העיריה עושה "הורדת ידיים" עם רשות מקרקעי ישראל כחלק מהקרב על "הסכם גג"...

$(function(){setImageBanner('40bf54d9-1123-46ed-bc76-8a8d9a360c49','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

המליאה אישרה את המלצת ראש העיר להתנגד לתוכנית שמגישה ר.מ.י לשכונה הצפון מזרחית החדשה. הרקע- אי שביעות רצון מהתשתיות המתוכננות ו... התניית האישור בקידום הסכם גג שיכלול השקעה של ר.מ.י בפיתוח מרכז העיר

ארכיון

ישיבת מליאה בעבר (תמונת אילוסטרציה)

ביום שלישי התקיימה ישיבת מליאה בשבתה כמליאת ועדת בנין עיר ובה הוצגה  תכנית השכונה הצפון מזרחית.

השכונה המדוברת ממוקמת מצפון ליד אליעזר ומזרחית לשכונת פיקוד העורף והיא כוללת יחידות מגורים, שטחי מסחר ותעסוקה, מוסדות חינוך ומבני ציבור, כאשר מסביב לשכונה נשמרים השטחים הפתוחים

את התכנית מקדמת רשות מקרקעי ישראל, על פי עקרונות תכנון של ערוב שימושים- מגורים, תעסוקה ומסחר.

בישיבה הציגו נציגי רמ"י את התכנית, אך הוחלט כי כפי שדרש  ראש העיר שמואל בוקסר, תתנגד לתכנית כפי שהיא, כל עוד לא יוסדרו בעיות התשתית, בראשן- תשתיות מים, ביוב, ניקוז ותחבורה.

בהודעת העירייה נמסר כי "נראה שהתכנון לגביהן לוקה בחסר." ועוד נאמר, שימו לב, כי כאן מתחבאת להערכתי העילה ההעיקרית להחלטה:

וכך נמסר  "בנוסף לכך דורשת עיריית נס ציונה, הקצאת משאבים להסדרה ושיפור תשתיות במרכז העיר במסגרת הסכם גג"

ופרשנות שלי ובעברית פשוטה, לעירייה אין אינטרס מיוחד בהקמת שכונת מגורים ענקית נוספת בפאתי העיר, כזו שתושביה יקבלו מהעיר שרותים יקרים - לפני לפני שמנוצל הפוטנציאל של  תוכניותיה ל"פינוי בינוי" במרכז העיר ושיקום השכונות הישנות כחלק מהתהליך. ולכן, מנסה בוקסר להוביל מהלך לפיו אם לממשלה דחוף לבנות על קרקעות שבבעלותה, תתכבד נא ותסייע לנס ציונה במסגרת "הסכם גג" כפי שחתמה בהיקפי ענק עם כמה וכמה ערים.

האם יצליח בכך? שאלה טובה. ורק נציין שהסמכות החוקית של הנהלת ר.מ.י לחתימה על הסכמי גג תסתיים בסוף 2021 , כך שהנושא בהחלט דחוף !

מהו "הסכם גג"?

"הסכם גג" הוא הסכם שנערך בין מדינת ישראל, רמ"י, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון לבין רשויות מקומיות, על-מנת להגדיל את היצע הדירות. במסגרת ההסכם מתחייבת המדינה לממן הקמה של מבני ציבור, מוסדות חינוך ותשתיות, עוד לפני שיווק הפרויקט. מצד שני, הרשות המקומית מתחייבת להעניק ליזמים היתר בנייה תוך 90 ימים. במסגרת ההסכם נקבע לוח זמנים מוגדר לקידום הפרויקט. עד ראשית אפריל 21 חתמו משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל על 32 הסכמי גג עם רשויות מקומיות, כולל רחובות שכנתנו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה