ההפגנה הקבועה במוצ"ש של מחאת נס ציונה נפתחה בדקת דומיה ל5,020 הנפטרים במגפה.



מקימת "הדגלים השחורים, ד"ר שקמה שוורצמן - ברסלר שהתארחה בהפגנה: בבחירות אלה אסור לאף אחד להשאר בבית ולא להצביע !
להפגנה הגיע גם הפרשן והעיתונאי דן מרגלית, שסיכם את רשמיו כך : משהו מן הרוח הזו של מאבק ללא הפסקה חייב לצאת מן ההפגנה במגרש החניה של בנק הפועלים

 

מחאת נס ציונה

גם הערב כמדי מוצ״ש,  התקיימה בצומת הקניותר הפגנת המחאה הקבועה ובה כמאה ויותר מוחים ומוחות, כאשר קודם לכן התקיימה רית המחאה הקבועה.

הארוע נפתח כאמור בדקת דומיה ל5,020 הנפטרים במגפת הקורונה

אורחת הערב היתה כאמור ד"ר שקמה שוורצמן . שקמה הודתה למפגיני נס ציונה ולוותיקי המחאה והדגישה כי בבחירות אלה אסור לאף אחד להשאר בבית ולא להצביע.

נציין כי ד"ר שקמה שוורצמן ברסלר, פיזיקאית חלקיקים מוערכת ממכון ויצמן, אשר במרץ 2020 הקימה והובילה לצד שני אחיה, ירדן ואייל ושני חברי משפחה נוספים את "מחאת הדגלים השחורים".

אחרי שקמה הופיע תושב עירנו ינון שרז, ממייסדי ומובילי קמפיין "חוזה המדינה" להסביר את הקמפיין  וביקש מהנוכחים לחתום על העצומה ולשלוח את ה״חוזה״ לחברי כנסת ואנשי ציבור.

ראובן להב

שקמה שוורצמן וינון שרז. 

כמו כן נכח בארוע הפרשן והעיתונאי הוותיק דן מרגלית (בתמונה עם חתנו אילן שילוח) ועל רשמיו כתב כך בדף הפייסבוק שלו:

שאו ציונה נס והפגנה
אחרי כמעט 60 הפגנות בירושלים ובקיסריה ובתל-אביב ובראש העין החלטנו חתני אילן שילוח, חברת המשפחה נירית ירון ואני, לעמוד מקרוב על אופייה של ההתכנסות המוניציפאלית. פסחנו בין גדרה לבין נס ציונה, ועם מידת-מה של עצלות בחרנו במה שהייתה בייסודה נחלת ראובן. כך בראשיתה - על שם מייסדה חובב ציון ראובן לרר שרכש את קרקעות ואדי חנין ב-1883.
הדרמה הגדולה של ההפגנות נגד השחיתות של בנימין נתניהו מדווחת בירושלים ובקיסריה. הרבה מצלמות בניידים ובעיקר אורלי ברלב, שהופכת כל אבן בדרך לעובדות. אך ייתכן שהעוצמה מצויה דווקא בגשרים ובצמתים ובהתמדה ברמה המקומית.
היו כ-150 בנס ציונה וסגן ראש העיר נאור ירושלמי סיפר כי מפגיני הנגד מטעם ראש הממשלה נטשו את הזירה. אולי חדלו לשלם להם, אמר, אולי נמאס להם. הם תמיד מעטים מול רבים. אך אנו איננו מגיעים בשיעורים ראויים. גם אנו בחסר.
מישהו החזיק שלט שהוא פאראפרזה מדבריו של הנשיא ג'ון פיצג'רלד קנדי בנאום ההכתרה שלו - אל תשאל מה אנו עושים בהפגנה, שאל מדוע אתה לא בא להפגנה? (הערה 1) נכון מאוד.
ההתמדה של ד"ר שקמה שוורצמן הנושאת את דבריה בתקיפות כאילו זה נאומה הראשון משיגה את מטרתה. אך כפי שנאמר בפסוק הידוע "קרב יום שהוא לא יום ולא לילה" - זה יום הבחירות, שלקראתו ביבי מסוגל למעשים פסולים רבים ותומכיו מסרבים לתבוע ממנו נורמה ראויה של התנהגות או לבוא איתו חשבון על מה שכבר עשה.
בעניין זה אין לי מה להציע. קיראו את ח"כ אלי אבידר מ"ישראל ביתנו". אין מסביר רהוט ממנו מדוע צריכים לא רק להגיע להפגנות אלא ליזום נוכחות נרחבת, כל אדם יביא את חבריו, כל מפגינה את ידידותיה, הגיע הזמן להגיע בשבטים, לא בהתגנבות יחידים.
בתולדות נס ציונה רשומות דרמות רבות. שם נרצח על רקע לאומני הנפח הראשון אברהם ילובסקי (סבא רבה של הטייס המיתולוגי אהרן (יאלו) שביט); ולשם הגיע החולם הגדול על הקמת כוח צבאי מיכאל הלפרין, שלפתע ראוהו רוכב על סוס והוא חמוש.
כולם פעלו נגד רוב הסיכויים, אך לא ויתרו לעצמם ולא ריפו את ידיהם, ומשהו מן הרוח הזו של מאבק ללא הפסקה חייב לצאת גם מן ההפגנה במגרש החניה של בנק הפועלים בעיר המשמשת בדרך כלל רק למעבר בין ראשון לציון לרחובות.
פרטי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה