הונחה  אבן הפינה לבית הספר האנטרופוסופי "שיבולים" אשר יוקם ליד אולם הספורט צימרמן.

$(function(){setImageBanner('8e1b26fa-b76a-48f5-8492-2d3d7f525c63','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

יוקם בהשקעה בת 17.2 מליון ₪, מתוכם תממן העירייה כ- 6.2 מש"ח
ראש העיר " פגשתי את תלמידי בית הספר בהזדמנויות שונות ושמחתי לגלות תלמידים המגיעים בשמחה רבה אל בית הספר, נהנים ללמוד ואוהבים מאוד את המורים שלהם".


בתמונה: נציגי התלמידים אלה אלירז ואיתן פונס, מניחים את האבן...

יחצ

מאת: מיכל זילברמן.

מישהו זוכר כיצד החל לפעול בית הספר האנטרופוסופי בעירנו?

עם קומץ משוגעים לדבר ומסלול שהתחיל את דרכו ככיתה  בודדת בשכבה בבית הספר הדר (עוד בטרם ייקרא "בינתחומי"...) תודות לגישתה המחבקת ןהפתיחות שגילתה המנהלת  צילה זאבי ז"ל .

מאז חלפו עברו שנים וכבר כולל בית הספר גם חטיבה ותיכון ולאחר השותפות הכפויה עם "בינתחומי  הדר" – הרי שעוד כשנה, נקווה, יהיה לו בית משלו ואילו "הדר" יוכל להתרחב ולקלוט תלמידים נוספים.

יצויין כי בית הספר ייבנה לאחר תהליך ייחודי של תכנון. כאשר במהלך התכנון, ישב האדריכל עם מנהלי בית הספר כדי להבין את ערכי החינוך האנטרופוסופי  על מנת להביאם לביטוי בתכנון המבנה. ובין הקוים המנחים היו: ריבוי סדנאות ייעודיות, הצמדת חצרות לכיתות ולסדנאות,אודיטוריום פנימי,  הפרדת חצרות פעילות לפי גילאים ואזורי חימום לאכילה בביה"ס

ןהנה הגיעה השעה, אך רק מעטים הוזמנו לטקס הזה, כמוהו ככל האחרים בימי קורונה אלו. אך ההתרגשות היתה רבה ומי שלא הגיע, צפה בו בשידור חי ברשתות החברתיות

היו שם אנשי הצוות, נציגי ההורים ובכירי העירייה . והיו גם שלושה תלמידים שייצגו את כל היתר...  יואב כהן, בוגר מחזור א' של בית הספר, אלה אלירז, בוגרת מחזור ב' המסיימת את לימודיה השנה ואיתן פונס, תלמיד כיתה א' אשר יתחיל את כיתה ב' השנה. הם אף נטלו חלק בטקס בהנחת האבן הגדולה ובה מגילת היסוד

בדברי הברכה שנשא ראש העיר אמר כי " פגשתי את תלמידי בית הספר בהזדמנויות שונות ושמחתי לגלות תלמידים המגיעים בשמחה רבה אל בית הספר, נהנים ללמוד ואוהבים מאוד את המורים שלהם. היום התכנסנו לברך על תחילת הביצוע של הקמת מבנה אשר יכבד את המורים המגיעים בכל יום  בשעריו;  היכל אשר ייצור סביבת עבודה ראויה, המכבדת את עבודת המורים ואת מלאכת החינוך.  היכל אשר ייתן גם למורים את תחושת ייראת הכבוד, האהבה וחופש הפעולה להם הם ראויים.  היכל אשר יהפוך למקום לצמיחה עבור כל תלמידיו, מקום אשר יזכרו באהבה בתום לימודיהם.

עוד אמר כי "אני גאה בבית הספר "שיבולים" אשר יצר סביבו קהילה חמה ותומכת, מורים בעלי שיעור קומה והנהלה אשר חרטה על דיגלה הן את השילוב של חינוך ולדורף בעשייה העירונית והן את שילוב חינוך זה עם המאה ה-21 ההתפתחות הטכנולוגית ואתגרי השעה."

 

בית הספר המתוכנן, נתונים:

סה"כ 5000 מ"ר (שלב א' 2500 שלב ב' 2500 מ"ר)

24 כיתות אם (א-יב) + חדרי ספח יעודים מגוונים ורבים

השטח המוגדר למבנה וחצר ביה"ס כ- 5.5 דונם.

עלות הבניה (כולל פיתוח) שלב א' כ- 17.2 מש"ח

 יחצ

ראש העיר נושא דברים בטקס.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה