חשיפה: היה מחסן? סיפור מוזר בו מככבים "אפריקה מגורים" והפרוייקט החדש שלה ב"נס 130"

$(function(){})

הפרוייקט "סביון ונצר" נועד ברובו כידוע לזוכי "מחיר למשתכן" ולהם, כך סבור כנראה מ. השיכון, לא נחוץ מחסן לכל דירה. והוא אישר לחברה רשימת שיווק שבה ל12 דיירים אין מחסנים.. וכך גם הוכנו כבר כמה חוזים לחתימה, ללא מחסנים.
אלא שהתב"ע העירונית מחייבת מחסן לכל דירה ואלו אכן מופיעים בתוכניות להיתרי הבניה.
הזוכים ממורמרים, העירייה כועסת ומאיימת בסנקציות והחברה עכשיו מנסה להסביר. אלא שאנחנו לא לגמרי שוכנענו...

שאלה: הייתכן כי החברה ניסתה להותיר ברשותה למכירה חופשית את המחסנים? לנצל הזדמנות להרויח עוד קצת.. אחרי שזכתה כמעט מן ההפקר בתוספת זכויות לבניה של 30 דירות, בשווי שוק מוערך של לפחות 75 מליון ש"ח וללא שתשלם פרוטה על זכויות הבניה הנוספות, ששווין נאמד בכשליש ממחיר המכירה?

לקוראינו: 

פרוייקט ,נס 130, מככב בעיתוננו לא אחת, מסיבות שונות ובעיקר בשל העיכובים ביציאתו לתכנון בשל תוספת הדירות שניתנה ליזמים ב"תקנת שבס" . ובשל נסיון העירייה שלא צלח, להבטיח עדיפות במחיר לתושבי נס ציונה בדירות הנוספות. נסיון לו דווקא הסכימה בשעתו החברה, אך משרד השיכון טירפד..

כך שלבסוף, במקום שהחברה שרכשה זכויות לבניית 180 יח"ד מתוכן רק 18 דירות לשוק הפרטי, קבלה במתנה באדיבות רשויות התכנון... תוספת זכויות לבניה של 30 דירות, בשווי שוק מוערך של לפחות 75 מליון ש"ח וללא שתשלם פרוטה על זכויות הבניה הנוספות, ששווין נאמד בכשליש ממחיר המכירה.

ראו כתבה קודמת

3 שנים לאחר זכייתם בהגרלה... 122 מזוכי "מחיר למשתכן" חתמו חוזים בפרוייקט נס 130

מכל מקום וכפי שבישרתי בראשית השבוע, 122 מבין 162 הזוכים ב"מחיר למשתכן" כבר מימשו את זכותם ורובם כבר חתמו על חוזים ובימים הקרובים יוחל בשיווק 54 הדירות לקהל הרחב, כולן דירות מובחרות הכוללות דירות גן, פנטהאוזים ודירות 4.5 חדרים, במחירים שטרם פורסמו, אך להערכת מומחים בעיר יהיו בסביבות 25 אש"ח למ"ר וצפונה.. דהיינו בסביבת 2.5 מליון ש"ח לדירת 4 חדרים. 

והנה,לפתע נודע לי כי  12 מהזוכים יקבלו דירות ללא מחסנים, למרות שדרישות התב"ע במתחם  מחייבות מחסן וחניה לכל דירה וכמות המחסנים בתוכניות שהוגשו להיתר זהה לכמות הדירות. 

אז מה קרה פה? 

ניתן אולי לשער, בכל הזהירות המתבקשת, שהחברה עבדה בשיטת "מצליח" והגישה למנהלת "פרוייקט למשתכן" לאישור את רשימת הדירות וחלוקתן (ראו תמונה) כשלחלקן לא הצמידה מחסן. אולי מתוך הנחה שמ. השיכון שממילא לא הגדיר במיפרט מחסנים כתנאי נלווה, יאשר הרשימה בלי הערות וכך אכן קרה. 

עתה נפתחה לכאורה הדרך בפני החברה למכור את המחסנים העודפים למי שיהיה מוכן לשלם. 

אלא שהרוכשים/ הזוכים פנו אליי וראו מה אירע מאז פניתי אתמול בבוקר לבקש את תגובות החברה ועירייה::

העירייה בתגובה: ניפגש עם הקבלן כשיבקש אישור לבית משותף...

להלן תגובתה של דוברת העירייה הילה קרופסקי: הועדה המקומית לתכנון ובניה אינה צד בהסכמים פרטיים בין יזם לצד ג'. עם זאת, הובהר לקבלן כי קבלת אישור תשריט הבית המשותף מהועדה המקומית, מותנת בהצגת תוכניות המעידות שלכל יחידת דיור מוצמד לכל הפחות מחסן אחד וחניה אחת.

ובתרגום לעברית מדוברת... - אנחנו לא יכולים לעשות כלום כרגע וגם לא בשלב אישור טופס 4 בעתיד, כל עוד מספר המחסנים זהה למספר הדירות. זאת יען כי רק בשלב הרבה יותר מאוחר, כשהבניין נרשם כבית משותף ואז יש "לצבוע" כל חניה וכל מחסן בבקשה כדי לשייכם לדירה רלבנטית, או אז תוכל העירייה לסרב לאשר הבקשה. מתי זה יקרה? בדרך כלל כחמש שנים לפחות לאחר האיכלוס...

ומי שהיה ישיר יותר ואפילו בוטה בתגובתו, היה

ארכיון

יו"ר ועדת משנה לבניין עיר, חבר המועצה עמוס לוגסי:

בלי שיהיה מוצמד לכל דירה מחסן וחניה, לא נאשר התשריט. זו הבטחה שלי ושל מחלקת ההנדסה.

וכך אמר לי עמוס: "אני רוצה להגיד לרוכשים שכרגע אין באפשרותנו לעשות הרבה. לא בשלב של מתן ההיתר ולא בשלב של מתן תעודת גמר. אבל אני מבטיח לכל הרוכשים שכשיגיע השלב של בקשת אישור תשריט בית משותף אנחנו לא נאשר להם את רישום בית משותף, רק בתנאי שיהיה מוצמד לכל דירה מחסן וחניה, זו הבטחה שלי ושל מחלקת ההנדסה. הקבלן מתכוון כנראה למכור את המחסנים, במקום לתת מחסן לכל אלה שזכו בפרוייקט מחיר למשתכן כי בהסכם שלהם מול משרד השיכון לא מצויין שהם מקבלים מחסן והקבלן מנסה לתפוס על זה טרמפ. אבל כפי שהתחייבתי אני לא יאפשר להם את הרישום. כמו כן גם ארשום בכל תיקי הבניין של הפרוייקט שזה יהיה תנאי מחייב. אני מאחל בהצלחה לרוכשים".

החברה בתגובה: פועלים לכך שלכל דירה במסגרת הפרויקט יוצמד מחסן

וכך נמסר מטעם החברה: "מלאי הדירות המשווקות במסגרת תכנית מחיר למשתכן "סביון ואירוס" בנס ציונה, אושר מול הגורמים הרלוונטיים. אנו פועלים לכך שלכל דירה במסגרת הפרויקט יוצמד מחסן, וזאת בכפוף לדרישת הרשויות הרלוונטיות."

עד כאן, בינתיים ונקווה שהחברה אכן תעמוד במילותיה אלו...שלא כבטבלה זו:

פרטי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה