הורים שימו לב: אתגר הרשת שגורם לילדים לפגוע בעצמם - חזר לישראל

$(function(){setImageBanner('60e4a9ae-c99f-436e-8c63-30cd3d2a255f','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

אתגר הרשת הקטלני "לוויתן כחול" חוזר לישראל עם זהות חדשה בדמות תחפושת של כלבלב. הוא פונה לילדים בהודעה פרטית ברשת ומציע להם לשחק משחק שמהר מאוד הופך למסוכן ועלול לעלות בחייהם. באמצעות סחיטה ואיומים הוא דוחף אותם לבצע עוד ועוד משימות כשהקיצונית בהם - התאבדות. משטרת ישראל והמטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת: "אנו קוראים להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת"

תמונת פרופיל המשתמש שמזמין למשחק

אחרי שבשנת 2016 הציף את הרשת וגרם לבני נוער רבים לבצע משימות מסכנות חיים, אתגר הרשת הקטלני "לוויתן כחול" חוזר לישראל - כך התריעה עמותת סה"ר, שעוסקת במתן עזרה וסיוע נפשי באמצעות האינטרנט לאנשים שחווים מצבי מצוקה ותחושת אובדנות.

כחלק מעבודת ניטור הרשת שמבצעת העמותה, היא מדווחת כי בימים האחרונים החלה הצפה בקנה מידה יוצא דופן, של פוסטים בנושא האתגר והמצוקות המתעוררות בעקבות חזרותו לרשת.

האתגר, שמקורו ברוסיה - שם חוששים שהביא למותם של כ-130 ילדים - מורכב ממשימות שונות ומסוכנות שהמשתתפים מעבירים מאחד לשני, כמו לעמוד על גשר גבוה מבלי ליפול, חיתוך ורידים, ועד למשימה הקיצונית ביותר - שהיא להתאבד.

באמצעות סחיטה ואיומים הוא דוחף את הילדים לבצע עוד ועוד משימות. "נערים ונערות שמקבלים הזמנה להשתתף במשחק, נחשפים לחוויה של סחיטה ואיום לא רק על עצמם, אלא גם על בני משפחתם" - מסבירים בעמותת סה"ר. "תחושת דחק מאיימת שעלולה להוביל רבים מהם להיכנע ללחץ".

הדמות כפי שהופיעה בשנת 2016 בוואטסאפ

ההזמנה להשתתף באתגר בדרך כלל נשלחת לילדים באמצעות הודעה פרטית ברשתות החברתיות. אם הגולש נענה להזמנה, אז הוא מקבל קישור לאתגר, שבו הוא צריך לבצע 50 משימות – משימה אחת לכל יום.

לרוב, הודעת ההזמנה למשחק נשלחת על ידי משתמש שתמונת הפרופיל שלו היא ציור של 'מיקי מאוס'. כמו כן, למזמינים למשחק יש מספר פרופילים – אחד מהם מכנה את עצמו Galindo Jonathan.

משטרת ישראל והמטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת אישרו כי מדובר בתופעה והזהירו כי הם עדים להתגברותה בימים האחרונים: "אנו קוראים להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה במשחקים מסוג זה. אנו מבקשים מהילדים להימנע מלקחת חלק בפעילות המסוכנת ולהימנע מהפצת סרטונים שכאלו שכן בעצם השיתוף הם עלולים לעודד אחרים לחקות את הפעולה המסוכנת. משטרת ישראל מעודדת את כל מי שנפגע או נחשף לפנות למוקד 105 ולדווח".

החופש הגדול ומגבלות הקורונה גורמים לילדים לבלות יותר ויותר זמן מול המסך, והם עלולים להיחשף לתכנים מסוכנים. זה הזמן לדבר איתם, להזהיר אותם מפני המשחק, להזכיר להם להימנע מסיכונים מיותרים, ולעודד אותם לשתף אתכם במידה ונתקלים בו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה