האם החנות הזו ברח' ויצמן תהפוך לישיבה של חסידי העבריין המורשע הרב פינטו?

$(function(){setImageBanner('22c7fdb2-72fe-453c-af1c-0e7a47744176','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

הלכו חסידי ברלנד – יבואו חסידי פינטו?...
מזל טוב נס ציונה, אחרי שחסידי העבריין המורשע "הרב" ברלנד נעלמו כמעט מנופנו, עכשיו מתכוונים  חסידי הרב פינטו, עבריין מורשע נוסף, לפתוח ישיבה ובית מדרש במרכז נס ציונה !

 

 

עצמי

נס ציוני בשם נדב זבידה, חוזר בתשובה ודמות מעניינת לכשלעצמה, פירסם לאחרונה ברשתות כי חבריו והוא אנשי קהילת" שובה ישראל" שבהנהגת האדמו"ר הרי"ף ( הרב יאשיהו פינטו) הידוע, מתכוונים לפתוח בית מדרש וישיבה במרכז רח' ויצמן.

הוא אף צירף הדמיה לפיה החנות בה מדובר, בה שכנה חנות משקאות שנסגרה- כבר בבעלותם.

ברור יסודי שלי העלה כי בינתיים רק מתנהל מו"מ עם בעל הנכס מחד וכי נדב וחבריו,אלירן בסט ושרון, עוסקים בגיוס תרומות.

מכל מקום, ודאי תעניין את הציבור הנס ציוני הידיעה הזו , לפיה על מבנה מרכזי ברחוב הראשי, יתנוססו שמו ותמונתו של עבריין מורשע , גם אם הדבר חוקי לחלוטין... וזה ייראה מן הסתם כמו בהדמיה שלפניכם.

 עם זאת וכשרות לחברי הקהילה.. כדאי שיידעו כי בתשובה לשאלתי, ענתה עיריית נס ציונה כי למרות שפתיחת בית מדרש או כולל אינם טעונים רישוי בדרך כלל, הרי שמקרה זה שונה. יען כי מאחר ומדובר במבנה שהשימוש המותר בחזית שלו הוא לצרכי מסחר, שימוש חורג כגון בית כנסת טעון אישור לשימוש חורג ע"י ועדת משנה לבנין עיר. הליך אשר בין היתר טעון פרסום וידוע הציבור.

והמשמעות, הציבור יוכל להתנגד..

 צילום מסך/ פייסבוק

כך תיראה החזית- לפחות בתוכנית שפורסמה כהדמיה

נדב זבידה, היוזם, נא להכיר:

האמת שנדב רק אישר לי בכתב שהיוזמה אמיתית, אך לא שב אליי בהמשך. וכל שידוע לי עליו זה ממה שהוא מציג לראווה בדף הפייסבוק שלו.

הוא יועץ תזונה ומדריך אימון גופני מוכר בעיסוקו ולפי התמונות שבדף הוא "התחזק" מאוד בתקופה האחרונה .

 פייסבוק

מימין נדב זבידה בתמונת עבר ונדב זבידה כיום, חובש קסקט.  נציין כי "הרב" פינטו הורה לחסידיו לחבוש קסקט, בנימוק שעליהם להיראות פשוטים.

מיהו הרב פינטו?  תזכורת מעברו הפלילי !

באוקטובר 2012 הציע הרב פינטו שוחד בסך 200,000 דולר לראש אגף החקירות במשטרה, תת-ניצב אפרים ברכה, לשם קבלת מידע אודות חקירה המתנהלת בעניינו, שעסקה במעילה בכספי עמותת "חזון ישעיה". לאחר שברכה דיווח על ההצעה למפקדיו, צוידו ברכה ורעייתו במכשירי הקלטה ותיעדו העברת כ-100,000 דולר מרעייתו של פינטו לרעייתו של ברכה.[

 ב-14 באפריל 2015 הרשיעו בית המשפט במתן שוחד לברכה. במקביל נפתחה חקירה בארצות הברית בעקבות תלונה של הרב פינטו שנפל קורבן לסחיטה. חקירה נוספת, של ה-FBI, עסקה בקשריו של הרב פינטו עם חבר בית הנבחרים, מייקל גרים, שנחשד כמעורב בפרשת הסחיטה, לשם מימון פעילותו הפוליטית. לדברי הרב פינטו, בעקבות חקירה זו הופעלו עליו לחצים מצד קציני משטרה ושר לשעבר בישראל שלא להעיד נגד גרים.

 בסוף שנת 2013 פנו פרקליטיו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, והציגו בפניו חומרים שלפיהם ניצב מנשה ארביב - מפקד יחידת להב 433 (שבה נחקרו הרב פינטו ואשתו) קיבל טובות הנאה מישראלים בניו יורק המקורבים לרב פינטו, בעת שארביב היה נספח משטרת ישראל בארצות הברית. בעקבות כך נאלץ ארביב להודיע על יציאתו לחופשה.

 סניגוריו של פינטו דרשו מהיועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק הפלילי נגדו בתמורה לעדותו המפלילה נגד ניצב ארביב. בספטמבר 2014 נחתם הסדר טיעון עם הרב פינטו, לפיו ישמש עד מדינה נגד ארביב, ויודה בעבירות שוחד ושיבוש מהלכי משפט, בתמורה להקלה בעונשו.

בדצמבר 2014 הודיעה פרקליטות המדינה על סגירת החקירה נגד פינטו בעניין עמותת "חזון ישעיה" (כתב אישום הוגש נגד שני חשודים אחרים בפרשה).

ב-14 באפריל 2015 הורשע בעסקת טיעון במתן שוחד לתנ"צ ברכה ובשיבוש הליכי משפט. נגזרו עליו שנת מאסר בפועל, שתי שנות מאסר על תנאי וקנס של מיליון ש"ח.

לאחר ההרשעה הותר לרב פינטו לצאת מן הארץ לצורך טיפול רפואי בארצות הברית, לאחר שהפקיד ערבות בסך 3 מיליון ש"ח. באוקטובר 2015 חזר לישראל לאחר שבית המשפט העליון איים לחלט את הערבות אם לא יעשה זאת. ב-5 בינואר 2016 דחה בית המשפט העליון את בקשתו להמיר את המאסר בעבודות שירות. ב-16 בפברואר 2016 החל הרב פינטו לרצות את עונשו בבית המעצר ניצן. ב-19 בספטמבר 2016 החליטה ועדת השחרורים לשחררו עקב מצבו הבריאותי, אך ההחלטה בוטלה על ידי בית המשפט המחוזי בלוד. בדברים שנשא בפני ועדת השחרורים האשים פינטו את עצמו כי השתמש במעמדו התורני לצרכים פסולים וכי גרם להתרחקות מהיהדות מצד אנשים שנחשפו למעשיו. הוא הצהיר כי ברצונו לחזור בתשובה, לפרוש מהחיים הציבוריים ולהפסיק לשמש רב. ב-25 בינואר 2017 שוחרר מהכלא

ונזכיר כי מי שהיה ידידו וחסידו תנ"צ אפריים ברכה ז"ל , העיד נגדו כי פינטו הציע לו שוחד והוא סירב לקבלו, אלא דיווח למפקדיו.  ואף כי עדותו נקבעה אמינה  לחלוטין, הרי שבעקבות מתקפה מאורגנת כנגדו - התאבד לבסוף.

לאחר שחרורו מהכלא היגר הרב פינטו לארצות הברית. באפריל 2019 מונה לאב בית דין בקהילה היהודית במרוקו  ומשם הוא מנהל את קהילתו בארץ ובעולם..

בשעתו הצהיר פינטו בועדת השחרורים כי ברצונו לחזור בתשובה, לפרוש מהחיים הציבוריים ולהפסיק לשמש רב....

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה