גובשה התכנית ליציאה מהסגר - אלו השלבים המסתמנים לקראת החזרה לשגרה

$(function(){})

על פי התכנית ליציאה מהסגר, שגובשה לקראת הדיון בקבינט הקורונה, בשלב הראשון ייפתחו מערכת החינוך לילדים עד גיל 6 ונתב"ג לנסיעות עסקיות בלבד, זאת בהתאם לתנאי התחלואה. המסחר יתחדש ככל הנראה כשבועיים לאחר מכן, בכפוף להיענות הציבור.
התנאים: ירידה מ-10% מאומתים ו-30 אלף בדיקות ביממה‎

אוכפים את הסגר. קרדיט: עיריית אשדוד

אחרי שורת התייעצויות קדחתניות בהשתתפות המל"ל, גורמי המקצוע במשרד הבריאות, הגורמים המייעצים לקבינט ושר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, גובשה אסטרטגיית היציאה של מדינת ישראל מהגל השני וספציפית מהסגר המהודק.

על פי ההצעה, שתובא היום (שני) לדיון ולאישור בקבינט הקורונה, כל שלב באסטרטגיית היציאה ייארך שבועיים, שבמהלכם יעקבו הממשלה וגורמי הרפואה אחר נתוני התחלואה ויבחנו אם חלה בהם עלייה.

נוסף על כך, המעבר משלב מסוים לזה שאחריו יהיה מותנה בהבאת הצעת החלטה או חקיקה לממשלה 14 ימים מראש. זאת בשונה מצעדי החמרה, שייושמו בהליך מהיר במקרה של הרעה במדדים. בכל שלב יציאה יבחנו המומחים וקבינט הקורונה את מספר הנדבקים ואת מקדם ההדבקה (ה-R).

להלן אסטרטגיית היציאה המוצעת:

בשלב הראשוןשעוד לא ברור מתי יחל, ייפתחו עסקים שאינם מקבלי קהל במתווה סגול ואת פתיחת מערכת החינוך לגילאי 0-6. נתב"ג יהיה פתוח לנסיעות עסקיות בלבד. עוד לא הוחלט מה יהיה מספר המאומתים היומי בשלב הזה, אבל כן הוחלט שמקדם ההדבקה לא יעלה על 0.8%.

בשלב השניייפתחו כיתות א'-ד' (כולל), וכן ייפתח המסחר תחת מתווה סגול. המגזר הציבורי יעבוד במתכונת של 50% מהבית.

בשלב השלישי, תתאפשר קבלת קהל במגזר הציבורי והפרטי במתווה סגול, וכן ייפתחו מספרות, עסקי קוסמטיקה, קליניקות פרטיות, מסעדות ובתי קפה בשטחים פתוחים בלבד, וכן הטייק אווי.

בשלב הרביעייתאפשר ספורט מקצועני על כל מרכיביו (אימונים, משחקים ותחרויות במתווה סגול), חדרי כושר, צימרים, בתי מלון, מועדונים ובריכות שחייה ציבוריות

בשלב החמישי, ייפתח נתב"ג במתווה "השמיים הפתוחים", וכן מסעדות ובתי קפה בפנים ובחוץ תחת התו הסגול ובהתאם למתווה הרמזור. בנוסף ייפתחו גם אירועי תרבות על פי מתווה הרמזור.

בשלב השישיתיפתח מערכת החינוך עד כיתה ח' (כולל), ובשלב השביעי ייפתחו גם כל הכיתות עד י"ב.

בשלב השביעי, תהיה חזרה מלאה לתכנית הרמזור על כל מרכיביה, תוך התאמות והפקת לקחים.

על פי המודל שיביא משרד הבריאות ופרופ' רוני גמזו, כל אלו יהיו כפופים להיענות הציבור ובמידה ויהיו יותר מ-10% מאומתים, השלב הראשון לא ייצא אל הפועל. כמו כן מציבים כתנאי את המספר הבא: 30 אלף בדיקות ביממה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה