הגננת בצעה פעולת היימליך והצילה את תמר בת ה 3 שנחנקה מתפוח

$(function(){setImageBanner('842f72c8-c304-4ab4-89c6-401267757209','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})

בת 3 אושפזה במחלקת ילדים במרכז הרפואי קפלן לאחר שנחנקה מתפוח בגן הילדים • הוריה עברו הבוקר הדרכה בנושא החייאת ילדים כשירות חדש בחטיבת הילדים. כל הפרטים על הנס הגלוי וההדרכה שעברו ההורים בכתבה שלפניכם

הגננת בצעה פעולת היימליך והצילה את תמר בת ה 3 שנחנקה מתפוח

תמר אוחנה, בת ה-3 מרמלה, הובלה על ידי אימה למיון הילדים בקפלן אתמול, לאחר שנחנקה מתפוח בגן הילדים. היא נבדקה על ידי רופא ילדים, והושארה למעקב והמשך בדיקות על מנת לוודא שלא נותרו חתיכות נוספות בגרונה או במערכת הנשימה, וצפויה להיות משוחררת עוד היום.

חיים אוחנה, אביה שלה תמר, מספר: "אתמול קיבלתי טלפון בזמן העבודה מהגננת של תמר, והיה ברור לי ששיחה באמצע היום היא לא שיחה חיובית. הגננת סיפרה שתמר נחנקה מתפוח, ושהיא ביצעה בה היימליך והצליחה להוציא את החתיכה הגדולה שהיתה תקועה בגרונה, אבל שתמר ממשיכה להשתעל. התקשרתי לאימה של תמר, שהיתה קרובה לגן, וביקשתי שתגיע לגן בדחיפות".

מי יכול להתחבר לסיב אופטי אינטרנט מהיר 

איילת אוחנה, אימה של תמר, מיהרה לגן הילדים, ופגשה את הילדה כשהיא אדומה ומשתעלת: "כשהגעתי תמר היתה בהיסטריה, אדומה ובוכייה עם שיעול בלתי פוסק. הרגשתי חסרת אונים. התייעצתי עם אחות במוקד הטלפוני של כללית, שנתנה הנחיות ראשונות להכניס את הילדה לצום ולהביאה בדחיפות למיון הילדים".

חיים אוחנה, בעת ההדרכה קרדיט צילום: המרכז הרפואי קפלן.

ביה של תמר, חיים אוחנה, בעת ההדרכה; האחות לירון לובטון, מובילת הפרויקט בילדים ב׳. קרדיט צילום: המרכז הרפואי קפלן

הבוקר, עברו ההורים הדרכה בנושא החייאת ילדים על ידי האחות מרינה במחלקה. ליאה בלקר, אחות אחראית בילדים ב', המרכז הרפואי קפלן, מסבירה: "מעבר לכך שיש להקפיד על התאמת סוג המזון לגיל הילד, ולחתוך מזון קשה לחתיכות קטנות, חשוב שהורים ידעו גם מה לעשות ברגע שהילד נחנק. אמנם תמר נחנקה בגן הילדים, והגננת ידעה לבצע בה היימליך, אך לצערנו תרחיש כזה יכול לקרות בכל זמן ובכל מקום.

האחות לירון לובטון, מובילת הפרויקט בילדים ב׳.קרדיט צילום: המרכז הרפואי קפלן.

האחות לירון לובטון, מובילת הפרויקט בילדים ב׳.

גם הורים שעברו בעבר הדרכת החייאה רצוי כי יתרגלו על מנת לשפר את היכולת להתמודד עם המצב בזמן אמת ותוך כדי הלחץ". היא מוסיפה ואומרת: "לכן, התחלנו בפרויקט חדש ללימוד הורים לבצע החייאה בילדים לכל הורה שמעוניין בכך בשיתוף פעולה בין מחלקת ילדים ב' וטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן, ומובל במחלקה על ידי האחות לירון לובטון שהיא בוגרת קורס טיפול נמרץ ילדים. במסגרת הפרויקט, הוכשרו שש אחיות שעברו הדרכה מתאימה, ואנו מבצעים הדרכות החייאה בעזרת אמצעי המחשה כגון בובות החייאה לכל הורה שילדו מאושפז במחלקה, ולא משנה מה גילו ומה סיבת אישפוזו".

אוחנה מספר: "עברתי הדרכה מספר פעמים, ולצערי הרב גם נדרשתי לבצע החייאות בעבר, אבל אני חושב שהתרגול תמיד חשוב וטוב שקיימת האפשרות לעשות זאת גם עכשיו. חשוב שהורים רבים יעברו הדרכות מסוג זה, גם כאלו שכבר עשו זאת".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה