הכל בגלל קרטון קטן... חברת מ. העיר לשעבר מאיה פז שקולניק יצאה לקרב נגד העיריה, ראו מדוע...

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a6d5c0fb-5860-4ee8-b4d6-37d6bdbd3f99','/dyncontent/2024/7/7/6ac38f55-9efa-40d8-b71c-62a1f92cf06c.jpg',17973,'מנויים 300100 ',525,78,true,48688,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a6d5c0fb-5860-4ee8-b4d6-37d6bdbd3f99','/dyncontent/2024/9/18/1a889795-a0e4-4679-aec2-445883ae8941.jpg',18376,'אייטם כתבה חוגים עד אחרי סוכות קרית תרבות ',525,78,true,48688,'Image','');},15]]);})

חדשות נס ציונה - הכתבה נכתבה בחלקה מחדש, לאור התפתחויות !
מסתבר שלדעת הייעוץ המשפטי בעירייה לעיתים תושבים בעיר "אשמים עד שתוכיחו חפותכם"..
חברת מועצת העיר לשעבר מאיה פז - שקולניק יוצאת לקרב משפטי מול העירייה, בשל דו"ח שניתן לה ללא הצדקה, לטענתה, ומסתמך על פתקית משלוח ושמה עליה - בקופסת קרטון שלטענתה נלקחה למיחזור ונמצאה ב"צפרדע" אשפה הרחק מביתה.
לפי תגובת העירייה , הרי שהיא כמו כל תושב לא אמורה לצפות ליחס מיוחד וכי היא איחרה בהגשת הבקשה להישפט ולכן נדחתה בקשתה. מעבר לכך, די בראיות נסיבתיות שכאלו בכדי להביא להרשעה וכך נוהגים בתי המשפט בערעורים דומים. עוד הביעה דוברת העיריה צער על כי חברת מועצה לשעבר "בחרה להשמיץ עובדי עירייה מסורים"..

מאיה פז - שקולניק: לדעתי זה קצת מוזר, כי אם ההרשעה כה בטוחה, למה טרחה תובעת עירונית לנסות לשכנע אותי שלא ללכת למשפט?...ומדוע כעת נאחזים בתירוצים כדי למנוע ממני להגיע למשפט?

הכל בגלל קרטון קטן

הכל בגלל קרטון קטן... או האמנם אתם, תושבי נס ציונה, "אשמים עד שתוכיחו חפותכם"..

מאיה פז שקולניק, עד לא מכבר חברת מועצת עיר נס ציונה מטעם סיעתו של ראש העיר ומי שנחשבה מקורבת מאוד אליו, הופתעה לקבל דו"ח על השלכת פסולת על ידיה, בו נטען כי השליכה בפח  אשפה ציבורי קופסת קרטון (ראו תמונה)  במקום למיחזורית. בקופסה נמצא פתק משלוח ושמה עליו והוא הראיה להיות הקופסה בבעלותה.
היא מכחישה מכל וכל קשר להשלכה ומשוכנעת שמאן דהוא לקח את הקרטון לשימושו מהמיחזורית לקרטונים אליו היא משליכה דרך קבע ולאחר שהשתמש בה השליכה בפח הענק שכלל אינו ליד ביתה.
ולכן ערערה על הדו"ח, ערעורה נדחה והיא ביקשה להישפט, אך העירייה סירבה לקבל את הבקשה להישפט וטוענת כי איחרה בהגשתה, מה שלטענתה אינו נכון. (ראו הרחבה)
על כך אמרה לנו מאיה פז שקולניק:
המקרה זועק לשמיים בחוסר הסבירות שלו: הפח לא בבית שלי בכלל, אלא בשיכונים של בן צבי, בתוך המאגורות העמוקות האלו.
העיריה מנסה לצייר מציאות אחרת - שהעירייה "שמרה על המרחבים הציבוריים" בעצם הדו"ח, אבל הפסולת לפי תיעוד הפקח היתה בתוך פח עמוק, הפקח צילם שהוא הוציא אותה מפח... אז זה טיעון לא מבוסס. בהתאם לכך, לא עולה על דעתי שאכן בית משפט יפסוק זו שצריכה להוכיח מי כן זרק את הקופסה. לתחושתי יש כאן שימוש ב"שיטת מצליח" המתבססת על ההנחה שתושבים יירתעו מללכת למשפט , ישלמו את הדו"ח וישתקו."
- ואולי אכן זה המצב החוקי?
מאיה פז - שקולניק: "לדעתי קצת מוזר אם ההרשעה כה בטוחה, למה טרחה תובעת עירונית לנסות לשכנע אותי שלא ללכת למשפט?...ומדוע כעת נאחזים בתרוצים כדי למנוע ממני להגיע למשפט?
- אז תלכי למשפט?
"העירייה שלחה לי שני תאריכים שונים לבקשה להישפט וכפי הנראה בגלל הטעות שלהם הם מונעים ממני את הזכות למשפט. לפיכך אני מרכזת מאמצים בשני אפיקים - ליידע את הציבור שיזהר וימנע ממיחזור קרטונים נושאי פרטים מזהים, ובנוסף בחינת מדיניות העירייה בנושא פיקוח ושמירה על הניקיון. אין כאן שום מרכיב של שמירה על הניקיון. שלחתי לעיריה בקשה לפי חוק חופש המידע לדעת כמה דוחו"ת כאלו, מבוססי צילומים, ניתנו בשנים האחרונות ואיזה אחוז הם מהווים מכלל התלונות"
ומה המסקנה שלך מכל הסיפור?
הפקחים עוסקים כנראה במיון זבל בתוך פחים, במקום לשמור על בטיחות התושבים, ואחרי שהם מפשפשים בזבל הם מוצאים שם אוצרות... דוחות!
מהיום, תוציאו מדבקות מכל קופסה, קטנה ככל שתהיה, כי מישהו עוד עלול למחזר אותה והיא תחזור אליכם בתוספת ריבית והצמדה...
--------------------------------------
כך או כך, לי זו נראית זו מציאות מעט הזויה/ מקוממת, בה החשוד אמור להוכיח כי אינו אשם וזאת כשבדרך כלל, כך חשבנו, על התביעה להוכיח את אשמתו מעבר לכל ספק.. אך לדעת העיריה  די בצילום שכזה "ראיות נסיבתיות" בניסוח שלה  להביא להרשעה. 
האם זה הגיוני? תחליטו אתם, ובפרט לאחר שתקראו בהמשך את הפוסט שהעלתה בנושא, עם הנסיבות החריגות לכאורה, שאולי הצדיקו מעט שיקול דעת לפני הגשת התביעה וגם אם איחרה בבקשה להישפט, לא לעמוד על קוצו של יוד ולתת לה את יומה בבית המשפט ובמקביל להסתכן בקנס גבוה משמעותית..
מכל מקום, הפוסט גרר תגובות רבות ואלו גרמו לה ולנו להבין כי מדובר במדיניות קבועה ויש עוד שנפגעו ממנה אך לא יצאו למלחמה על העיקרון..
"ההוכחה החד משמעית" לפשע

מעיריית נס ציונה נמסר בתגובה:

"בהמשך לעבירה של השלכת פסולת אסורה, בהתאם לחוק- נרשם קנס אותו ניתן לשלם בתוך 90 יום או להגיש בגינו בקשה להישפט בתוך פרק זמן זה. עוד עפ״י החוק, ניתנת לבעל הקנס הזכות להגיש בקשה לביטול הקנס, ואולם במקרה שהבקשה נדחית, פרק הזמן העומד לרשותו להגשת בקשה להישפט עומד על 30 יום ממועד קבלת החלטת הדחייה. כפי שמצויין במפורש בהחלטת הדחיה, שלדברי בעלת הקנס ניתנה ב-28/1. כפי שטוענת בעלת הקנס, בקשתה להישפט הוגשה במועד בו חלפו 30 הימים שעמדו לרשותה מקבלת החלטת הדחיה.

בנסיבות אלו, וכלכל תושב בעיר שלא מצפה ליחס מיוחד או מנוגד לחוק, הוסבר לבעלת הקנס כי המועד להגשת בקשה להישפט חלף.

צר לנו כי בעלת הקנס, חברת המועצה לשעבר, בחרה להשמיץ עובדי עירייה מסורים המבצעים עבודתם נאמנה ופועלים לשמור על העיר נקייה ונעימה לרווחת כלל התושבים.

חשוב לציין כי במקרה דומים בהם בחרו בעלי קנסות לממש את זכותם להישפט, קבע בית המשפט כי האחריות על פסולת של אדם מוטלת עליו גם בהיעדר תיעוד פעולת ההשלכה."

הערה:

תגובת העיריה ניתנה לאחר פירסום הידיעה לפני יומיים ובינתיים גיליתי כי היו גם מקרים בהם ביהמ"ש הפעיל שיקול דעת וזיכה נאשמים, כאשר חוסר הסבירות שהם שהשליכו את הפסולת היה ברור.

לדוגמה:

ציטוט מתומצת מתיק 1134/08 מבימ"ש השלום באשדוד.

"בסמוך לעסק שבבעלותה של הנאשמת נמצאה שקית זבל זרוקה. העד העיד כי הגיע למקום, איתר את השקית ומצא בה קבלות ומפיות נייר השייכות לבית עסק בבעלות הנאשמת המצוי בקרבת מקום.------- הנאשמת הכחישה שהפסולת נושא האישום שייכת לבית העסק שלה וטענה כי ייתכן והקבלות ומפיות הנייר אשר נמצאו בשקית הזבל הושלכו ע"י לקוחות בית הקפה, אשר רכשו במקום מזון. 

קובעת השופטת --המאשימה לא הרימה את הנטל המוטל עליה להוכיח אשמתה של הנאשמת מעבר לכל ספק סביר. שקית הזבל נושא האישום נמצאה במרחק של כ-200 מטרים מעסקה של הנאשמת. למעט מספר זניח של פריטים בודדים הנושאים את שם בית העסק המהווים חלק קטן מן הפסולת הזרוקה שנמצאה במקום, לא נמצאו בפסולת זו ראיות אחרות הקושרות באופן קונקלוסיבי בין שקית הזבל לבין הנאשמת. ---

ולכן זוכתה הנאשמת. 

איני עורך השוואות בין מקרים לא זהים לחלוטין ואיני משפטן. אך נראה לי ששופטים אמורים להפעיל גם שיקול דעת ואם הפסולת המזוהה נמצאת בקירבת ביתו של אדם (ולא אחת  מושלכת מחוץ לפח, מתוך עצלות גרידא) סביר שיסתפקו בכך להרשעה. אך כשיש הסבר חלופי ועל פניו הגיוני, אתמהה... 

----------------------------------------
הפוסט המקורי ובו סיפור הארוע במילותיה של מאיה פז שקולניק
בואו תהיו חברים ותעזרו לי להבין מה אני מפספסת.
  • ב-4/08/2023 נקנסתי על כך שפקח חיפש טוב בתוך הזבל ומצא קופסת קרטון קטנה עם שמי עליה.
  • מיותר לציין, שאני מפרידה פסולת כאידיאולוגיה עוד הרבה לפני שהיתה כאן הפרדה, ואני אפילו זו שניג'סה ודרשה מיחזור קרטונים על רחוב הטייסים במשך שנתיים. בהתאם לכך, אנחנו מפנים את הקרטונים לשם.
  • אך מה לעשות, לא ידענו על התעלול המביך של עיריית נס ציונה לחפש בתוך פחים, לקחת קרטון שכנראה מישהו שלף ממיחזור קרטונים והשתמש בו, וזרק בתוך פח ברחוב הסמוך אלי.
  • בתום לב כתבתי לתובעת העירונית שלא זרקתי את הקרטון.
  • נראה כי זה לא ממש עניין מישהו – פשוט כי הם יכולים – וללא שום פירוט על ראיות מלבד המדבקה, מנהל מדור הגבייה כתב בסיגנון ביריוני שזה שלא זרקתי, זה לא עילה מצדיקה לביטול הדו"ח. את המכתב שלחו ב-28/01. לאחריו חיכיתי להודעת קנס מעודכנת.
  • ואכן, מיד לאחריו שלחו מכתב נוסף ב-5/03 ובו הודיעו שיש לי הזכות תוך 90 ימים לשלם או להודיע שברצוני להישפט.
  • הזמן עבר, ידיי מלאות, אבל הכנסתי לעצמי את התאריך האחרון להגיש בקשה להישפט – 90 ימים מהמכתב שקיבלתי ב-5/03. היום הזה הגיע היום, קפצה התזכורת אתמול על יום אחרון, נכנסתי לאתר, העליתי את פרטי הדוח והגשתי בקשה להישפט במערכת הממוחשבת האוטומטית.
  • היום קיבלתי בבוקר שיחה תמוהה מהמחלקה המשפטית (מבחורה שלא רצתה להזדהות) – אם אני מבינה מה זה להישפט ואם אני מבינה שזה הליך משפטי לכל דבר ועניין שדורש ממני להכין הגנה מנומקת ולהוכיח את חפותי. שלוש פעמים נשאלתי ושלוש פעמים עניתי. סגנון השיחה הרגיש לי מנסה להטיל אימה בכוונה שכמובן, אוותר על התענוג ואשלם את התשלום ההזוי. הודעתי שאני מבינה ואני הולכת על זה. יאללה, משפט it is.
  • שעה אחרי זה קיבלתי עוד שיחה תמוהה – הפעם הודיעו לי שאני לא יכולה בעצם להישפט כי עבר הזמן.
    אם להיות הוגנים, אכן במכתב שנשלח ב-28/01 היה כתוב שיש לי חודש, אך בהודעת התשלום קנס שהגיעה מיד אחריו – בדואר רשום, רשמי וכתוב בנוסח קבוע עם כל הפרטים והקוד לתשלום – כתוב על 90 יום.
  • כמובן שזה לא עניין את הפקידה והיא הודיעה לי שאין דבר כזה, שזה מה שאני הכי אוהבת, כשמישהו עושה מראש עוול מחפף וטועה ואח"כ הופך אותך לשקרן בדאי.
אז עיריית נס ציונה, אנחנו כבר מכירים, ואפשר לסמוך עלי שאני אדאג גם להפיץ בכל מקום את המסקנה –
הפקחים עוסקים כנראה במיון זבל בתוך פחים, במקום לשמור על בטיחות התושבים, ואחרי שהם מפשפשים בזבל הם מוצאים שם אוצרות... דוחות!
מהיום, תוציאו מדבקות מכל קופסה, קטנה ככל שתהיה, כי מישהו עוד עלול למחזר אותה והיא תחזור אליכם בתוספת ריבית והצמדה.
אם היו שואלים את הציבור אם יש לו עניין באכיפה הזויה  כזו, הוא כנראה היה מתנגד. את העירייה? זה לא מעניין.
על התמונות שצירפתי:
ממורקר חידון בהבנת הנקרא, אני אשמח להבין אם יש משהו שאני מפספסת, דווקא היו לי ציונים לא רעים בהבנת הנקרא תמיד 

+ התמונות שהפיקוח בעצמם שלחו לי כהוכחה גאה על מציאת הגביע הקדוש - קרטון עם מדבקת שמי, בתוך פח אשפה ברחוב הטייסים בסמוך לביתי.

ובלי קשר אבל עם המון קשר - באזור שאני גרה בו יש עבריינים שעל בסיס קבוע חונים על המדרכה של המרכז המסחרי כדי לקצר הליכה מהקניות, עומדים בתוך צומת הכניסה, על מעברי חציה, על מדרכות, חוסמים דרכים להולכי רגל ועגלות, מסכנים ילדים ובני נוער שיוצאים על אופניים, ובמשך כל השנים שאני מתלוננת על כך, אפילו פעם אחת לא ניתן דוח. סדר עדיפויות לקוי, מקומם וחמור, בעיני.
$(function(){setImageBanner('6604d11d-913e-4cb9-8d72-498500e6415e','/dyncontent/2024/9/22/0909d8b1-5c64-4f4e-ac2c-99feaad17058.jpg',18452,'קרפור נס ציונה אייטם כתבה ',525,78,false,48690,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה