גזל הארנונה: היום שביתה כללית בעיריית נס ציונה מערכת החינוך לא תפעל, מלבד חינוך מיוחד ובגרויות.

$(function(){setImageBanner('f1953d15-b284-4595-acd7-ee580dd2a7c4','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

עיריית נס ציונה מצטרפת לשביתה הכללית של חלק מהרשויות המקומיות בישראל החל ממחר בבוקר !. בתי הספר והגנים לא ייפתחו, מלבד חינוך מיוחד ובגרויות.
ראש העיר שמואל בוקסר פונה לתושבים ואומר: תמיכתכם במאבק הצודק קריטית. הערב ב19.00 הפגנה ברחבת העיריה נגד גזל הארנונה.
ראו רקע והתפתחויות וגם, כמה זה יעלה לכם/לנו, בהמשך.

דני שם טוב דוברות הכנסת, ארכיון  שביתה כללית ברשויות המקומיות מחר. הערב הפגנה ברחבת העיריה נגד גזל הארנונה ! 

בתמונה:  ראש העיר שמואל בוקסר, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס והדיון הסוער היום בועדת הכספים.

לפני זמן קצר השתתף ראש העיר שמואל בוקסר בפגישת חירום של ראשי הרשויות בישראל בה הוחלט כי במידה ולא יוסר חוק הארנונה מחוק ההסדרים, נס ציונה מצטרפת לשביתה הכללית של הרשויות המקומיות בישראל החל ממחר בבוקר!

הסיבה: חוק הארנונה על פי הנוסח המוצע יגרום לפגיעה קשה בעיר נס ציונה ובשרותים אותם מקבלים התושבים מהרשות. הנזק הצפוי נאמד בכ - 50 מיליון ש״ח שילקחו מתושבי העיר ב - 6 השנים הקרובות. נס ציונה פועלת יחד עם מרבית הרשויות המקומיות בישראל, לביטול הגזרה הקשה.

במסגרת השביתה:

 שרותי עירייה
לא תתקיים קבלת קהל ולא ינתן מענה לטלפוני

חינוך
🔳 עובדי הרשות המקומית במערכת החינוך שובתים. לאור זאת מחר לא יפעלו: גני ילדים, בתי ספר, חטיבות, על יסודי והסעות
🔳 צהרונים לא יפעלו מחר

חריגים:
מסגרות חינוך מיוחד - יפעלו כרגיל
הסעות חינוך מיוחד יפעלו כרגיל
בגרויות יתקיימו כרגיל
טיולים- יתקיימו כרגיל

ראש העיר שמואל בוקסר: יש כאן נסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות. לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים. החוק הזה נולד בחטא ולא יתרום בשום צורה לפתרון משבר הדיור.
לצערנו, לאחר שכל ההתנגדויות נתקלו בחומה אטומה, לא נותר לנו אלא להשבית את השירותים המוניציפליים ולהילחם על זכויות התושבים שלנו. ראש העיר פנה לתושבים ואמר: תמיכתכם במאבק הצודק קריטית.

עיריית נ.צ.

על הרקע והרחבה בנושא, ראו בכתבתנו מהשבוע שעבר בנושא קרן הארנונה

קרן הארנונה סמוטריץ 

פרשנות:

חשוב להבין, בניגוד ל"סיפורי סמוטריץ את דרעי" כי הנושא כלל לא קשור לצדק חברתי וחלוקה שוויונית. והראיה לכך היא שלפתע לא מדובר כבעבר ב"סיוע ליישובים חלשים"  ברוח סוציאל דמוקרטית, אלא ב"עידוד הבניה למגורים" וחלוקת ההכנסות לפי מספר היתרי הבניה למגורים.  הפלא ופלא, כך אין "סכנה" שיצטרכו להפריש מהכנסות הקרן ליישובים ערביים חלשים, כי שם אין בכלל היתרי בניה , לפחות לא חוקית, בהיעדר תוכניות מתאר ותשתיות. וגם, מדוע שיישוב מצליח כלכלית בשטחים פטור מלסייע לחלשים?... 

אני בעד שהממשלה מתקציבה תתעדף פריפריה גאוגרפית וחברתית ותסייע לרוכשי דירות שם הרבה יותר מאשר באזורי ביקוש. אבל לא שתפגע ביכולת רשות מקומית כלשהי להשתמש בהכנסותיה כדי לשרת את תושביה. בל נשכח שמי שרכש דירה בעיר מצליחה, שילם וישלם שנים הרבה יותר תמורתה ממי שרכש ביישוב חלש. כאשר חלק משיקוליו הוא הרצון ליהנות מרמת שרותים גבוהה ובעיקר חינוך. ולשם כך הוא מוכן גם לשלם יותר על השרותים הפרטיים בעיר אמידה בהשוואה לפריפריה (השוו מחיר מטפלת בנס ציונה ובנתיבות...) . הוא מוכן בלית ברירה גם לבלות בפקקים שהממשלה לא עושה די לצמצומם וכך הלאה.

ואז באה הממשלה שלקחה  ממנו מיסים על הדירה פי שתיים שלוש מאשר מהתושב בעיר החלשה והיא שומרת בכיסה את פערי המיסים הללו, ומחלקת כספים לא לה...אך עתה מתעתדת לפגוע באיכות חייו וברמת השרותים שהעיריה שלו תוכל לתת לו, עם התרוצים המגוחכים האלו.

אז יש לי הצעה עבור הממשלה, כל ממשלה שתהיה.  הקימו קרן שתושתת, רק על רבע מעודפי ההכנסות למדינה ממע"מ ומס רכישה  (ונוותר על מס ההכנסה מהקבלנים..) מענף הבניה כולו, ביחס לפער בין מחירי הדיור למדד המחירים לצרכן. כן, רק מהגידול היחסי. ולדוגמה. מחיר דירה כלשהי שהיה 3 מליון ש"ח, עלה בשנה נתונה  ב10 אחוזים שהם  300 אש"ח, אך המדד עלה רק ב2 אחוזים שהם 60 אש"ח והתוצאה היא שבשל חוסר היכולת, או אי הרצון  של הממשלה לפתור את בעיית הדיור, היא נהנתה מתוספת מיסים של מעל 50 אש"ח מתוך אותם 240 אש"ח  על דירה זו . הבנתם? 

קחו  את ה50  אלף הללו, ותעבירו ל"קרן לצדק חברתי". ובהינתן שב2021 +2022 נמכרו בארץ כמאה אלף   דירות וגם אם אותו הגידול במיסים איננו 50 אש"ח אלא רק 35 אש"ח, עדיין יהיו בקרן בערך כ3.5 מיליארד ש"ח רק לשנתיים אלו..

נראה אתכם..

עוד באתר קארפור סניפים מחירים השוואת מחירי מוצרים כמה עולה המותג הפרטי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה