הארנונה מתייקרת? בראשון לציון היא דווקא יורדת: הנחה בארנונה בגובה 3% לכל תושבי העיר, בכפוף לאישור שרי האוצר והפנים.

$(function(){setImageBanner('957c269d-cff2-47f2-a5ac-d9d12ce96063','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

הארנונה מתייקרת? בראשון היא דווקא יורדת. מועצת עיריית ראשון לציון אישרה את הצעת ראש העירייה: הנחה בארנונה לכלל תושבי העיר בגובה 3%. החלטת מועצת העיר כפופה לאישור שרת הפנים, איילת שקד, ושר האוצר, אביגדור ליברמן. אם תאושר ההנחה תכנס לתוקף בשנת 2023.

הנחות בארנונה עיריית ראשון לציון

הבשורה המשמחת לתושבי ראשון לציון : הנחה בארנונה בגובה 3% לכל תושבי העיר, בכפוף לאישור שרי האוצר ופנים.

בעוד גל עליות מחירי הארנונה סוחף את ישראל, רשות מקומית אחת מבקשת להפחית את שיעור התשלומים של המיסים העירוניים. מועצת עיריית ראשון לציון אישרה ביום חמישי האחרון (30.6) את הצעת ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, להנחה בארנונה בגובה 3%.

האם הנחה בארנונה בראשון לציון נכנסת לתוקף מיידי? 

כעת מתכוון קינסטליך לפנות אל שרת הפנים, איילת שקד, ולשר האוצר, אביגדור ליברמן, לאישור ההפחתה. באם יעתרו השרים לבקשה – תיכנס ההנחה בארנונה למגורים בראשון לציון לתוקף החל משנת 2023.  

העירייה אישרה את ההנחה בארנונה עכשיו הכל תלוי בשרת הפנים ובשר האוצר. 

מועצת עיריית ראשון לציון אישרה ביום חמישי האחרון (30.6) את הצעת ראש העירייה, רז קינסטליך, להנחה בגובה 3% בארנונה לכלל תושבי העיר החל משנת 2023. כעת לאחר אישור המועצה, מתכוון קינסטליך לפנות לשרת הפנים, איילת שקד, ולשר האוצר, אביגדור ליברמן, בבקשה להפחתה של 3% בארנונה למגורים, זאת לאור "יוקר המחיה והמצב הכלכלי הקשה שאליו נקלעו תושבים רבים בעקבות משבר הקורונה, שבעקבותיו נדרשים משקי הבית להוצאות נוספות של מאות שקלים בכל חודש". באם יעתרו השרים לבקשה – תיכנס ההפחתה בארנונה למגורים לתוקף החל משנת 2023.

ההנחה בארנונה בראשון לציון - למגזר הפרטי ולעסקים בעיר 

בהחלטה שעברה במועצה נקבע כי שטח הממ"ד יהיה בתעריף המינימלי למ"ר לפי התקנות, וזאת בכדי לעודד בניית חדרים אלה במבנים ישנים לאור הצורך הביטחוני. עוד מצוין בבקשה כי בניינים בני 4 קומות אשר יתקינו מעלית יזכו לתעריף מופחת, וזאת על מנת לעודד את בנייתן למבנים שנבנו עד לשנת 1982. כמו כן, מבקשת העירייה הפחתת תעריף בבניינים שהותקנה בהם מערכת סולארית המבוססת על קליטת אנרגיה מהשמש לצריכת חשמל עצמית.

ההחלטה להורדת הארנונה מתייחסת גם למגזר העסקי, שכן במטרה לעודד בנייה ירוקה יזכו להנחה גם בעלי עסקים שברשותם מעטפת כפולה המהווה מרווח בין הדופן הפנימית לבין הדופן החיצונית של הבניין, וזאת על מנת לעודד עסקים לחיסכון באנרגיה.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "לא מעט משפחות חוות קשיים כלכליים בתקופה האחרונה, וזאת לאחר משבר הקורונה והעלייה ביוקר המחיה. כראש עירייה מחובתי לעשות כל שביכולתי על מנת לעזור לתושבי ראשון לציון, ולכן החלטנו לפנות לשרת הפנים ולשר האוצר בבקשה להפחתת הארנונה למגורים בראשון לציון בשיעור של 3%. אני בטוח כי הבקשה שלנו, שאושרה על ידי חברי המועצה, תתקבל וכך נוכל להקל על תושבות ותושבי ראשון לציון".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה