הותקנו פאנלים סולאריים על גג בניין העירייה ובקרוב יחוברו לרשת החשמל

$(function(){setImageBanner('aae7d28d-e249-4d4b-95e6-f0b92ce2fae8','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})


מלבד התועלות הברורות לסביבה מהפרויקט, תרומתו הישירה לקהילה היא בהקמת 13 קרויים של מגרשי ספורט ושדרוג גגות המבנים על ידי ביצוע עבודות איטום אשר ישפרו את עמידות המבנה באירועי גשם בימי החורף. ואכן, במקביל, מתבצעות בימים אלו עבודות איטום בבתי הספר: שקד סביונים וניצנים, ועל גג בניין המתנ"ס ביד אליעזר ובמרכז הקהילתי סביונצר.

יח"צ

ראש העיר חוגג על הגג...

בעירייה מציינים כי העבודות במוסדות החינוך ובמרכזים הקהילתיים מתבצעות לאחר תהליך ידוע ציבור שניהלה העירייה והחברה הכלכלית מול קהילות התושבים.

בכל מבנה מתקיים פיקוח ובקרה של יועץ קונסטרוקציה חיצוני, יועץ איטום, מתבצעים סקרי בטיחות, בדיקות קרינה, בדיקות חשמל ועוד. לאחר סיום עבודות התשתית וההכנה ולאחר קבלת אישור של מהנדס חיצוני מטעם הרשות יותקנו הפנלים הסולריים על גגות המבנים.
.

במסגרת הפרויקט כולו ירושתו 42 אתרים – מבני ציבור, בתי ספר ומגרשי ספורט בפאנלים סולאריים אשר צפויים לייצר 4.8 מגה וואט –חשמל נקי, ולאחר החזר השקעה של כ 22 מיליון שקלים, צפויים ע"פ אומדני העיריה להניב רווח ישיר לקופת העירייה של כ 41 מיליון שקלים במשך 25 שנה.

עם זאת, צריך לזכור כי מדובר בעיקר באומדנים, מבוססים ככל שיהיו ואין למעשה ערובה כי לאור הירידה הדראסטית ברווחי חברת החשמל, או לאור ירידה עתידית במחירי הגז הטבעי לייצור חשמל , לא תאפשר ממשלה כלשהי בעתיד  לצמצם את התמורות ליצרני החשמל העצמאיים, על העודפים ומאידל המחיר הנחסך יקטן. 

ראש העיר שמואל בוקסר: בניין העירייה הוא מבנה הציבור הראשון אשר כבר רושת בפאנלים סולאריים ויחל לייצר בקרוב חשמל בטוח ונקי מאנרגיית השמש. במהלך השנה הקרובה יותקנו המערכות על כלל המבנים הציבוריים בעיר. מלבד הערך הסביבתי החשוב של הפרויקט, אנחנו משדרגים מבני ציבור ומשפרים את עמידותם בפני כל מזג אוויר. אין לי ספק שתושבי העיר יצאו נשכרים מהפרויקט. אני מודה לחברה הכלכלית על ביצוע הפרויקט באופן מקצועי ויעיל ועל הראייה המדויקת שאינה מתפשרת על איכות ביצוע ועל כללי בטיחות מחמירים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה