החניכים חזרו לשבט סהר בפעילות מלאה בנס ציונה

$(function(){setImageBanner('20587836-101c-4ce8-8df4-b20a9216e999','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

סוף סוף ! החניכים חזרו לשבט סהר בפעילות מלאה בשבט מספרים חברי השבט סיפרו: צוות שבט סהר – נועה, מיכל, אסף, יוני, ירון וגיא.

צילום עצמי

סוף סוף ! החניכים חזרו לשבט סהר בפעילות מלאה בשבט

מספרים חברי השבט סיפרו: צוות שבט סהר – נועה, מיכל, אסף, יוני, ירון וגיא.


בשבוע הראשון של יוני 2020, לראשונה מזה 3 חודשים, חזרו חניכי שבט סהר לפעילות מלאה בשבט במסגרת הפעילות בנס ציונה .  החניכים חזרו לפעולות התוכן והחוויה להן כל כך התגעגעו עם המדריכים האישיים ולפעולות צופיות וקהילה בהנחיית צוותי הפעילים. זו סופה של רכבת ההרים שחווינו ונקווה שהגדילה הזוחלת של מספר הנדבקים תפסק ולא תשפיע על פעולות השבט ותנועות הנוער בישראל ובעיר נס ציונה בפרט. 

פנינו לעתיד בתכנון טיולי הקיץ, קורס הדרכה ואירועים נוספים וכולנו תקווה ששכבת השמיניסטים, היא "שכבת אתגר" שמסיימת 9 שנות פעילות בצופים תזכה לאירוע פרידה המגיע לה לאחר 9 שנות פעילות בשבט.

החניכים מספרים על הפעילות בחודשי הקורונה 

וקצת על מה שחווינו בחודשים האחרונים...כשאומרים "צופים" מיד חושבים על פעילות בחוץ ובטבע, אבל תקופת הקורונה והמגבלות ערבבו לנו את "הסנדות"... אבל כמו האמרה הנדושה החלטנו שנעשה מהלימון לימונדה.


מגבלות הקורונה תפסו אותנו בסיומו של פורימון נפלא, בו הושקעו אלפי שעות עבודה של שכבות ז' עד יב' וכל הכנסותיו נתרמו למחלקת הילדים של מרכז לבריאות הנפש נס-ציונה ובאר יעקב. החניכים, מספר הורים מתנדבים ואנחנו חזרנו הביתה מפירוק המתקנים בשעה תשע בערב ושמענו בחדשות, כי הוכרזה מגבלת התכנסות עד 100 אנשים ובתוך ימים הגבלה כללית שסגרה את הבית המדהים הזה שקוראים לו שבט סהר... מי היה מאמין שלא נצא לטיולי פסח החווייתיים ושאת שבט הצופים נראה מאותו הערב רק בתמונות עד לתחילת יוני?


ואז שמענו על zoom והחלטנו שמהקושי הזה תצמח הזדמנות, במהרה נרתמו חניכי השכבה הבוגרת, המדריכים, שכבה אחר שכבה, גדוד אחר גדוד, קבוצה אחר קבוצה. האמת, לא פשוט לרתום צעירים לפעילות שונה מהרגיל, כשאינם מוציאים אנרגיות בשטח, אך צוותי ההדרכה לקחו משימה ואפשר לומר בדיעבד, שעמדו בה בכבוד רב. תוך ימים התחלנו בשגרת פעילות, בה הצבנו רף גבוה מאוד של לפחות שתי פעולות בשבוע, לכל קבוצת חניכים ובכלל זאת, לקבוצת בעלי הצרכים המיוחדים. הכנסנו גם פעילות גדודית ושבטית רבה במסגרת הרשתות החברתיות כגון תחרויות, חידונים ואתגרים שונים והכל בניצוחם של חניכי השכבה הבוגרת מכיתות י' עד י"ב).


מהר מאוד הגענו לחג הפסח ולקראתו ערכנו מפגש zoom של  השכבה הבוגרת והרמנו כוסית לכבוד החג. באותם הימים תנועת הצופים העלתה רעיון לבצע הופעות של להקת "קרוואן הידידות" של הצופים במספר ערים ברחבי הארץ. לאחר שכנועים רבים מצדנו, אושרה הופעת הלהקה בנס ציונה כאחת הערים הבודדות בהן תופיע הלהקה ואכן בבוקרו של חג שני של פסח נהנו תושבי שכונת "ארגמן" ממופע, שהרים את מורל התושבים (לצערנו, לא התאפשרו מופעים נוספים בשכונות נוספות בעיר). בהתבסס על התגובות ברשתות החברתיות, המופע נחל הצלחה כבירה מצד תושבי השכונה שצפו מהמרפסות סביב פארק ארגמן.


בהמשך הפיקו חניכי השכבה הבוגרת את טקסי ימי הזיכרון, שכבת י"א עמלה על טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה ושכבת י"ב עמלה מצידה על הכנת טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. את יום השואה פתחנו במפגשי "זיכרון מהסלון" לשכבה הבוגרת עם הגברת חיה אדר, בתה של שורדת השואה הגב' אספר קופל לבית פלברמן והמשכנו בטקסים במרחב הווירטואלי לכלל חניכות וחניכי השבט.


במקביל לביסוס פעילות שגרתית מצד כלל הקבוצות עם אחוזי השתתפות חניכים של למעלה מ 80% בפעולות השבועיות, יצרנו קשר עם גורמי עיריית נס ציונה השונים על מנת להשתלב בפעילויות ההתנדבותיות שמבוצעת במסגרת הרשות המקומית. במהרה יצרנו מאגר מתנדבים של צמדים, הורה וחניך/כה מהשכבה הבוגרת, והחלנו בפעילות התנדבותית במסגרתה חולקו ערכות לנשות מועדון גמלאים ולילדי המועדוניות בעיר.

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, גדוד המתנדבים של השבט חזר לפעילות וסייע בשיתוף עיריית נס ציונה ו"מעגל נשים רחובות – נס ציונה" בחלקות ערכות שי מעיריית נס ציונה למשפחות השכולות, שאיבדו את היקר להן מכל. אנו רואים זאת כשליחות קדושה ששבט סהר נטל בה חלק ולא הופתענו לגלות שהביקוש להתנדב עלה על ההיצע.


זוכרים שאמרנו "רכבת הרים"? אזי פעילות נוספת שהשבט היה שותף לה ברמה הארצית היא פעילות "מעגלים". מדובר בפעילות ומפגש בסופי שבוע בהם משתתפים חניכי שבטי צופים מהמגזר היהודי והלא יהודי (מוסלמים, נוצרים, ודרוזים). לצערנו, בשל המצב לא ניתן היה לקיים את הפעילות בצורה שהיא תוכננה מלכתחילה, אבל אצלנו לא מרימים ידיים כל כך מהר ולכן הפעילות התקיימה ב... נכון ב-zoom. אולי זו לא החוויה של פנים מול פנים אבל ללא ספק חוויה יוצאת דופן בה אנו גאים מאוד, שכללה השתתפות של עשרות חניכים ומדריכים משבט סהר.
היום, לאחר סיומה של תקופה מאתגרת זאת, אנו גאים בצורה יוצאת מהכלל בחניכי השבט בכלל ובחניכי השכבה הבוגרת בפרט על ההתמדה, היצירתיות, האחריות, הדוגמא אישית שהפגינו, רוח ההתנדבות שלהם והתרומה לקהילת נס ציונה. מעל לכל אנו גאים בערכים שהם מנחילים לחניכים הצעירים ויודעים שיש עתיד טוב למדינת ישראל.


ולסיום תודות : תודה גדולה מוקדשת להורים שמאמינים בתנועת הצופים ובפעילות שבט סהר, בדרך ובמה שמעניקים לילדינו ועל האמונה בנו כמי שמובילים דרך זו.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה