האם אריה דרעי שוב בצרות לאחר שמיליונים התגלו בחשבון הבנק של בתו?

$(function(){setImageBanner('bb1a238d-186a-4161-9ac0-362c5a4f941d','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

650 אלף שקל במזומן הפקידו במהלך השנה בתו של ראש מפלגת ש"ס ובעלה. ההסבר של הזוג כי הכספים הגיעו משכרויות של בתים שבבעלותם בדרום תל אביב לעובדים זרים. במהלך 2022 הזוג גם קיבל הפקדות צ'קים בגובה של כ–1.3 מיליון שקל בעוד השניים מרוויחים במשכורתם כ-15 אלף שקל נטו בלבד לחודש.
הבעל, רוני דהן, הוא אגב עסקן המקורב ליו"ר ש"ס, שמשמש בין היתר יו"ר מטה מנכ"ל רשת החינוך של ש"ס.

אריה דרעי באשדוד

על פי מסמכים שנבדקים באגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, במהלך 2022 הופקדו מדי חודש בחודש בחשבונם של אסנת דהן, בתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי ובעלה, אהרן סכומים הנאמדים בעשרות אלפי שקלים במזומן.

כל הפקדה חודשית שכזו, חלק במשך כמה ימים ולרוב בסכומים נמוכים, אף הגיעה ל-83 אלף שקל במזומן, בסך הכל, במהלך שנת 2022 הפקדות המזומנים לחשבון הזוג הגיעו לכדי כ–650 אלף שקל, מעל 50 אלף שקל בממוצע לכל חודש בשנה שעברה.

דהן טוען כי מקור הסכומים הנכבדים הוא נכסים שמושכרים לעובדים זרים בתל אביב, אלא שבשל העובדה שהסכומים משתנים מחודש לחודש, בניגוד למה שההיגיון אומר שסכומי שכירות הם לרוב קבועים וגובה הסכומים ביחס לגובה השכירות , גורם לטענות להישמע מעט תמוהים.

כמו כן נבדק כי במהלך 2022 הזוג גם קיבל הפקדות צ'קים בגובה של כ–1.3 מיליון שקל בעוד שכאמור השניים מרוויחים במשכורתם כ-15 אלף שקל נטו בלבד לחודש.

דהן אכן מחזיק בכמה נכסים בשכונת התקווה בתל אביב, המושכרים למהגרים ולמבקשי מקלט ממדינות אפריקה.

כשהם נשאלו - איך מגיעים לסכום האסטרונומי של 650 אלף שקל בשנה רק מדמי שכירות הוסבר ש"מנתינים זרים ניתן לגבות סכומים אחרים" כי "לא אכפת להם אפילו לגור שלוש משפחות בדירה אחת, ולשלם על כך 15 אלף שקל בחודש".

כעת במשטרה בודקים את החריגות ואת הסכומים המפתיעים בחשבון הצנוע של הזוג שמקורב לפוליטיקאי מהבכירים בישראל שבעצמו ישב בכלא על עבירות כלכליות.

משפחת דרעי מעצמת נדל"ן:

ש"ס מתיימרת לייצג את האוכלוסייה הענייה בישראל אבל משפחת דרעי עצמה יצרה לעצמה מצבת נכסים המרהיבה. האח שלמה דרעי, עורך דין בעל משרד קטנטן בירושלים, הוא בעל נכסי נדל"ן שנאמדים ככל הנראה במאות מיליוני שקלים. אגב המדינה — ובפרט זרועות הרווחה שלה — שכרה ושוכרת לאורך השנים שטחי נדל"ן בהיקפים עצומים דווקא ממנו.

שלמה דרעי אגב כיהן שנים ארוכות כסגן יו"ר הקרן הקיימת לישראל ואחר כך כיו"ר הקרן (תפקיד שאליו הוא השתבץ כנציגה של המפלגה שאחיו שולט בה ביד רמה כבר שנים ארוכות), שהיא אחד הגופים הנדל"ניים החזקים בישראל.

עתה , על פי חומר מודיעיני המצוי בידי המשטרה, גם בתו של אריה דרעי, אסנת דהן, ובעלה רוני דהן, שעובדים כשכרים בתוך מוסדות ש"ס, מחזיקים בנדל"ן מניב . ב–2022 לבדה כ–650 אלף שקל במזומן. 54 אלף שקל בחודש ממוצע ועוד1.3 מיליון שקל בצ'קים  ולטענת הזוג מדובר בהכנסות מדירות שהם מחזיקים בבעלותם.

רוני דהן מסר בתגובה:

"ההכנסות מדווחות כחוק לרשות המסים. מחשבוני לא משולמת שום משכנתא של אדם אחר. לפי כל הכללים, גם לאדם שמקורב לאיש ציבור אין מניעה להרוויח כסף! נתונים כספיים הנוגעים לחשבונות הבנק שלי הם אישיים ומוגנים על פי חוק. כל פרסום ישיר או עקיף בעניין זה אינו חוקי. הכספים שהופקדו במהלך השנים בחשבוני הם כספי שכירות. השוכרים אינם אזרחים ישראלים, וללא חשבונות בנק. לכן הם משלמים את דמי השכירות במזומן. עניין זה הובהר גם לבנק שבו מתנהל החשבון. כמו כן, מוגש דיווח מדי שנה לרשות המסים. אם ישתמע מהכתבה שאני כביכול עובר חלילה על החוק, או חלילה מלבין הון, לא אהסס לתבוע תביעת דיבה".

מלשכתו של ח"כ אריה דרעי נמסר בתגובה:

"הכתבה מכפישה את שמו של הרב אריה דרעי באופן מחפיר וללא ביסוס כלשהו. הטענות מתייחסות לחשבון הבנק של רוני דהן, ולא של הרב אריה דרעי, ולכן לא ברור מדוע הוא מוזכר כלל. מדובר בדמי שכירות לגיטימיים ומדווחים שדהן גובה מדירות שמצויות בבעלותו. כל אזכור של הרב דרעי בכתבה יהיה הוצאת לשון הרע וייענה בתביעת דיבה".

ממשטרת ישראל נמסר:

" איננו מתייחסים לבדיקות ו/או חקירות מתנהלות".

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה