פליק פלאק באוצר: נשים שנכנסו להריון בחל"ת כן תהיינה זכאיות לדמי לידה...

$(function(){})

בדקה ה90... נפתרה לכאורה הבעיה עליה דיווחנו, של נשים שהוצאו לחל"ת (חופשה ללא תשלום) בעקבות הסגרים, ולא היו זכאיות לדמי לידה וגם לא לדמי אבטלה !
שר האוצר ישראל כץ ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר סיכמו כי נשים שיילדו החל מחודש ינואר 2021 ושהוצאו לחל"ת בעת המשבר ולא עבדו במשך 10 חודשים ברצף לפחות - כן תהיינה זכאיות לדמי לידה.
הסיכום טעון שינוי חקיקה ולכן סביר שיעברו עוד מספר שבועות עד שיאושר בפועל.

מסך
הסיפור המקומם הזה, נפתר רק בעקבות הפירסום התקשורתי (ביוזמת הביטוח הלאומי יש לומר) על כך שנשים שנכנסו להיריון בזמן החל"ת ולא עבדו בכלל בתקופת ההיריון -  לא יכלו לקבל דמי לידה או דמי אבטלה לאחר הלידה.
.
וכך הסבירו בביטוח לאומי לפני כמה ימים: נכון ליום ראשון, רק אם אישה בהריון הפסיקה לעבוד במהלך ההריון, היא זכאית לדמי לידה. 
.
אבל אז הגיעה הקורונה ויצרה מצב בעייתי - אם נכנסת להיריון בזמן החל"ת ומאז את מקבלת דמי אבטלה - כלומר הפסקת לעבוד לפני שנכנסת להיריון. החוק הקיים לא מאפשר לנו לשלם לך דמי לידה במקרה כזה.
.
ולמה לא תוכלי להמשיך לקבל דמי אבטלה?
כדי לקבל דמי אבטלה, את חייבת להיות זמינה ופנויה לעבודה - כאמור, זה החוק.
.
אבל במקביל, לפי חוק עבודת נשים, אסור להעסיק את אותך בתקופת הלידה וההורות (חופשת הלידה) - לכן גם דמי אבטלה לא ניתן לשלם בתקופה שלאחר הלידה...
.
זה לא פוגע רק באמהות, אלא גם באבות שלא יוכלו לממש את זכאותם לדמי לידה לאב. רק אם האם זכאית לדמי לידה אז האב יכול להחליף אותה בחלק מהתקופה ולקבל בעצמו את דמי הלידה.
.
אז מה קרה עכשיו?
בביטוח הלאומי נאבקו כדי לתקן את המצב הזה מהר לפני שהכנסת מתפזרת, למרות שהם היו בשיחות כבר תקופה ארוכה עם משרד האוצר כדי להביא לתיקון החוק בהקדם, מה שלא קרה..
עכשיו, אחרי הפירסום, לפתע נזכר השר כץ להתערב ולהתחייב..
נחיה ונראה !.
.
.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה