האם אכן הסקציה קורסת? העובדות שברורות כרגע ומה הרקע לחרושת השמועות

$(function(){setImageBanner('3cce342e-5474-4818-b2ce-7eea686a9a09','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

כתבה מתוקנת:
הציבור מופגז ב"ידיעות" לפיהן יש בעיה כספית קשה בסקציה וחוב ענק כביכול. המציאות: בשל תלונה נגדה לרשם העמותות, הקבוצה לא קיבלה "אישור ניהול תקין" ועד שיוסדר - היא בבעייה.
מעבר לכך, רב הנסתר על הגלוי ובהחלט הבעלים שומר את קלפיו קרוב לחזה.. אך מאשים את חברי ההנהלה לשעבר שהתלוננו נגדו ברשם העמותות, בהתנהלות מתוך נקמנות ובאחריות למשבר המימון בינתיים ומתחייב כי משכורות אפריל ישולמו בימים הקרובים ומאי תוך שבועיים שלוש.
ואילו חברי מ. העיר בעבר וכיום, רביב ורניק וגיל אנוקוב, מזכירים: "אמרנו לכם"...וחושפים עובדות מקוממות !

רועי אנקווה חוגג בעליה לליגת העל (ארכיון) .. ולפעמים החגיגה נגמרת?

הכתבה שפורסמה באתר נס ציונה במהלך החג הכתה גלים סוערים ברחוב הספורטיבי בנס ציונה.

כזכור, אתר דאבל פס פרסם ידיעה לפיה הסקציה מתקשה לשלם את שתי המשכורות האחרונות לעונה ולקבוצה אין אישור מהבקרה התקציבית לפתוח את העונה. 

עם זאת, נזכיר לקוראי האתר, שמאז נכנס אנקווה לתפקידו לא עלה שמה של הסקציה לכותרות עקב אי תשלום משכורות או בעיות כלכליות.

ברחוב כבר מדברים על כך שהעירייה תידרש לשלם את הערבות בסך חצי מליון שנתנה לקבוצה כלפי הבקרה התקציבית ( מתוך 1.4 מליון ערבויות בסה"כ) וכך עוד ועוד נבואות חורבן...

(הערה. הכתבה עלתה תחילה עם טעות סופר לגבי גובה הערבות העירונית, שתוקנה)

יצויין כי הערבות ניתנה רק לאחר שהעירייה מינתה את רוח"ש חיצוני מטעמה לבדוק את ספרי הקבוצה והוא לא מצא בהם פגם

אלא שהנושא מורכב יותר. כפי שדיווחנו בשעתו, פנה יו"ר ההנהלה בעבר, אשר אבוקסיס בתלונה לרשם העמותות על "אי סדרים כספיים" כביכול בקבוצה ומכיוון שהתלונה עודנה מתבררת, למרות שהבדיקה החלה ביולי 23 (!)  הרי שהקבוצה לא קיבלה "אישור ניהול תקין" וכל עוד לא תקבלו, לא תוכל העירייה להעביר לה את חובה לה, העומד לפי הבעלים על 600 אש"ח. וכך גם ממקורות נוספים.

אין לי מושג עד כמה היה ממש בתלונה ההיא, כאשר מטבע הדברים הבעלים, רועי אנקווה טען באוזניי (לאחר שתיקה ממושכת). כי  "זה ללא בסיס בכלל מה שכתבו (באתר אחר) זה בטוח  הכתיבו לו להגיד אנשים שאין להם מושג שמנסים להידחף לקבוצה ולא מצליחים"... 

ובתרגום לשפה מדוברת: החבורה של אבקסיס, כדורי וכל מי שראו עצמם נותני הטון בקבוצה, לא אהבו את ה"טיהור" שעשה בשעתו אנקווה בהנהלת העמותה ואת הדרך הכוחנית בה נהג כלפיהם ולכן הם מעלילים כביכול עליו ותוקעים מקלות בגלגלי הקבוצה שבגללם, לטענתו, נפגעת...

באשר לבדיקת הרשם הוא משוכנע כי הכל יסתיים תוך שבועיים שלושה כי "ענינו להם על כל השאלות ותיקנו מה שבקשו לתקן"

על חקירת הרשם וסיבותיה- ראו בכתבתנו הקודמת מיולי 23

ח ש י פ ה. הסקציה תחת בדיקת רשם העמותות

עם זאת, אנקווה לא השיב לשאלתי האם אכן קיבל את מלוא הכסף מהתורמים אותם התחייב להביא כל שנה בסך 800 אש"ח (התחייב למליון למעשה, אך העירייה הסכימה לראות 200 אש,ח מהתחייבויות קודמות כחלק מהסכום...) .  

וזו אחת הנקודות שיהיה על מבקר/ת העירייה (לכשימונה..) לבדוק, כחלק משאלת עמידתו של אנקווה בכל התחייבויותיו בהסכם.

אני פניתי ביום ה' בצהריים בשאילתה הבאה לעירייה- אבקש לדעת: מתי קבלה העירייה לאחרונה דוחו"ת כספיים מהסקציה, כגוף נתמך. מה סכום הערבות שנתנה העירייה לרשות לבקרה תקציבית עבור הסקציה,  וכיצד בדעת העירייה לנהוג כלפי העמותה/בעלי הקבוצה, אם אכן תגיע פניה לחלוט הערבות?

שאלותיי טרם נענו  וכנראה לא ממהרים שם להשיב, כי הנושא מסובך . יצויין כי מחזיק תיק הספורט החדש, יהודה חיימוביץ עדיין לא התחיל אפילו להיכנס לעבי הקורה (ולא נתפלא אם יוותר על התפקיד כאשר יידע הכל...)

 ובינתיים, הרחוב הספורטיבי גועש, השמועות רצות וחברי מ. העיר בעבר וכיום, רביב ורניק וגיל אנוקוב, מזכירים: "אמרנו לכם" !

בחרנו לצטט את דבריהם, מילה במילה, ונקווה, לטובת העיר, כי הם יתבדו.. 

רביב ורניק- הצביעו בלי לדעת על מה...

רביב ורניק הגיב לכתבה באתר נס ציונה נט וכתב בעמוד הפייסבוק שלנו

כאשר אני הייתי היחיד (!) שהצביע במועצת העיר נגד מתן ערבויות לבקרה התקציבית, בתחילת העונה שעברה, ידעתי למה אני עושה זאת.
הטיחו בי שאני אגרום לירידת הסקציה ליגה, צעקו עלי שאני אגרום לפירוקה וכו וכו. אמרו לי שכבנו של אחד ממייסדי הסקציה והרוח החיה בה במשך 30 שנים, אני צריך להתבייש על התנגדותי למהלך.
תשובתי היתה, שדווקא אני הוא זה שמגלה אחריות ולא מוכן שעמותה שנוהגת לכאורה, בחוסר שקיפות משווע, תקבל בטוחות מהעיריה- כסף ציבורי ללא בקרה מספקת!!!
לשאלתי, חברי למועצת העיר אפילו לא ידעו מי יו״ר העמותה ועדיין רובם הכמעט מוחלט, הצביעו בעד העברת הערבות הבנקאית לבקרת המינהלת ורק שניים נמנעו.
לצערי הרב , המציאות המרה הוכיחה שצדקתי בהתנגדותי למהלך. ניהול רע לכאורה, הוביל לירידת ליגה מבישה ולרמזים לבעיות כספיות קשות.
כעת, כשהחששות התבררו לכאורה כנכונים, אני מקווה שלא החל תהליך שיוביל את העמותה לפירוק.
כל כך חבל על המועדון הנהדר הזה שמטפח מאות ואלפי ילדים ובני נוער, כבר ככ הרבה שנים.
אני קורא לחברי מועצת העיר החדשה, למחזיק תיק הספורט יהודה חיימוביץ ולראש העיר, להכנס לעובי הקורה ולעשות הכל, כדי להציל את המועדון.
גיל אנוקוב- דרשתי פיצול הצבעה וראש העיר סירב

גיל אנוקוב חבר מועצת העיר נס ציונה בתגובה למצב הסקציה:

בישיבת המועצה ב 22 ביולי אשתקד - אושרה לקבוצה ערבות בנקאית של 1.4 מיליון שקל. רביב ורניק התנגד, אני נמנעתי למרות היותי בשעתו חבר קואליציה. וכך גם אלי לוי נמנע .

אציין כי בדיון על כך בוועדת כספים התנגדתי וגם בהנהלה ואף דרשתי לקיים הצבעה נפרדת לתמיכה בכל עמותה, כדי שאוכל להתנגד לסקציה בלבד. אלא שראש העיר סרב לכך בכל תוקף. כנראה מפני שידע שגם אם יצליח להעביר ההחלטה גם לסקציה, ההתנגדות הרבה יחסית, תהדהד ציבורית ובל נשכח שהבחירות היו אמורות להתקיים3 חודשים לאחר מכן...

בכוונתי להגיש שאילתה לגבי מידת הפיקוח שקיימה העירייה על העמותה ודוחות"יה הכספיים, כמתחייב מהחוק. ואף אנסה להביא לקיום דיון פתוח בשאלה האם תקצוב הסקציה בעתיד מוצדק ובאיזה היקף.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה