גולן אביטן העבריין הנמלט - בדרך להסגרתו לישראל ממרוקו

$(function(){setImageBanner('d2e485e2-d6d6-4ab6-b99f-18a894c8a206','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})

אם לא יהיו עיכובים של הרגע האחרון, העבריין הנמלט גולן אביטן (55) ,  יוסגר בימים הקרובים ממרוקו לישראל ויועמד לדין על סיוע לשלושה מעשי רצח משנת 2003.

גולן אביטן, צילום  מתוך פייסבוק

אביטן סיים לרצות עונש של שלוש שנים בכלא "עוקשה" במרוקו בגין החזקת דרכון מרוקני מזויף ואזרחות מזויפת שרכש מרשת של עבריינים ישראלים שפעלה ברחבי מרוקו.

אביטן, נמלט מישראל למרוקו לפני כמעט ארבע שנים. הוא הואשם כי סיפק את השלטים שהפעילו את מטעני חבלה במטרה לחסל את העבריין זאב רוזנשטיין, אך גרמו לאסון הכבד בפיגוע הפלילי ברחוב בן יהודה בתל אביב בשנת 2003 – שלושה בני אדם נרצחו ו-37 נפצעו בדרגות שונות). היעד לחיסול היה ראש ארגון הפשע, זאב רוזנשטיין, שהיה מסוכסך עם יריבו העבריין יצחק אברג'יל. אביטן מואשם בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשלושה מקרי רצח.

אביטן נעצר בשנת 2015, שוחרר למעצר בית לאחר שסנגוריו עורכי הדין יניב שגב ויורם שפטל הצליחו לשכנע את בית המשפט שהוא כבר שנים רבות אינו קשור לעולם הפשע ושהוא איש עסקים לגיטימי. הם אפילו סידרו לו הסדר טיעון לפיו ירצה עד שמונה מאסר בפועל לכל היותר.

אביטן שוחרר בתנאים של מעצר בית באזוק אלקטרוני והפקדת 9 מיליון שקלים כתנאי לכך שיתייצב למשפטו. אלא שאביטן החליט לברוח מהארץ, הוא קיבל אישור לצאת מהבית לטיפול שיניים ממנו לא שב. - אביטן ברח מהארץ באופן מתןחכם לאחר שהמיס את האזיק האלקטורוני של רגלו, יצא מהארץ דרך יאכטה מהמרינה באשקלון לקפריסין ומשם בדרכים עד למרוקו. - שם חיכו לו חברים - הוא שכר דירת פנטהאוז בקזבלנקה וחיי חיים טובים בקהילה המקומית..

לפני כשלוש שנים הועבר מידע למשטרת מרוקו שאביטן בדרך לתפילת שישי בבית כנסת בקזבלנקה על ידי שוטרים חשאיים בגין זיוף מסמכים והוגש נגדו כתב אישום..

הוא נעצר, נלקח לחקירה ובמשפטו נדון לשלוש שנות מאסר בגין החזקת אזרחות ודרכון מזויף.

יחד איתו נעצרו עוד עשרות ישראלים שחלקם היו ברשת הזיוף שגרפה מאות אלפי יורו מאנשים להם סידרו אזרחות ודרכון מזויף. 

אשתו מירי, שטסה לפני כמה חודשים לבקרו במרוקו, נעצרה גם היא מיד כשנחתה בשדה התעופה, לאחר שהתברר שהדרכון המרוקני שלה מזויף. היא נשפטה ונכלאה.

לאחר הסגרתו, אביטן, עשוי להיות מואשם גם בבריחה ממשמורת ובקרוב מאוד יימשך משפטו בתיק 512.  עופר בוהדנה, שהפעיל את המטענים ביהודה הלוי, הורשע ונדון לשלושה מאסרי עולם.

לכתבה באשדוד נט על -  הבריחה הגדולה של העבריין  גולן אביטן - כנסו כאן 

לכתבה - מלך מרוקו החליט שלא להעניק חנינה לעבריין גולן אביטן ולאישתו - כנסו כאן

לכתבה שפרסמנו באשדוד נט - כך נעצר גולן אביטן במרוקו - כנסו כאן 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה