הארנונה על שטחים משותפים תימשך וכך גם הויכוח הציבורי. והפתעה: האופוזיציה התעוררה...

$(function(){})

על התקציב החדש של עירנו דיווחנו (ראו קישור) לקראת הדיון בו, כולל על ההחלטה להמשיך בחיובי הארנונה על שטחים משותפים. אלא שהאופוזיציה המנומנמת בנס ציונה נאחזה בנושא ותוקפת...מאשימה את ראש העיר ועמיתיו לקואליציה ב"החלטה חסרת אחריות והימור מסוכן על חוסנה הכלכלי של עירנו בעתיד" .
ראש העיר בדיון: המצב איננו כפי שנכתב, ולא כצעקתה. הבטיח כי הכל יובהר בישיבה הבאה על ידי היוהמ"ש החיצוניים המטפלים בנושא ויקויים דיון מעמיק ואף אמר: כשם שהדיון בנושא ארך עד כה 6 שנים, מעריך שיימשך עוד 6 שנים...!
תמיכה בלתי צפויה בעמדת העיריה הביע גזבר העיריה לשעבר, גידי טביב. (שהגביה הראשונה שבוטלה כזכור - נעשתה בתקופתו כגזבר)

ארכיון

כתבה קודמת על אישור התקציב ראו כאן:

https://nessziona.net/חדשות/מליאת-מועצת-העיר-מתכנסת-הערב-ב18-00-לאשר-את-תקציב-העירייה-ל2022-בסך-428-7-מליון-ש-ח-493755

לישיבת המליאה הבאה יגיעו יועציה המשפטיים החיצוניים של העירייה לנמק את המלצתם לעתור לבג"צ כנגד החלטת ביהמ"ש לעניינים מנהליים לאשר את התביעה הייצוגית לביטול הגביה ולהשבת הכספים שנגבו. החלטה הכוללת "איתות" ברור לפיו לדעתה התביעה מוצדקת.

כך בישר ראש העיר שמואל בוקסר במליאה כתגובה לדרישת סגנו, נאור ירושלמי ועמיתיו פנינה זיו וגיל אנוקוב, נציגי "נס ציונה ירוקה" החברה בקואליציה, לדון בהרחבה בהשלכות של ההחלטה להמשיך בגביה.

אלא ששחר רובין ראש האופוזיציה וחברתו לסיעה טלי חייט אבירז לא מיהרו לוותר על ההזדמנות ותקפו שוב ושוב, בנושא זה כבנושאים אחרים, כמו נושא ההכנסות הצפויות לפי הצעת התקציב לגדול דרמטית מקנסות חניה... והקביעה של מנסחי הצעת התקציב לפיה לא צפויות השלכות של מגיפת הקורונה  על היקף האיכלוס בבניה החדשה בעיר (וכנגזרת מכך על על הגידול בגביית הארנונה.)

(ורק נעיר כי חברם השלישי במועצה, עוה"ד לירן יגודה נעדר שוב כבכל החודשים האחרונים והוא למעשה נמצא רוב זמנו בחו"ל, שם הוא עובד עתה. ומשום מה גם חבריו לא לוחצים עליו לפרוש וגם ראש העיר לא מנצל את זכותו להדיחו בשל אי הופעה , כפי שהחוק מאפשר לו. )

אלא שגם ראש העיר בא מוכן לישיבה.. והדף את הטענות, באומרו כי המצב איננו כפי שנכתב, ולא כצעקתה וכי הכל יובהר בישיבה הבאה על ידי היוהמ"ש החיצוניים המטפלים בנושא. למעלה מכך, הוא אף התבטא כי כשם שהדיון בנושא ארך עד כה 6 שנים, הוא מעריך שיימשך עוד 6 שנים...!

לקראת סיום הדיון הפנתה טלי חייט סידרת שאלות לגזבר, ליועמ״ש ית, לחברי המועצה ולראש העיר, שאלות אותן הקריאה מן הכתב למען הפרוטוקול והדורות הבאים...

את ראש העיר שאלה אם הוא מתכוון להמשיך ולגבות ארנונה בגין השטחים הפתוחים גם בשנת 2022 וגם ב-2023?

את הגזבר שאלה אם הוא מודע להשלכות של הפסד בתובענה הייצוגית בנושא השטחים המשותפים? האם האם נערך לכך וכיצד?
את היועצת המשפטית שאלה מהם לדעתה סיכויי הצלחת הערעור בבג"צ ומה היא חושבת על פסק הדין של השופטת נד"ב ודחייתה את טיעוני העירייה?

ואת עמיתיה חברי המועצה שאלה אם הם מתכוונים לאשר תקציב שלא לוקח בחשבון השלכות כלכליות עתידיות חמורות במידה ונפסיד בבג"צ? והאם הם יהיו מוכנים לשאת באחריות הציבורית למשבר הכלכלי החמור הצפוי לעירייה? שהרי הפסד בבג"צ משמעותו - גם השבת עשרות מיליוני ש"ח לתושבים וגם חוסר של מילוני שקלים כל שנה בתקציב.

שני נושאים נוספים שהעלתה טלי חייט, עסקו בנושא הצפי לגידול בהכנסות מד״חות חנייה ובצפי לגידול בהכנסות מעסקים, תוך התעלמות מהשלכות אפשריות של גל קורונה נוסף.

לגבי נושא דו״חות החנייה, בהן צופה העירייה גידול של כמעט מליון ש"ח בהכנסות מהקנסות (!) תהתה על מה מתבססת ההערכה הזו ועל כך  השיב לה הגזבר כי מגדילים את כח האדם שיטפל בערעורים על קנסות, שחלק גדול מהן לא נגבו עדיין ומכאן שתהא עליה בהכנסות מהקנסות, כולל כאלו שניתנו בשנים קודמות וטרם נגבו. 

כמו כן שאלה בנוגע לצפי לגידול בהכנסה ממעסיקים וכיצד העירייה צופה גידול בהכנסה בזמן שהמגמה העולמית והארצית היא לעבור לעבוד מהבתים ולצמצם השכרת מבנים? אלא שראש העיר והגזבר ענו לה שהיא טועה עובדתית בנתונים.. מה שגרר ויכוח סוער.

יצויין כי שחר רובין אף  שאל שאלות בנוגע לגידול בתקציב הפרסום, (גילוי נאות: גם אנו מקבלים חלק קטן ממנו) והתעקש לקבל נתונים ספציפיים על כל ספק בנפרד, אך דרישתו זו לא נענתה, אך הגזבר ערן לבב הסביר מדוע במציאות של ימינו ובפרט בתקופת הקורונה ובכלל, על רקע הגידול בתקשורת הדיגיטלית לצד המסורתית וכאשר העיריה חייבת להיות בקשר רציף עם התושבים, הרבה יותר מבעבר, סביר שגם העלויות תגדלנה..

בסיום הדיון הודיע לנו שחר רובין: תושבי נס ציונה צריכים לזכור מי הצביע היום בעד החלטה שהיא החלטה חסרת אחריות והימור מסוכן על חוסנה הכלכלי של עירנו בעתיד.

-----------

גזבר עיריית נס ציונה בעבר, רוח"ש גידי טביב- ההחלטה ללכת לבג"צ נכונה ומתחייבת !

גזבר העירייה בשעתו, ומי שליווה את העירייה שנים רבות במהלכים שהביאוה מעירייה גרעונית ועד להכרזתה כ"רשות איתנה", פנה אלי ביוזמתו וביקש להעביר מסר לפיו: 

ב2011 הוגשה בקשה לייצוגית בנושא, בטענה שבשעתו, לפני 20 (!) שנה לא קיבלנו אישור השרים. ולכן הודענו  על חדילה והשבת חלק מהסכומים שנגבו. אלא שב2015, בתיק של עיריית תל אביב בעליון, הבהיר העליון שיש התיישנות בתקיפת צוי מיסים !

כלומר לא ניתן היה לתקוף שנים כה רבות לאחור.. ולכן השתכנעו יועצי העיריה כי מחובתה של העירייה לחזור ולחייב (לא רטרו), וכך נעשה ב2017.
אגב בזמנו, ב2011, אותה השופטת מיכל נד"ב, לא קיבלה את הודעת החדילה שלי, כי אמרתי לה שייקח לנו חמישה חודשים לעבור על כל שרטוטי המדידה כדי לדלות את נתון השטח המשותף. היא טענה שזה חורג מ90 הימים שבחוק, על אף שהסברתי בתצהירים שאני לא קוסם וכי אף תושב לא ייפגע כי כולם יזוכו לאותו מועד (1.7.2011). היא לא השתכנעה. ערערנו לעליון- וזכינו באופן מוחלט..  

כמו כן, הוסיף טביב - קיים טיעון נוסף, שבתי המשפט כן מכירים בו: אין טעם שהעירייה תשלם לכל תושביה מליונים, כי העירייה שייכת לתושבים והם שייפגעו מהיחלשות כה דרמטית של העירייה... ויש על זה תקדימים.

בקיצור, הסיפור רק התחיל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה