הוצגה לראשונה "יחידה 360" – מערך הסיוע הלאומי; 10 אופנועים הושקו לזכר נפגעי פעולות איבה

$(function(){setImageBanner('d3f30ef5-c2b2-40a0-aece-7c97663fedf5','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

מפקדי ומתנדבי ארגון 'זק"א ישראל' לשעבר, הציגו הערב את היחידה החדשה שתקרא '360' – זאת לאחר שהארגון הותיק הודיע שיחדל לעשות שימוש בשם זק"א

מציגים את האופנועים החדשים. זק"א

לאחר הודעת ארגון המתנדבים הוותיק 'זק''א ישראל' על נטישת השם הישן מפני דרכי שלום והפסקת פעילותו בתחום כבוד המת, מודיעים היום (ד') מפקדי ומתנדבי הארגון כי יפעלו מעתה תחת השם "יחידה 360" – מערך הסיוע הלאומי, ויתנו מענה לטיפול בזירות אסון.

"השם החדש שנבחר ללוות את פעילות הצוותים -  'יחידה 360' - מגלם בתוכו את הרחבת הפעילות של הארגון המקיפה ב-360 מעלות את מכלול הנושאים הקשורים בטיפול בכבוד המת ובמשפחות שהותירו הנספים, וזאת באמצעות מגוון רחב של פעילויות " אומר מייסד היחידה חזי שבקס. הפעילויות שתבצע היחידה כוללות

  • זיהוי קורבנות בזירות אסון ופינוי גופות בכבוד הנדרש
  • טיפול בפינוי גופות במצב קשה (מב"ט)
  • סיוע במצבי אסון לאומיים, רעידות אדמה, מפולות, מגיפות, ולחימה
  • יחידת צוללנים וכלבנים
  • תמיכה וליווי נפשי של משפחות נפגעי טרור ותאונות דרכים
  • ארגון מחנות נופש שיקומיים שנתיים לילדים נפגעי טרור
  • פעילות הסברה בקרב ילדים ובני נוער למניעת תאונות דרכים
  • איתור נעדרים
  • עריכת הלוויות לגלמודים
  • שתופי פעולה עם גופי ממשל וארגונים מקבילים בחו"ל

יו"ר כבוד של 'יחידה 360' מר ישראל מורגנשטרן: "יצרנו מערכת של קשרים ושיתופי פעולה עם ארגוני חירום ברחבי העולם ובקרב קהילות יהודיות בחו''ל. נסייע להם במגוון רחב של כלים".

הארגון לא גובה תשלום על כלל הפעולות, פעיל 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה, כולל שבתות וחגים, ומספק שירות לכל אדם באשר הוא ללא הבדל של דת, גזע, מין ולאום.

באירוע השקה מרגש שנערך באשדוד בהשתתפות בכירי גופי החירום בישראל, חברי כנסת, רבנים, ראשי רשויות, אישי ציבור, ובכירים במשק, הוענקו למתנדבים אמש 10 אופנועים מבצעיים, המצטרפים לצי הרכבים של הארגון אשר ישמשו את המתנדבים להזנקות במקרי אסון חלילה.

שיאו של האירוע היה בתפילת 'קל מלא רחמים' שנאמרה ע"י החזן רנ"ג יצחק הרטמן הקברן הראשי בצה"ל ממתנדבי הארגון, לפני חנוכת האופנועים המבצעיים החדשים, במעמד המשפחות השכולות שהאופנועים הוקדשו על שמם. את משפחות קורבנות הטרור שעמדו באירוע המרגש עם עיניים דומעות, ליוו הד"ר חן קוגל מנהל המכון לרפואה משפטית ורב המכון הרב אשר לנדאו, יו"ר זק"א ת"א צבי חסיד והרב הראשי לכבאות והצלה הרב חיים פרל.

האופנועים הונצחו לעילוי נשמותיהם של נרצחי הטרור הי"ד נועם רז, חיה ויוסף סולומון, רזיאל שבח, שיר חג'ג', זיו חג'בי, אהרון בניטה, נחמה הודיה אסולין, ינאי ויסמן, רנה שנרב, תמיר אביחי, ובאירוע נטלו חלק בני משפחותיהם.

בסיומו של האירוע, חולקו למתנדבים האפודים החדשים, יחד עם כרטיס מתנדב וכל ציוד החירום למלאכת הקודש היום יומית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה