דרוש: מרכז לאומי למניעת הצפות ! תובע פורום ערים יבשות של השלטון המקומי .

$(function(){setImageBanner('de53864e-9378-44f6-9099-86dff8dba80c','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

פורום ערים יבשות של השלטון המקומי בראשות ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר, ובהשתתפות 20 ראשי ערים ומועצות בישראל התכנס לראשונה, וקורא לממשלה: יש להקים באופן מיידי מרכז לאומי למניעת הצפות !
מומחים קובעים כי מבין כלל אסונות הטבע, שטפונות הם גורם המוות מספר 1. שטפונות פתע והצפות במרחב העירוני גורמים למירב הנזק ולנפגעים.

ארכיון

חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי ויו"ר הפורום, ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר

בכנס אתמול השתתפו: חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי, ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר, ראש עיריית מודיעין רונן מרלי- נהרייה, רז קיסליך- ראשל"צ, רחמים מלול- רחובות, חיים ברוידא- רעננה, חובב צברי- קריית עקרון, ליזי דלריצה- גני תקווה, סמיר סובחי- אום אל פאחם, ליאת שוחט- אור יהודה, צביקה ברוט- בת ים, ניסים גוזלן- באר יעקב, יעלה מקליס - יהוד מונוסון, שלום בן משה- ראש העין, גבי גאון- מזכרת בתיה, הגר פרי יגור -פרדס חנה, נציגי הערים: תל אביב, אשדוד, יבנה, נציגי פורום ה 15.

הפורום דן בהשלכות שינויי האקלים ואירועי מזג אוויר קיצוני על המרחב העירוני. בשנים האחרונות חלה עליה דרמטית בעוצמות הגשמים ובנזקים אותם הם גורמים העלולים לעלות גם בחיי אדם.

כלל ראשי הרשויות הסכימו כי הממשלה נדרשת לטפל בנושא באופן מידי ולהקים מרכז לאומי למניעת הצפות, אשר יהיה אחראי על פיתוח שרותי חיזוי מותאמים במטרה לאפשר לרשויות להיערך כראוי כמו גם לדאוג לפתרונות ארוכי טווח בניהם בניית אגני ניקוז בין עירוניים .

את כינוס הפורום פתח יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, אשרהדגיש את החשיבות בהעלאה על סדר היום את נחיצות הקמת מנגנון ממשלתי כולל להתמודדות עם אירועי אקלים חריגים.

ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר, יו"ר פורום ערים יבשות:

מדינת ישראל פועלת היום בתחום הניקוז במקטע הבן עירוני בלבד, בעוד ההתמודדות העיקרית היא במרחב העירוני. ראשי הערים נותרים להתמודד לבדם מול משבר אקלימי בין לאומי והמשימה היא להגן על אזרחים: על רכושם ועל חייהם. לגשם קיצוני שיורד תוך פרק זמן קצר אין גבול מוניציפלי. משרד הפנים הוא הרגולטור והוא חייב לקחת אחריות כוללת על אירועי חירום אקלימיים, לעבוד בשיתוף משרדי הממשלה לגיבוש תוכנית פעולה לאומית, להגברת המוכנות ולהגנה של כלל תושבי ישראל באירועי קיצון. אני מודה לחברי חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי ולחברי ראשי הרשויות שהצטרפו מתוך צורך אמיתי ורצון אמיתי לחולל שינוי נחוץ וחיוני זה.

מומחים קובעים כי מבין כלל אסונות הטבע, שטפונות הם גורם המוות מספר 1. שטפונות פתע והצפות במרחב העירוני גורמים למירב הנזק ולנפגעים. דוח מבקר המדינה קבע כי ישראל אינה ערוכה להתמודד עם מזג אוויר קיצוני.

פורום ערים יבשות מינה צוות פעולה אשר יפעל מול משרד הפנים וכלל משרדי הממשלה להקמת מרכז לאומי למניעת הצפות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה