האם העירייה מכשילה בכוונה את תוכניות התמ"א 38 בנס ציונה ?

$(function(){setImageBanner('3ee84f5f-2e8d-435a-bccb-86557de4a6f5','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

כך נטען בעתירה מנהלית לביהמ"ש המחוזי – חברת א.א. רוטשטיין בע"מ

העירייה מכשילה בכוונה את תוכניות התמ"א 38 בעיר ! בכך שהוציאה תקנות ודרישות חניה דרקוניות המונעות ביצוע חיזוק מבנים בעיר. טוענת בעתירה מנהלית לביהמ"ש המחוזי – חברת א.א. רוטשטיין בע"מ.

מאת: אבי בן דוד.

עיריית נס ציונה עושה הכל כדי להכשיל תוכניות תמ"א 38 בעיר, כך לכאורה טוענת חברת א.א. רוטשטיין בע"מ - חברת בנייה העומדת מאחורי פרויקט בהיקף של חמישה בניינים של חיזוק מבנים בתמ"א 38 בעיר, -בעתירה מנהלית שהגישה בשבוע שעבר לביהמ"ש המחוזי כנגד הועדה המקומית לתכנון בעירנו.

את העתירה הגישו בשמה משרד עוה"ד יוזוק מלכין. בעתירה נטען כי הוועדה המקומית נס ציונה העמידה דרישות המנוגדות לחוק ולפסקי דין קודמים, אשר מונעות למעשה כל קיום של פרויקט תמ"א 38 בעיר.
בין דרישות הוועדה: העמדת חנייה לא רק לדיירי הדירות החדשות בפרויקט – אלא גם לבעלי הדירות הישנות. כמו כן, אסר המהנדס על הקמת מתקני חנייה מסוג "מכפילי חנייה" – כלומר חנייה בקומות – מטעמים של חזות העיר, מפגעי רעש, והטלת עלויות תחזוקה גבוהות, כביכול, על הדיירים.

חדשות נס ציונה באתר נס ציונה נט


לדבריו עו"ד יוזוק, החלטות העירייה לא נסמכות על שום חוות דעת מקצועית, מנוגדות באופן בוטה לפסיקה בנוגע למקרים דומים, נוגדות את ההקלות שניתנו ליזמי תמ"א 38 בחוק, וגוררות את דיירי הבניין לפתחה של רשות המסים – בשל חריגת ההשבחה מהוראות חוק התמ"א. לדבריו, מצוקת החנייה איננה נחלתה הבלעדית של העיר נס ציונה, ובכל העולם נהוגים מכפילי חנייה. "במעשיה חושפת העירייה את התושבים לסיכון חיים – במקרה של תקיפות טילים או רעידת אדמה, וחושפת את עצמה לתביעות של עשרות מיליוני שקלים במקרה אסון" טוען עוה"ד יוזוק.

השוואת מחירים קרפור סניפים בראשון לציון רחובות נס ציונה מזכרת בתיה 


העתירה הוגשה לאחר שבקשה להיתרים לביצוע חמישה פרויקטי תמ"א 38 בבניינים שונים בנס ציונה לא נדונו כלל. רק לאחר שהגישה החברה הקבלנית ערר לועדה המחוזית נודע לה עמדתו הנחרצת של מהנדס העיר, והתנאים הקשים שהוא מעמיד לכל דיירי הבניינים המעוניינים לחזק אותם באמצעות פרויקטים של תמ"א 38.
בעתירה המנהלית נגד החלטת הוועדה המקומית נטען, כי החלטת הוועדה למעשה מבטלת את האפשרות לבצע פרויקטי תמ"א בעיר, שכן ברוב המקרים לא ניתן לייצר חניות חדשות בכמות שתכלול הן את הדירות הקיימות והן את החדשות. העתירה נדונה בימים אלה בבית המשפט המחוזי בלוד.

"לא ניתן שלא לקבל את הרושם, שמי שהוציא את ההחלטה – גמלה בליבו החלטה שלא לאפשר לבצע פרויקטי תמ"א38 בנס ציונה", טוען עו"ד יוזוק. "נראה כי הוועדה פעלה כמעין חותמת גומי להמלצות המהנדס, כאשר לא בחנה את הדברים לגופם, לא בחנה את ההלכות המשפטיות שכבר ניתנו בתחום החניות במסגרת תמ"א 38, ולכן יש לבטל את החלטת הוועדה".

לדברי עו"ד יוזוק, במרבית פרויקטי התמ"א 38, בעלי דירות קיימות לא זכאים לחניות אם אין חניות צמודות לדירותיהם, בעוד שלדירות החדשות מכשירים מקומות חנייה על חשבון השטחים המשותפים. "הדבר ידוע, מקובל ומבוצע מזה שנים רבות בפרויקטים רבים בכל הארץ".

גם הטענות כי לכאורה מתקני חנייה אינם ישימים לאורך זמן, התחזוקה יקרה ויש קושי כלכלי של הדיירים הוותיקים לשאת בעלויות – אינן נכונות לטענת עו"ד יוזוק. "ברוב המקרים מתקני החנייה מיועדים לדירות החדשות, ומראש רוכשי הדירות מודעים לחובותיהם בנוגע לתחזוקת המתקנים והעלויות הכרוכות בכך", דברי עו"ד יוזוק.

בנוסף, לדבריו, קיימים מתקנים שהוכחו כמוצלחים, אשר נבחנו בפרויקטים רבים בעולם מזה שנים וכן בארץ. "כיום עלות תחזוקת המתקנים סבירה בהחלט – כ-35 עד 100 שקלים בחודש", טוען עו"ד יוזוק. "תמוה כיצד הגיעו הגורמים המקצועיים בוועדה המקומית למסקנותיהם. האם מה שעובד בכל רחבי העולם ובישראל לא יעבוד בתחום נס ציונה?".

דובר עיריית נס ציונה העירייה דווקא כן מסייעת 

תגובת עיריית נס ציונה: העירייה מברכת על פרויקטים של תמ"א 38. נציג את עמדתנו בביהמ"ש דובר עיריית נס נס ציונה מסר כי "העירייה מברכת על פרויקטים של תמ"א 38 בנס ציונה ומסייעת לקידומם ברחבי העיר כולה. ישנם פרויקטים רבים שנמצאים לקראת אכלוס, בביצוע, בתהליך היתר ובשלבי תכנון שונים. העירייה נפגשת עם היזמים ומוצאת יחד איתם פתרונות לפרויקטים לרבות פתרונות לנושא החניה. יחד עם זאת, העירייה תציג את עמדתה בבית המשפט".

.

חדשות נס ציונה באתר נס ציונה נט

לחצו כאן והצטרפו לקבוצת הואטסאפ של אתר נס ציונה נט 

  צילום עצמי

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה