הבלשים התחזו לשליחים ועצרו חשוד בהונאת רשת צפו בסרטון

$(function(){setImageBanner('49716ea8-89ab-4f19-8fc4-bb665f619fee','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})

תושב לוד נעצר על ידי בלשי משטרת השפלה לאחר שנחשד שהזמין לביתו משלוחים בשווי עשרות אלפי שקלים באמצעות כרטיסי אשראי מזויפים
צפו בוידאו באתר נס ציונה נט

דוברות המשטרה

תקופת הקורונה מתאפיינת בגידול מרשים של רכישות באמצעות האינטרנט אולם יש מי שלקח הרגל הצריכה למישור הפלילי. מדובר בתושב לוד החשוד שהזמין מוצרים באמצעות אתרי קניות באינטרנט ושלם באמצעות פרטי כרטיסי אשראי גנובים.

צפו בתיעוד: בלשי המשטרה התחזו לשליחים ועצרו חשוד שהזמין מהרשת מוצרים בשווי עשרות אלפי שקלים באמצעות הונאה בכרטיסי חיוב. משטרת ישראל עצרה אתמול גבר בן 22 תושב השטחים ותושבת לוד בת 23 בחשד להונאה בכרטיסי חיוב.

מהחקירה הסמויה עלה חשד לפיו, הזמינו השניים מוצרים מהרשת בשווי עשרות אלפי שקלים, באמצעות פרטי כרטיסי אשראי גנובים, לביתם בלוד. עם המעבר לחקירה הגלויה, התחזו אתמול בלשי המשטרה לשליחים של חברת משלוחים וביקשו להעביר מוצר שהוזמן על ידי החשודים במרמה.

כשהגיע החשוד לקחת את המשלוח, קפצו עליו הבלשים ועצרו אותו לחקירה. בהמשך נעצרה החשודה הנוספת, בת זוגו. בחיפוש שערכו הבלשים בביתם של השניים, נתפסו מוצרים רבים אותם על פי החשד הזמינו במרמה. 

החשוד הובא היום לדיון בעניינו בבימ"ש השלום בראשל"צ, בסיומו הוארך מעצרו בחמישה ימים. החשודה שוחררה למעצר בית בן חמישה ימים ובתנאים מגבילים. החקירה נמשכת. 

מצ"ב סרטון המתעד את רגעי המעצר והמוצרים שנתפסו, קרדיט צילום: דוברות המשטרה

כיצד למנוע הונאות בכרטיסי אשראי

בניגוד לעבר או לכסף מזומן כיום לגנבים אין צורך לגנוב את כרטיס השאראי שלכם אלא רק להשיג את פרטי החיוב של הכרטיס ואת זה הם עושים באמצעות פריצה למאגרי מידע או העתקת הנתונים במכשירי כספומט ופריצה לאתרי אינטרנט. 

אם קצת תשומת לב ניתן למנוע הונאה בכרטיס האשראי שלכם. האחריות הצרכנית מתחילה בנו. על אף שלרוב סכום הרכישות הנעשות באמצעות פרטים גנובים של כרטיסי אשראי וחיוב מוחזרים לבעל הכרטיס על ידי חברת האשראי - מי צריך את כאב ראש הזה.  אז הנה כמה כללים למניעת חיובים לא חוקיים ושמירה על פרטי כרטסי האשראי שלכם. 

כללי הזהב לשמירת הכסף שלנו 

בדקו את דפי הבנק שלכם  באופן קבוע, כל כמה ימים. 
בדקו את דוח הרכישות בכרטיס אשראי באופן קבוע, לפחות פעם בחודש.
הגדר התראות באתר האינטרנט של הבנק הבנק שלך לדיווח על תשלומים שבוצעו באמצעות כרטיס האשראי שלך. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה