הבורות של שר השיכון הנכנס, גולדקנופף, הלחיצה והדאיגה את עולם הנדל"ן

$(function(){setImageBanner('4d26a631-6efe-44e5-b181-cc98e8da320f','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})

האמירה המנותקת של שר השיכון הנכנס, יצחק גולדנקופף מיהדות התורה, לפיה הוא "אינו רואה משבר דיור ולא יודע שיש משבר דיור בישראל" הסעירה את ענף הנדל"ן - "המשבר בכי קשה מיום הקמת המדינה. דור שלם של צעירים לא יכול לרכוש דירות".
"הוא הראה את הבורות שלו בתחום", "מי שמכר דירה ולא רכש חליפית בשנים האחרונות, משול למי שירד מהרכבת שהמשיכה לנסוע בלעדיו".

גולדקנופף, יו"ר יהדות התורה והשבת

אין ספור התבטאיות קשות מיום רביעי בו הצהיר השר המיועד לטפל בדיור בישראל - כי הוא לא יודע שיש משבר דיור בישראל, הוא רואה שהמנופים עובדים ושבונים...""לא הכרתי קודם את משרד השיכון כך שאני לא יודע שיש משבר בענף הזה". והרי כל מי שחי במדינה יודע שיש בעיה, על אחת כמה וכמה מי שאמור להיות זה שיטפל בבעיה החמורה ביותר בתחום זה מאז קום המדינה.

השמאי אוהד דנוס, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין היה גם הוא המום מההתבטאות של השר המיועד לטפל במשבר – "יש פה משבר חריף".

לפי ההערכות, שנת 2022 צפויה להסתיים עם גמר בנייה של דירות חדשות בהיקף של כ-50 אלף יחידות דיור בלבד, כאשר על מנת להדביק את הביקוש להיצע יש צורך בגמר בנייה של 70-60 אלף יחידות דיור.

אנחנו מדברים על אנשים שאין להם כסף לדירות, למשכנתאות. אנחנו נמצאים במצב הכי גרוע שהיינו בשוק הנדל"ן, אני חושב, מיום הקמת המדינה, כשדור שלם של צעירים לא יכול לרכוש דירות.

על השאלה מה מעידה אמירתו של גולדנקופף על שוק הדיור השיב דנוס: "נותנים את המפתחות למשרד הבינוי והשיכון, אולי אחד המשרדים הכי חשובים לפתרון משבר הדיור, לידיים מגזריות, וכפי ששמענו והבנו גם חובבניות. כשהוא התחיל לדבר על התוכניות ועל זה ש'נבנה ונבנה' - הוא הראה את הבורות שלו בתחום".

עו"ד צבי שוב, מומחה לנדל"ן, תכנון ובנייה:

" מדובר באמירה תמוהה ואף מדאיגה, כאשר היא באה מפי מי שאמור להיות אמון על התחום. "המחירים שזינקו, לצד הביקוש הגדול והמחסור בהתחלות הבנייה, הביאו לתוצאה קשה. מי שמכר דירה ולא רכש חליפית בשנים האחרונות, משול למי שירד מהרכבת שהמשיכה לנסוע בלעדיו".

אלי רוזנטל, מנכ"ל ארגון הקבלנים מחוז תל אביב והמרכז, טען כי:

 "שר השיכון המיועד מנסה ליצור מציאות אחרת בתחום הדיור, אבל גם אם מתעלמים מהבעיה – זה לא אומר שהיא לא קיימת. לשר יש הרבה מה לשנות ולתקן כדי להגיע למצב שבו 'לא קיים משבר'. הדבר העיקרי והחשוב הוא להפחית את הבירוקרטיה האינסופית שיש בענף. כל עוד הוצאת היתר בנייה בממוצע אורכת כשלוש שנים, אי אפשר להכפיל, לשלש או לרבע את התחלות הבנייה".

רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים: "סוף סוף, אחרי שורה של שרי שיכון שלא הבינו דבר וחצי דבר בשוק הדיור, אבל עשו את עצמם מבינים ורק גרמו נזק אדיר, בא אדם ישר דוגמת גולדקנופף וללא בושה מודה ברבים באמת המרה - שהוא אינו מבין כלום. נשמח לעמוד לרשות גולדקנופף וללמד אותו את כל מה שאינו יודע".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה