גלית דיסטל אטבריאן מאשימה: "סוכני הכאוס" מהמחאה תכננו מלחמת ביצים וקטטות בטקס יום הזיכרון בנס ציונה, לכן החלטתי לא לבוא...

$(function(){setImageBanner('1504d927-3ff1-42ae-b585-a622ba9bb186','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})

צעד קדימה, שניים אחורה...
לאחר שהחליטה לוותר על השתתפותה בטקס הזיכרון בנס ציונה, לא התאפקה שרת ההסברה ומיהרה לפרסם לפני כשעה ציוץ ארוך ובוטה במיוחד, בו טענה: אם אגיע הפרובוקטורים מהמחאה יביאו את הסחורה, יתדלקו את האש בדיוק כפי שתכננו לעשות ואז הורים שכולים מימין יאלצו להגן עלי תוך התקוטטות מול הורים שכולים מהשמאל. מלחמת ביצים מעל הקברים של הילדים באמצע יום הזיכרון.

נציגי "מחאת נס ציונה"בתגובה: זוהי עלילת דם ושקרים נבזיים ! כבר בסופ"ש הודענו לפעילינו ואוהדינו כי לא נפעל בשום צורה, בכל הקשור ליום הזיכרון.

פרטי

גלית דיסטל אטבריאן מאשימה: "סוכני הכאוס" התכוונו להשליך ביצים בטקס יום הזיכרון, לכן החלטתי לא לבוא...

אמש שמחנו לבשר כי השרה גלית דיסטל אטבריאן, כמוה כמרבית השרים שנוכחותם הצפויה בבתי העלצין הצבאיים עוררה התנגדותם של הורים שכולים, החליטה לא להגיע לנס ציונה ובמקום הטקס כאן, תשתתף בטקס בבני ברק.

החלטתה עוררה שביעות רצון רבה בקרב המתנגדים עימם שוחחנו, כולם הורים שכולים, אשר 20 מהם חתמו על מכתב בנושא לשרה. מכתב בו ביקשוה לא להגיע.

אחת המוחות, האחות השכולה אדווה קרא-ווזאנה, שהרטיטה לבבות בפנייתה בפייסבוק בנושא ואף בהפגנה במוצ"ש, כה התרגשה, עד שפירסמה פוסט תודה לשרה וזה לשונו:

גלית,
אני מעריכה מאוד את הודעתך לכך שלא תתייצבי בבית העלמין בנס ציונה.
אני חושבת שבמעשה זה הצלחת להעביר מסר של חיבור, גישור והבנה כי בתקופה כה רגישה חשובות המשפחות השכולות מעל לכל.
אנו נמשיך במסע הקשה, העצוב, המורכב והמלא בתקווה שלנו לימים טובים, לימים ממלאים ולרגעי נחת.
ואם תרצי, מזמינה אותך בכל זאת להתייחד עם זכר הנופלים בנס ציונה באמצעות אתר יזכור על ידי הדלקת נר לנופלי העיר נס ציונה.
תודה רבה לך.
אלא שהשרה לא יכלה להתאפק כנראה... ולפני כשעה פירסמה  ציוץ ארוך ובוטה במיוחד, בו "הסבירה" כי נוהל נגדה קמפיין של סוכני הכאוס מהתקשורת והמחאה וכי נודע לה שביצים יושלכו מעל קברי הנופלים ביום הזיכרון במידה ותגיע. וכך עוד כנהנ וכהנה אמירות מתלהמות.
(הנוסח המלא בהמשך)

פניתי כמובן לבקש את תגובת נציגי "מחאת נס ציונה" ואלו היו המומים מההאשמה:
דוברם, שאול עמיר אמר בפשטות: זוהי עלילת דם ושקרים נבזיים ! כבר בסופ"ש הודענו לפעילינו ואוהדינו כי לא נפעל ולא נתערב בשום צורה, בכל הקשור ליום הזיכרון. הוא אף צירף צילומי מסך של הןדעות הווטסאפ בנושא, אשר הופצו בקבוצות הווטסאפ הרלבנטיות. ראו בתמונת הנושא הודעה שהפיץ צבי פלטיאל , מראשי מחאת נס ציונה.

הציוץ המדובר של השרה: 

אני חייבת לכם תשובות ימין יקר, בעיקר כי הזעם והתסכול שלכם מוצדקים לחלוטין. אמש כבר משעות הבוקר הבנתי שמתחיל קמפיין רציני נגד ההגעה שלי לבית העלמין בנס ציונה. לא קמפיין של המשפחות השכולות (שחלקן אכן ביקשו שלא אגיע) אלא קמפיין של סוכני הכאוס מהתקשורת והמחאה. התחלנו להבין מקבוצות הוואטסאפ שהם מתכננים להביא ביצים לבית העלמין, הם גם אמרו זאת מפורשות בגלי צה"ל לאמיר אבגי שבוע לפני אבל אז עוד חשבתי שמדובר בסתם איום. רק אתמול הבנו שהם לגמרי מתכוונים לזה: ביצים יושלכו מעל קברי הנופלים ביום הזיכרון במידה ואגיע. בשעות הבוקר המאוחרות התקשר אלי ראש העיר והביע דאגה אמיתית ממה שעומד לקרות שם, גם הוא קיבל אינפורמציה פנימית והבין שמתארגן שם תוהו ובוהו מאחורי הקלעים. בצהריים כבר הבנתי שאני עומדת מול שתי אופציות בלתי אפשריות: רמיסה נוספת -אולי אחת יותר מדי - של הציבור הענק שהכל כבר נלקח ממנו, הניצחון בבחירות, הרפורמה, התרומה הכלכלית למדינה, השירות בצה"ל, הזכות לייצוג ממשלתי בבתי העלמין, אפילו השכול נלקח מהאנשים הטובים האלה.

אבל היה גם הצד השני: אם אגיע הפרובוקטורים מהמחאה יביאו את הסחורה, יתדלקו את האש בדיוק כפי שתכננו לעשות ואז הורים שכולים מימין יאלצו להגן עלי תוך התקוטטות מול הורים שכולים מהשמאל. מלחמת ביצים מעל הקברים של הילדים באמצע יום הזיכרון.

תסריט הבלהות הזה הפך לאפשרות ממשית. רציתי לחסוך מהאומה את המראות האלה. רציתי לחסוך מההורים השכולים משני צידי המפה הפוליטית את תרחיש הזוועות הזה שאם היה מתממש- הוא היה פוצע את החברה הישראלית לבלי הכר. ואנחנו כבר אחרי זמן פציעות. בין אופציה רעה לאופציה איומה בחרתי ברעה. לא כי אני פוחדת, לא כי אני נכנעת, לא כי אתם לא צודקים. קו האש לא זר לי. אני עומדת בחזית כבר למעלה משנתיים, חוטפת ולא מתקפלת. אבל בענניני שכול ומוות אני לא מתעסקת, זה הקו האדום. ואל תטעו - הם לא "ניצחו אתכם," במערכה הזאת. אפשר לומר הרבה דברים על אנשים שמוכנים להחריב את המדינה ולמוטט מבפנים את החברה הישראלית, אבל אי אפשר לייחס להם ניצחון. הם ניצחו בערך כמו אדם שמצמיד אקדח טעון למצח של השוער כדי שיאפשר לו להבקיע גול. אין שום ניצחון בגול הזה, ימין יקר. שום גאווה, שום צדקת דרך, שום כישרון ושום הישג. יש כאן קבוצה רדיקלית שלא בוחלת בשום אמצעי ויש את הרוב הישראלי שמתבונן בה ולא יודע את נפשו מרוב זעזוע.

מחר אעמוד בבית העלמין בבני ברק ואחלוק כבוד לחיילים חרדים שמסרו את נפשם עבור המדינה. ואחרי שהשבוע הזה יחלוף בשלום בעזרת השם, אשתמש בכל הכוח הפוליטי והציבורי שיש לי בכדי להתוות קו ברור: גמרנו עם ההתקפלות מול הבריונים. למען הימין, למען השמאל, למען המדינה הזאת על שלל אזרחיה - הממשלה שלנו חייבת למשול בנחישות, בגב זקוף ולא להכנע בשום תנאי ובשום נושא לפלג הקיצוני של המחאה שעושה הכל למען מטרה אחת: מיטוט המדינה היהודית היחידה בעולם דרך כרסום החברה הישראלית מבפנים.

אגב, פנינו לראש העיר שמואל בוקסר ושאלנוהו עד כמה נכון הציטוט הבא מדבריה לפיו: בשעות הבוקר המאוחרות התקשר אלי ראש העיר והביע דאגה אמיתית ממה שעומד לקרות שם, גם הוא קיבל אינפורמציה פנימית והבין שמתארגן שם תוהו ובוהו מאחורי הקלעים.

אם וכאשר נקבל את תשובתו, נעדכנכם. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה