דרמה במליאת מ.העיר: עימות קולני בין אלי לוי לאריאל אלמוג כאשר גם חברים בקואליציה עזבו בהפגנתיות את הדיון !

$(function(){})

במליאה העלה סגן רה"ע אריאל אלמוג הצעה לסדר היום שתוכנה נשמר בסוד עד אותו רגע, שלא כנהוג ובה הציע "להחליף" את אלי לוי כיו"ר ועדת ההנחות. חילופין שהנ"ל כלל לא ביקש.. ולמעשה מדובר ביוזמת הדחה על רקע משבר אמון מתמשך בינו לבין ראש העיר וסיעתו, על רקע איוש המועצה הדתית ועוד..
***
ההצעה עוררה סערת רוחות והתפרצות מילולית בוטה של אלי לוי כלפי אלמוג שהביא לעימות קולני בין אלמוג ללוי. כל הסיטואציה המביכה הביאה לעזיבת הישיבה ע"י סגן רה"ע נאור ירושלמי ועמיתו לסיעה גיל אנוקוב וכן שולי מזרחי, מבלי להמתין להצבעה...כאשר גם 2 נציגי האופוזיציה,שחר רובין וטלי חייט וכמובן אלי לוי עצמו נטשוה.
בעקבות כך נמשכה ההצעה והוחלט ע"י הנותרים כי הנושא יידון בהנהלה.

ארכיון

 

היתה זו הערב לכאורה עוד ישיבת מליאה שגרתית, עם סעיפים רבים וחשובים לאישור, אך ללא "בשר" פוליטי.. בעוד שהחלק המעניין היה דווקא בישיבה הסגורה שקדמה לה, של מליאת המועצה בשבתה כועדת בנין עיר (ראו ידיעה נפרדת).

אלא שבסדר היום  נכללה גם "הצעה לסדר של סגו רה"ע אריאל אלמוג", שבאופן מוזר ונדיר תוכנה לא נכלל במסמכים שצורפו להזמנה למליאה, על מנת שחברי המועצה יוכלו להתכונן לדיון.

יצויין כי בישיבה לא נכחו: עמוס לוגסי ולירן יגודה ואילו פנינה זיו נכחה רק בחלקה הראשון.

מהומה במליאה- רקע ופרשנות:

צר לי לקבוע זאת, אך מדובר בשגיאה פוליטית חד משמעית, ובפרט הדרך בה נעשה הדבר. כאשר במקום שבוקסר ינצל סמכותו הבלתי מעורערת כראש העיר, יקרא ללוי ויאמר לו שהוא מבטל את ההסכם הקואליציוני ומדיח אותו מתפקידו כיו"ר ועדת הנחות ומותיר לו רק את תיק תרבות תורנית, מהלך שלדעתי לוי היה סופג לפחות בינתיים,  ורק אז יביא זאת לאישור ההנהלה, הרי שהצעד נעשה בהפתעה רבתי לכל הנוכחים כמעט ובמליאה פתוחה לציבור, מעין "זובור" פומבי ללוי,  כאשר אריאל אלמוג התנדב להיות המוציא לפועל... 

לא מדובר במהות, אף כי בהחלט יש קרע מתמשך בין לוי לבין בוקסר, מאז החליט בוקסר שלא להתערב במאבק הפנימי בש"ס על תפקיד ראש המועצה הדתית, ובכך הבטיח את הניצחון לקבוצה של רחמים דוד וערן רפאל. 

אבל  הדרך והסגנון... זה מה שלהבנתי הוציא מכליו אפילו את שולי מזרחי הפשרן והמתווך הבלתי נלאה... ועובדה היא שגם סגן רה"ע נאור ירושלמי וגיל אנוקוב עזבו את הדיון בסוג של הפגנת מחאה, מיד עם העלאת ההצעה לסדר ע"י אלמוג.

לסיכום: בוקסר יצטרך למצוא דרך להרגיע את הרוחות, או לחילופין פשוט להדיח את לוי מכל תפקידיו ולהסתכן בשינוי קל ביחסי הכוחות הקואליציוניים.

עדכונים חדשות בנס ציונה באתר המקומון נס ציונה נט

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה