האם עיריית נס ציונה התעלמה כעשור מבריכה ללא היתר בניה - ועוד בביתה של נציבת תלונות הציבור... ?

$(function(){setImageBanner('f54e836f-033c-4b49-bac9-ffc5013d2c43','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

ד"ר אסתר בן חיים תושבת נס ציונה הינה נציבת תלונות הציבור. תפקיד שהינו מס' 2 בחשיבותו במשרד מבקר המדינה.
בכתבת תחקיר עליה שהתפרסמה בעיתון "בשבע" וב"ערוץ 7", נטען כי עיריית נס ציונה תבעה ב 2008 אותה ואת בעלה לדין על בניית בריכת שחיה ללא היתר, בביתם שבמזרח העיר. אך ביהמ"ש דחה את עמדת העירייה במשפט לפיה אסור לבנות כלל בריכה בנכס ואישר להם היתר בניה לשימוש חורג, לתקופה של שנתיים בלבד, עד להוצאת היתר קבוע. אלא שמאז לא טרחה העירייה כמעט עשור לוודא שהם עמדו בהתחייבותם לביהמ"ש להגיש תוך שנתיים - תוכניות לאישור והם עושים זאת רק עתה. לכאורה בעקבות החשיפה העיתונאית.
ראו קישור לכתבה המלאה:

מ. מבקר המדינה

www.inn.co.il/news/529201

ל ק ו ר א י נ ו :

הכתבה האמורה עוסקת במי שמכהנת כבר שנים בתפקיד בכיר ביותר, דווקא במקדש לכאורה של התקינות הציבורית ולכן היא טורדת מנוחה. 

 נמליץ לכם לקוראה, גם בשל ההתנהלות המוזרה של המח' המשפטית/ אגף הנדסה בעירייה הנחשפת בכתבה  וגם בשל החלק העוסק בתפקידה הקודם  של הנציבה ובניגוד אינטרסים לכאורה, בו היתה נתונה בשעתו, לטענת העיתון. 

להלן תגובת העירייה לנטען, לאחר פנייתנו: 

הבריכה אושרה כחוק באפריל 2008, על פי היתר בניה לשימוש חורג, לתקופה של שנתיים. באחריות בעלי הנכס היה להסדיר אישור קבוע, שהיום מטופל במסגרת בקשה להיתר.
יש לציין כי בריכת השחייה בנכס המדובר עומדת בהנחיות התכנית החלה לנושא בריכות שחיה בתחומי הרשות. באחריות בעלי הנכס להסדיר אישורים כנדרש.
עיריית נס ציונה ממליצה לתושבים שברשותם נכס שמעמדו לא הוסדר, לעשות זאת בהקדם ולא לחכות לתוצאות סקר עבירות בנייה שמבצעת העירייה בשנה האחרונה.

ואילו הד"ר בן חיים הגיבה לכתבה המקורית כך : 

"בתוכנית המתאר החלה על תחומי היישוב נס ציונה (נס/9/1) נקבע מפורשות כי ניתן להקים בריכות שחייה בתחומי היישוב. מהנדס אשר שכרתי לקידום הוצאת היתר ביקר בביתי וציין כי ניתן להגיש בקשה להיתר, ונוכח הוראות התוכנית הבקשה תאושר באופן ודאי (מדובר במידה מסוימת בבקשה פרוצדורלית). אנו מקדמים בימים אלה את הוצאת ההיתר".

כך שלמעשה אין חולק על כך שהבריכה היתה ועודנה צריכה היתר ושהמחלקה המשפטית או אגף הנדסה בעירייה לא טרחו כלל לעקוב אחר ביצוע הסיכום שהתקבל בביהמ"ש בשעתו בעוד שהגב' בן חיים ובעלה, פרופ' יעקב בן חיים - לא עשו דבר בנושא במשך מעל 11  שנים !

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה