חוויה משמעותית ממהלך הקורס: "בשלב מתקדם הייתי לבד על דבורה ויצאנו לים, התחיל גשם וזאת הייתה החוויה הכי מטורפת שעברתי - היה מורל גבוה כי הצוות היה מאוד מגובש, וכולם הרגישו את האחווה שיש בין חברי הצוות".

סגן אופק כלסי בן ה-21

מנס ציונה עתיד לצעוד על רחבת המסדרים במעמד מרגש, לאחר שנתיים וארבעה חודשים של קורס אינטנסיבי ומשמעותי יחשפו לו את דרגות הקצונה ואת סיכת החובל היוקרתית.

סגן אופק כלסי מנס ציונה צילום דו"צ

אופק מסיים את הקורס במגמת שייט ושובץ בספינת הטילים אח"י סופה. אופק למד בתיכון "גולדה" בנס ציונה והרחיב בתיכון פיזיקה ותיאטרון. בנעוריו היה בתנועת הנוער "הצופים" עד כיתה י"ב. בזמנו הפנוי הוא מנגן על פסנתר, ואוהב מאוד ספורט - בעיקר כושר קרבי ושיחק כדור-יד באופן מקצועי. אופק רצה מאוד להתגייס לשירות קרבי, והגיע לחובלים. "אני מרגיש שאני קם כל יום בשביל להגן על המדינה, וזאת אחת מהזכויות הכי גדולות שיש", הוא מספר. "מעבר לכך, אתה לומד להיות אדם טוב יותר".

הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי. השלב האהוב על אופק הוא השלב השני, שלב מתקדם. "זהו שלב מאוד מאתגר באופן המקצועי בו. יש בשלב הזה שילוב של למידה ועשייה בשטח", אומר אופק. בתור צוערים בהכשרה לחלקם יוצא לקחת חלק בפעילות מבצעית כאשר הם מצטרפים לצוות של ספינה. הייתי בשהיות בפלגת 916, זאת חוויה מטורפת להיות בדבר כזה". השאיפה שלי לעתיד זה לטייל בכל העולם בעיקר בטבע ולהתעמק בתחום הפיזיקה.

הכירו את קורס חובלים של חיל הים 

טקס סיום קורס חובלים מחזור 145 מתקיים בבסיס זרוע הים שבחיפה. הטקס נערך בנוכחות ראש הממשלה, יאיר לפיד, ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני הפיקוד הבכיר בזרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. קורס חובלים הינו קורס יוקרתי הנמשך כשנתיים וארבעה חודשים, אשר מכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות. החובלים הבאים הולכים לעמוד בחזית הלחימה הימית. הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה