גגות סולאריים יוקמו על 35 מבנים ואתרים בבעלות העירייה, יחסכו סכומים משמעותיים לעירייה.

$(function(){setImageBanner('fc5342da-6dc1-4595-9880-d8cda69718ab','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

אתמול פרסמה עיריית נס ציונה, באמצעות החברה הכלכלית - מכרז לביצוע פרויקט "גגות סולאריים" ליצור עצמי של אנרגיה נקיה מהשמש. יכלול קירוי נוסף של מגרשי ספורט לצורך רישותם בלוחות סולאריים שיביא להצללת המגרשים כרווח נוסף.

הפרוייקט השאפתני, בהמשך ל4 גגות בלבד עד כה, ימומן מהלוואה שאמורה לכסות עצמה בחיסכון בתשלומים שוטפים - במשך 8 שנים.
ראש העיר בוקסר: הפרוייקט צפוי להכניס לקופת העיר הכנסה משוערת של כ 60 מיליון ש"ח ב 25 השנים הבאות.

יחצ

בהמשך לאישור ישיבת מועצת העיר ב 17.11.20 פרסמה הבוקר עיריית נס ציונה מכרז לאיתור מבצע להקמת מתקנים סולאריים ליצור חשמל בטכנולוגיה פוטו וולטאית.

הפרויקט רחב ההיקף, בהובלת החברה הכלכלית לפיתוח נס ציונה, צפוי לכלול כ 35 אתרים בבעלות העירייה – מוסדות חינוך, תרבות ופנאי. על גגות המבנים יותקנו מערכות סולאריות אשר ייצרו חשמל נקי מאנרגית השמש, תוך הבטחת עצמאות העיר ביצור חשמל וכן, יצור הכנסה עתידית משמעותית נוספת. כמו כן יבוצע קירוי נוסף של מגרשי ספורט לצורך רישותם בלוחות סולאריים, פעולה אשר תייצר ערך מוסף משמעותי בשל הצללת המגרשים לרווחת הציבור.

יצויין כי בכך מרחיבה באופן משמעותי העיר נס ציונה את הפרויקט לניצול אנרגית השמש, אשר כבר מתבצע ב 4 אתרים בעיר. נס ציונה מצטרפת לערים מובילות כגון תל אביב, ירושלים, באר שבע, כפר סבא, ראשל"צ ועוד אשר מייצרות בהקיף נרחב חשמל נקי תוך שמירה על הסביבה, על עצמאות אנרגטית ומייצרות הכנסה נוספת לעיר. לאור ניסיון שנצבר בערים אשר כבר מייצרות אנרגיה נקייה בהיקפים גדולים, ולאחר בדיקות קפדניות של המשרד להגנת הסביבה, נמצא כי המערכת בטוחה לציבור. המתקנים הסולאריים עומדים בתקני בריאות ובטיחות מחמירים, אינם מעלים את רמות הקרינה והשימוש בהם בטוח לכלל הציבור, למורים ולתלמידים.

על פי הסדרה מיוחדת לרשויות, נקבע תעריף החשמל ל 25 שנה והחזר השקעה מוערך לתקופה של כ 8 שנים. מימון הפרויקט יעשה באמצעות הלוואה אשר ניתנת על ידי מפעל הפיס והבנקים וצפויה להחזיר את עצמה בתוך 8 שנים.

הערה:

הפרוייקט ללא ספק ראוי ומתבקש , מה עוד שהוא ממומן בהלוואה מועדפת וכמובן מתקציבי פיתוח, בעוד החיסכון שיושג יקל על התקציב השוטף.  עם זאת, בדרך כלל התחשיבים האלו מעט אופטימיים מדי ולא מביאים בחשבון עלויות עתידיות בהיקף מדוייק. וזאת יען כי עלויות ניקוי הפאנלים רק הולכות ותופחות, או שנפח הייצור יורד בהעדר ניקוי. כמו כן עלויות עתידיות להחלפת הפאנלים השבורים שיצטברו,  הינן בגדר ניחוש בלבד, בהיעדר נסיון רב שנים בגגות של מבני ציבור, אשר  להבדיל ממבני תעשיה, חשופים לא אחת לוונדליזם ופגיעות .  

ראש העיר שמואל בוקסר:

אנחנו עומדים בהבטחות ומתקדמים היום צעד נוסף בפיתוח פרויקט סביבתי משמעותי שהוא גם עונה על הצורך לשמירה על הסביבה ואימוץ אורח חיים מקיים וגם צפוי להכניס לקופת העיר הכנסה משוערת של כ 60 מיליון ש"ח ב 25 השנים הבאות. הנחת העבודה הבלתי מתפשרת היא שהשקעות שמתבצעות עכשיו בפיתוח, בתשתיות ובצמיחה יקדמו את העיר הן להגדלת הכנסות העיר בעתיד והן לשיפור איכות החיים של התושבים ורווחתם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה