ההסלמה מול עזה החלה ונפסקה. ביקורת קשה של התושבים על הממשלה

$(function(){})

מטח כבד מעזה לעוטף עזה: 30 רקטות שוגרו מהרצועה, פצוע קשה ושניים קל מנפילה בשדרות, רקטה נחתה בחצר בית בחוף אשקלון..
אזעקות נשמעו באשקלון, בשדרות וביישובי עוטף עזה. בישראל השיבו בהתקפה על אתרים לייצור נשק, מוצבים, ומנהרה של חמאס.
דיווח על הסכם הפסקת אש. למרות הדיווחים, ב-05:30 נשמעה שוב התרעת צבע אדום.
ביקורת קשה על הממשלה ששוב איבדה את כוח ההרתעה מול עזה - מאז הקמת ממשלת "ימין על מלא": כ-100 רקטות נורו מעזה.
תושבי שדרות: "שידור חוזר של 22 שנים, אי אפשר לחיות ככה. ההרתעה שהושגה בממשלת בנט/לפיד/גנץ שוב אבדה עם ממשלת הימין המלא, מלא רקטות".
שלוש רקטות בלבד שוגרו בחמשת החודשים שלאחר מבצע עלות השחר בהנהגת - בנט/גנץ/לפיד, שנחשב להצלחה. הוא נפתח ביוזמת ישראל, ובמהלכו חוסלו הכי הבכירים בג'יהאד האיסלאמי בעזה. אלא שמהשבעת ממשלת נתניהו ולצד 19 נרצחים בפיגועים, בחרה ישראל בתגובות מוגבלות לשיגורים, מחשש להסלמה רב-זירתית

ירי של יותר מ-30 רקטות נורו לעבר יישובי העוטף ולאחר שבשדרות אדם נפצע קשה מנפילת רקטה ושניים נוספים נפצעו באורח קל, נזק נגרם גם לרכבים בשדרות, שנפגעו מרסיסים ודווחו על מספר נפגעי חרדה. כמו כן רקטה נחתה בחצר בית בחוף אשקלון.

לב, שביתו נפגע כתוצאה מרקטה שנפלה בחצר הבית סיפר  "הבת הייתה לבד בבית, שמעה צבע אדום ונבהלה. היה פיצוץ גדול, הייתי בעבודה ואז התקשרו אליי. אשתי יצאה בדיוק לעבודה. היה פה נס גדול שהרקטה נפלה בחצר, נס גדול".

ליאל מלך בת ה-14 הוסיפה: "אכלתי ושמעתי צבע אדום. רצתי לממ"ד, ואז שמעתי בומים, ושוב אזעקה, ושוב בום, הפעם חזק. עלו לי בראש מחשבות שזה בבית שלי, הרחתי שרוף, התקשרתי לאמא. פתחנו את הממ"ד ואז אני רואה את הטיל עולה באש. נלחצנו מאוד".

בתגובה לכך, סמוך לשעה 04:00 דווח ברשת אל ג'זירה כי הושגה הפסקת אש בין ישראל לפלגים הפלסטיניים לאחר תיווך בין הצדדים, על פי שני גורמים פלסטינים. 

צה"ל, שתקף אתמול בצהריים בעזה באמצעות טנקים בתגובה לשיגורים של שלוש רקטות לעוטף בשעות הבוקר המוקדמות, החל לתקוף אמש ברצועה מעט אחרי השעה 23:00, ומדובר צה"ל נמסר כי "הותקפו אתרים לייצור אמל"ח, מוצבים, מתחמים צבאיים ומנהרה של חמאס". מעט אחרי 02:00 צה"ל הודיע כי הוא תוקף שוב ברצועה.

לקראת השעה 04:00 דווח בתקשורת הערבית כי הושג הסכם הפסקת אש בין ישראל לבין הפלגים ברצועת עזה. גורמים פלסטיניים מסרו לרויטרס כי ההסכם נכנס לתוקף בשעה 03:30 לפנות בוקר ותווך על ידי גורמים מצריים, קטארים והאו"ם. למרות הדיווחים, ב-05:30 נשמעה שוב התרעת צבע אדום בקיבוץ ניר עם שבעוטף עזה.

תושבי שדרות והעוטף מגיבים בזעם על חולשת ממשלת הימין לכאורה:

מאז כינון "ממשלת ימין על-מלא" בראשות בנימין נתניהו, ההרתעה החלה להישחק במהירות. בחודשים האחרונים היא נפגעה קשות, ולא רק בגלל 19 הנרצחים מפיגועי טרור, בעיקר בירושלים וביהודה ושומרון.  ביחס לשלוש הרקטות ששוגרו בחמשת החודשים האחרונים של שנת 2022, בארבעת החודשים האחרונים שוגרו יותר מ-100 רקטות מרצועת עזה, כולל המטחים מהיום, שבהם שוגרו יותר מ-30 רקטות.

תושבת שדרות ריטה גלעדוב:
"אי אפשר להמשיך לחיות ככה, אין לנו לאן לברוח. שוב אין לנו על מי לסמוך. למעלה מעשרים שנים שזה נמשך, נפסק וחזר עכשיו".

הילה מורן מדמוני, תושבת שדרות, מתחה ביקורת על ממשלות הימין וכן על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - שלדבריה לא מימש את הבטחותיו. "כשהתחיל המטח רצנו לממ"ד, ופתאום שמענו קריאות 'הצילו' של אימהות עם תינוקות שהיו בגן וביקשו להיכנס לממ"ד שלנו. אני מרגישה בשידור חוזר של 22 שנים, ושום דבר לא משתנה, שוב הממשלה הפקירה אותנו".

מורן מדמוני הוסיפה: "בן גביר שהבטיח והבטיח - ובינתיים זה לא קרה. כאשר יושבים על כיסא, כנראה לא מצליחים לשנות. אני מפצירה בשר הביטחון וראש הממשלה: 'דין שדרות כדין תל אביב'. כולם יוצאים להפגין בעד ונגד הרפורמה, ואף אחד לא שומע את זעקתנו, אף אחד לא קם".

דוד, תושב שדרות הוסיף - "הקלות הבלתי נסבלת שהם מכניסים אותנו למצבי חירום, זה כאילו שאנחנו בובות. לאורך עשרים שנים המדינה על תושבי עוטף עזה".

ראש עיריית שדרות אלון דוידי הגיב לירי:
"הגיע הזמן להפסיק עם מכבסת המילים. אם יש מטרות ברורות וידועות, יש לפעול ולטפל בהן. עשרות רקטות נורו לשדרות וליישובי העוטף במטרה לרצוח אזרחים ישראלים, אי אפשר להמשיך עם האיפוק. אני שוב קורא לראש הממשלה, לשר הביטחון ולקבינט לחסל את ראשי החמאס והג'יהאד. אנחנו פועלים במקומות הרבה יותר רחוקים, אבל קילומטר מכאן לא עושים מספיק כדי למנוע את הירי לעבר שדרות והעוטף והניסיון לרצוח ישראלים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה