גם הם בדרך למעורבות חברתית- כ700 תלמידי י' בנס ציונה

$(function(){setImageBanner('47a53148-7b2d-457f-bc32-e9ec8ca1c61a','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

מעל 700 תלמידי כיתות י' בעיר השתתפו הבוקר באירוע חשיפה לתכנית ״התפתחות אישית מעורבות חברתית״ שהתקיים בקריית התרבות. תוכנית מעורבות חברתית של משרד החינוך היא חלק מדרישות פדגוגיות ותנאי המשרד לקבלת תעודת הבגרות.

האירוע נפתח בהפנינג חגיגי ברחבת קריית התרבות בו הוצבו דוכנים אשר אוישו ע"י מסגרות ההתנדבות בעיר. במהלך הבוקר עברו התלמידים בין הדוכנים והתרשמו מאפשרויות ההתנדבות הנצבות בפניהם בשנה הקרובה ובמהלך השנתיים לאחר מכן.

דוברות

בתמונה: ראש העיר שמואל בוקסר, מנהלת אגף החינוך היוצאת ריבה קליין ומנהלת אגף החינוך הנכנסת אסתי יוסף

הם פגשו את הנערים והנערות אשר הסתובבו בין הדוכנים, שמעו מהם על כיווני ההתנדבות שכבר מצאו ועל ההתלבטויות בבחירת מסלול התנדבות שגם יתרום לקהילה וגם להתפתחות האישית שלהם.

בתום ההפנינג נכנסו התלמידים לאולם קריית התרבות. ראש העיר שמואל בוקסר בירך את התלמידים ואיחל להם הצלחה עם פתיחת המסלול המשמעותי אשר ילווה את התלמידים במהלך שלוש השנים הקרובות והדגיש בפניהם כי התרומה לקהילה היא חלק ממארג החיים המיוחד בנס ציונה, וכי היכולת שלהם לתת יכולה לגלות להם עולם חדש בו גם יצליחו לקבל בחזרה.

ליים שכטמן תלמידת כיתה י"ב בבית הספר בן גוריון סיפרה לתלמידים על מסלול ההתנדבות שלה בכנפיים של קרמבו ואמרה: בתחילה הייתי מלאת חששות- לא ידעתי איך אני אצליח ליצור קשר אישי. אבל ברגע שפגשתי את עדי, החניכה הראשונה שלי, הבנתי שזו הילדה הכי מדהימה שאי פעם פגשתי. התקופה, תקופה קורונה, והדבר היחיד שיכולתי לראות מבעד למסכה, היו העיניים הקסומות שלה, ובאותו הרגע ידעתי שהולכת להיות לנו שנה מטורפת ביחד, וככה בדיוק היה ואפילו יותר מזה.
עדי אמנם לא דיברה עם הרבה מילים, אבל לתקשורת יש כל כך הרבה צורות ודרכים, ומצאנו לנו את השפה שלנו, דיברנו עם הידיים, עם העיניים, עם מילים קטנות, צחקנו וחייכנו, אני זוכרת כמה חיכיתי לכל יום פעולה, לרגע שאראה אותה. עדי לימדה אותי כל כך הרבה על עצמי, ועל החיים בכלל. אני רק רציתי לראות אותה מחייכת ולהעביר את החיוך שלה לכל העולם, ולשמור לי אחד בכיס.

ליים הציגה לתלמידים את תוכנית ההתנדבות הייחודית, בשיתוף אגף הרווחה והשירותים החברתיים עם אגף החינוך: "קרובים קרובים"- מסגרת פעילות קסומה של בני הנוער עם בני הגיל השלישי בעיר במסגרתה יכולים התלמידים גם לתרום לבני הגיל השלישי בהפגת בדידות, סיוע טכנולוגי ועוד אבל גם להיתרם ע"י חשיפה למידע היסטורי, סיפורים מרתקים וכתוצאה משיח מפרה והדדי.

דוברות

דוברות

בתום הברכות והנאומים צפו התלמידים בהצגה ״נייר צלופן״ בהשתתפות שחקני ״התאטרון האחר״, של אקים ישראל

בתום הברכות והנאומים צפו התלמידים בהצגה ״נייר צלופן״ בהשתתפות שחקני ״התאטרון האחר״, של אקים ישראל אשר עסקה בנושא קבלת האחר. השחקנים, בעלי מוגבלות שכלית, ניסיון וכישורי משחק יוצאים מגדר הרגיל הצליחו להעביר את המסר החשוב ורגשו את התלמידים. עם סיום ההצגה התקיים שיח בין התלמידים לשחקנים בנושא החשוב.


אירית ברוק מנהלת התנדבות בחינוך, אשר ארגנה והפיקה את האירוע מסכמת: יום החשיפה מהווה יריית פתיחה חגיגית עבור תלמידי התיכון, מטרתו חשיפת משמעות התכנית לתלמידים ומציאת הקול האישי של כל אחד ואחת מהם. במהלך היריד נרשמו אחוזי רישום גבוהים לארגונים ולעמותות בעיר ואני משוכנעת שהשנה הקרובה תהיה משמעותית לתלמידים ולארגונים כאחד.

תוכנית מעורבות חברתית של משרד החינוך היא חלק מדרישות פדגוגיות ותנאי המשרד לקבלת תעודת הבגרות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה