גשר "ראשונים" מככב בהפגנות נגד השחיתות.

$(function(){setImageBanner('0ec6d03a-f22a-4328-a813-628ebf03fa5c','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

אולי זה הגובה והעוצמתיות שלו ואולי הנחישות של התערובת האנושית, זו הראשונית / נס ציונית, שמגיעה אליו. כך או כך הגשר הזה תפס מקום נכבד בסיקור "מחאת הגשרים".

נחמה ביאליק משתפת בחוויותיה בו, מזוית אישית, מאוד.

אני מפגינה גאה

הצהרה א': אף פעם לא הייתי אדם פוליטי, לא קשורה בטבורי לאף מפלגה, לא בכיס של אף אידיאולוגיה.

הצהרה ב': לא יושבת שעות מול החדשות בטלוויזיה, מעמיקה עניינית רק במה שחשוב לי לדעת מכל מדיה שמתמצתת לי את עיקר הדברים.

הצהרה ג': עד לפני כמה שנים לא חשבתי אפילו לצאת להפגין, ועוד בנושא פוליטי? חס וכרפס.

ואז התוודעתי לשחיתות השילטונית. נסחפתי להפגנות, שמעתי הרצאות וקראתי חומרים שונים. שלוש שנים אני על הכביש עם שלטי מחאה והכעס והזעם על מה שקורה בשילטון רק גואים משבת לשבת. אני יודעת שיש המון אנשים שמסורים הרבה יותר ממני ומקדישים חלק ניכר מזמנם למחאה, יש אנשים שאני מסירה בפניהם את הכובע. כי בלעדיהם וללא ההתמדה הטוטאלית שלהם לא היה קורה מה שקורה עכשיו.

וזה העיקר!!! מה שקורה עכשיו!!!

כאני מציינת בפני אנשים שהעמידה על הגשר מרוממת רוח, לא כולם מבינים. אבל בואו (גם פיזית) צאו וראו (גם פיזית) כשאני מגיעה לגשר שבו מפגינים מירב המפגינים הנס הציונים, ורואה משבוע לשבוע צמיחה של מספר המשתתפים בטור הנדסי (פשוט כי אני מתקשה להגיד אקספוננציאלית) אני מתמלאת התרגשות. האדישות של הצעירים שהטרידה אותי עד היום נעלמה כלא הייתה. המון צעירים יש על הגשר, המון, וגם ילדים מגיעים איתם, ומזכירים לנו שיש אולי תיקון למדינה הזאת.

וכשחברה מעדכנת אותי תוך כדי ההפגנה שהיא נוסעת בתל אביב ועוברת מתחת גשרים עמוסי מפגינים ושלטים וציפצופים, אני בטוחה שהוויב שחיפשנו כבר כאן.

האווירה על הגשר היא מיוחדת ומאחדת, השיח מכבד, הרוחות רגועות, ההרגשה שכל ההמונים שסביבי חושבים כמוני שמשהו רע קורה במדינה ואנחנו במרחק נגיעה מתהום, כל אלו מחזקים ומעודדים. ותאכלס, מה שהכי מקפיץ אותנו משמחה הן צפירות הנהגים שעוברים מתחת לגשר, מאטים ומצפצפים, ומסמנים בידיהם תמיכה.

בא לכם לשמח אותנו? אתם כבר יודעים איך!

נחמה בתה והכלבה גם...בגשר !

 פרטי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה