ד"ר אילן סמיש מנס ציונה שנעצר אמש בקיסריה שוחרר ממעצרו למרות ערעור המשטרה

$(function(){setImageBanner('5414e7ae-5e6b-4463-9112-2c1b889f0acc','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

ד"ר אילן סמיש למד על בשרו - כך מתנהלת משטרת בן גביר:
עוצרת מפגינים ללא סיבה וכשהשופט מורה לשחררם, המשטרה מערערת !
הביוכימאי המהולל מנס ציונה (אחיה של חברת מ. העיר נעמי חסון) נעצר אמש בהפגנה בקיסריה והובא הבוקר כבול בידיו ורגליו להארכת מעצר אלא שהשופטת בבימ"ש השלום בחדרה סירבה לכך וגם ביהמ"ש המחוזי בחיפה לא נתן לכך יד !

הגיבו כאן וכתבו את דעתכם

ד"ר אילן סמיש מנס ציונה שנעצר אמש בקיסריה שוחרר ממעצרו למרות ערעור המשטרה

(דיווח מקורי ב"וואלה")

המשטרה עצרה אמש (ראשון) את הנואם המרכזי בהפגנה בקיסריה, ד"ר אילן סמיש, תושב נס ציונה, סרן במילואים, יזם, מרצה ויועץ אקדמי במכון ויצמן למדע וכן פעיל בולט בארגוני "אחים לנשק" ו"מחאת ההייטק".

סמיש טוען כי מפקד המרחב ניצב משנה שלומי בן שושן ושוטריו תקפו וחנקו אותו והותירו בו סימנים שנראו גם היום.

לאחר לילה מאחורי סורג ובריח, היום המשטרה העבירה אותו לבית משפט השלום בחדרה כשהוא מובל אזוק בידיו וברגליו. אלא ששם התברר כי למשטרה אין כל ראייה הקושרת אותו לעבירות שייחסה לו והשופטת ראניה סרוג'י שחררה אותו לאלתר.

ד"ר סמיש, ביוכימאי בין-תחומי, בן 51 מתל אביב, שלו קריירה אקדמית ועסקית מרשימה - הוא בוגר התוכנית הבינתחומית למצטיינים ע"ש עדי לאוטמן באונ' ת"א, דוקטורט ממכון ויצמן למדע ופוסטדוקטורט מאוניברסיטת פנסילבניה. "אמאי חלבונים", החברה שייסד, מעסיקה עשרות עובדים וקרובי משפחה של שלושה מהם חטופים בעזה.

ד"ר אילן סמיש, הנואם המרכזי בהפגנה בקיסריה נעצר ע"י המשטרה - ושוחרר הבוקר לביתו/צילום מסך, הכנסת
בתום נאומו הצטרף סמיש לצועדים. אז, במעין התכנסות שערכו המפגינים ברעש רב מאחורי בית נתניהו, הוא נעצר יחד עם גדעון זאב אמיר, איש עסקים בן 59 מיקנעם עילית, בחשד כי השתתפו בהתקהלות לא חוקית וכי סירבו להוראות מפקד מרחב מנשה, ניצב משנה שלומי בן שושן - להתפנות.

בדיון בבית משפט השלום בחדרה, השופטת סרוג'י לא השתכנעה מטיעוני רס"ב רועי מסורי ורפ"ק כרמל והבי מתחנת חדרה, דחתה את בקשת המשטרה להאריך את מעצר השניים בחמישה ימים, נעתרה לעו"ד אושרת קירמה ממערך עצורי המחאה שייצגה אותם והורתה על שחרורם המיידי וללא תנאי

היא גם הורתה על שחרורו הערב של המפגין גל דורון, תושב זכרון יעקב החוגג היום 27, ושנעצר אתמול גם בחשד נוסף שבמהלך האירוע "זרק רימון עשן נפיץ לעבר מרכז ההפגנה". היא מצאה חשד סביר הקושר אותו לביצוע העבירות שיוחסו לו, אבל באיזון, הורתה על שחרורו הערב. היא הרחיקה אותו מקיסריה למשך 7 ימים.

השופטת עכבה את השחרורים לבקשת המשטרה שהגישה ערר לבית המשפט המחוזי בעיר

בדיון שהסתיים לפני כשעה,  ישב בדין השופט אינאס סלאמה
 להלן החלטתו:
 שחרור בתנאים:
משיבים 1+2 ערבות עצמית 5000 ש'ח
מעצר בית עד מחר 10.6 22:00
 משיב 3 ערבות עצמית 7500 ש'ח
מעצר בית עד 12.6 08:00
איסור יצירת קשר
הרחקה 500 מ' מרח' הדר.

 מוסיף איש המחאה עמי דרור:
אם אילן היה מסיים את ההודעה הזאת, הוא בטח היה כותב:
וְכַאֲשֶׁר יְעַנּוּ אֹתוֹ כֵּן יִרְבֶּה וְכֵן יִפְרֹץ וַיָּקֻצוּ מִפְּנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל.

תגובת מוקד המחאה בקיסריה:
תחנת חדרה שפועלת על פי הנחיות האשם, שוב הוכיחה כמה היא קיצונית, אלימה ומשולחת רסן!
אנחנו נמשיך לדרוש הדחה לטובת בית אמיתי במדינת ישראל!
בית שיש בו בטחון. כוחות בטחון ששומרים על האזרחים.
פרט הזוי במיוחד, אחד העצורים הוא חייל בשירות מילואים, כשמעצר הבית שלו נגמר והוא חוזר לשירות פעיל!
*הוא יצא לשמור על הבית! גם לשרת במילואים וגם לדאוג שהאשם יודח!*
במהלך השבוע נפרסם את תיעוד האלימות הבלתי נסבלת של משטרת ישראל!
על כל עצור, על כל הרחקה, על כל מעצר שווא, על כל מעצר בית!
*נבוא לבית האשם באלפים ונדרוש חזרה את הבית שלנו!*

תגובת משטרת ישראל
אמש בקיסריה נפרסו כוחות משטרה מותאמים לאבטחה ושמירה על הסדר הציבורי מסביב לביתו של ראש הממשלה. מפגינים שהגיעו למקום התרכזו באחד מהצמתים בקיסריה על רחוב רוטשילד ולאחר מכן החלו בתהלוכה ללא רישיון ובניגוד לחוק על הכביש תוך שהם מסכנים את עצמם ואת משתמשי הדרך.

בשלב מסוים הגיעו מאות מפגינים לאיזור הדרום מזרחי של מתחם אבטחת בית ראש הממשלה, הציבו במקום על נגרר מיצג טנק, כשעליו מערכת הגברה עם כמות גדולה של רמקולים, הקימו רעש חזק ובלתי סביר, ירו זיקוקים, ובהמשך אף נזרק רימון עשן למקום הצבת השוטרים. יש לציין כי ירי הזיקוקים הינו מחוץ לחוק וסיכן באופן ממשי את המוחים ואת הבתים הסמוכים בהתלקחות אש.

בעקבות כך, הוכרז על ידי מפקד התחנה ועל פי חוק כי ההתקהלות אסורה וניתן זמן סביר להתפנות. משסירבו המפגינים להתפנות מהמקום החל פיזור של המפגינים, במהלכו נעצרו מספר מפגינים אשר הפרו את הסדר. בהמשך, בהתאם להחלטת בית המשפט שוחררו.

ככל שישנה טענה כלפי מי מהשוטרים שפעלו במקום, מן הראוי להפנותם לבדיקת הגורמים המוסמכים לכך. נמשיך לאפשר את חופש המחאה והביטוי כחוק, אולם לא נאפשר מעשים פליליים והפרות סדר בניגוד לחוק.

אילן נואם בקיסריה
ראו כתבה קודמת אודותיו:
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה