החתן הביא את חמותו "לגור בנס ציונה" וגנב בשמה כמעט מליון שקל....

$(function(){})


בדואית ש"התגוררה" בנס ציונה נקברה ללא רישום בכסייפה לפני 34 שנה. חתנה המשיך לקבל קיצבאות עבורה כל העת, בכמעט מליון ש"ח...
המסקנה: לביטוח לאומי אין בכלל מערכת אימות והצלבת מידע (או היעדר מידע) למניעת הונאות..
כנראה שהדרך מכסייפה לנס ציונה עוברת בחלם...

ארכיון

השבוע דיווחה הפרקליטות בגאווה כי  סלים אבו זעילה, תושב נ"צ הועמד לדין לאחר שהונה במשך 32 שנים את הביטוח הלאומי וגנב את הקצבאות של חמותו. סכום ההונאה עמד על קרוב ל-900 אלף שקלים, אבל בשל התיישנות התיק, לא ניתן היה להאשים אותו במלוא הסכום שנגנב ואבו זעילה הואשם בקבלה של כ-340 אלף שקל.

חמותו של הנאשם, חלימה אל-קורען, ילידת שנת 1919, התגוררה עם בעלה ביישוב כסייפה. לאחר פטירתו בסוף שנות ה-70 החלה לקבל קצבת שארים לחשבון הבנק שלה מדי חודש. בנוסף, החלה לקבל תוספת השלמת הכנסה.

לאחר שבתה התחתנה, עברה אל-קורען להתגורר עם הזוג בנס ציונה והחתן הוגדר כבעלים משותף בחשבון בנק שפתחה בעיר. ב-1986 נפטרה אל-קורען ונקברה ביישוב כסייפה, אך דבר מותה לא דווח לרשויות, כאשר הנאשם קיבל לחשבון המשותף מדי חודש את קצבאות השארים והבטחת ההכנסה ששולמו לאל-קורען במשך 32 שנה.

הפרשה התגלתה  רק לאחר שבטקס לאזרחים ותיקים שציינו יום הולדת מאה, נעשתה פנייה לאם רעייתו של אבו זעילה, על מנת להזמינה לאירוע. ורק אז הסתבר לביטוח הלאומי כי נפטרה לפני 34 שנים ושחתנה משך כל העת את קצבת השארים שלה....

ואפילו נתבשרנו בהודעה לעיתונות כי : "מיד עם היוודע דבר המרמה, הופסקו תשלומי הקצבאות."

וואללה , צל"ש !

ואנחנו שואלים, ככה בקטנה: 34 שנים היא לא ביקרה במרפאה, בבית חולים. היתה בת מאה ואפילו לא בקשה גמלת סיעוד , כלום. דף ריק... ואין תוכנת מחשב להצלבת מידע שאמורה לאתר "חור שחור" כזה?..

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה