המשבר בעיריה: כש"ראש בראש" עלול לפגוש "ראש בקיר". האם ועדה קרואה בדרך?

$(function(){setImageBanner('c805c761-87bc-44f1-8004-94d797ca5543','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

הזירה הפוליטית בנס ציונה לוהטת והשאלה היא האם נקבל "ראש בראש" ללא פשרות עם רוב לעומתי במועצת העיר ש"יטרטר" את ראש העיר, או שזה יסתיים מבחינת האופוזיציה ב"ראש בקיר".. עם ועדה קרואה שתחליף את כל חברי מ. העיר בעוד, סופרייז, ראש העיר ממשיך לכהן... חדשות בנס ציונה.

ראו הוזהרתם...! ראש העיר בנעילת הישיבה.

ראו הוזהרתם...! ראש העיר בנעילת הישיבה. הבעת פניהן של המנכל"ית והיוהמ"ש שלצידו- אומרות הכל.

המשבר הפוליטי בעיריה: כש"ראש בראש" עלול לפגוש "ראש בקיר". וגם – ועדה קרואה בדרך?


הזירה הפוליטית בנס ציונה לוהטת והשאלה היא האם נקבל "ראש בראש" ללא פשרות עם רוב לעומתי במועצת העיר ש"יטרטר" את ראש העיר, או שזה יסתיים מבחינת האופוזיציה ב"ראש בקיר".. עם ועדה קרואה שתחליף את כל חברי מ. העיר בעוד, סופרייז, ראש העיר ממשיך לכהן... !

מאת: אבי בן דוד.

צילום מסך משידור הישיבה בפייסבוק

חברי סיעת "נס ציונה ירוקה" נמנעים בישיבה באחת ההצבעות. 

האופוזיציה שהפכה לרוב בעיריה, (ראו קישור לסיקורים הקודמים בנושא)  ממשיכה במתקפה מתואמת – עם הסכם משפטי מחייב עליו יחתמו (כנראה עוד היום) השמיניה כולל לוגסי ובו התחייבות להמשך שיתוף פעולה מוחלט ואילו במחנה בוקסר מתחילים להפנים, כי בטווח הקרוב, כמעט ואין סיכוי להשגת רוב מחדש.
ועל כן, להבנתי לא נותרו לבוקסר אלא שתי אפשרויות, או להתפשר עם האופוזיציה, כאשר אני לא רואה סיכוי ממשי לכך, מאחר ושמעתי התבטאויות בסגנון של "לא יחליפו צמיג לרכב בעיריה בלי אישור שלנו"... וגם אם זו אמירה בלבד, היא די משקפת את האוירה. או האפשרות הדי קוסמת לבקש משר הפנים להקים ועדה קרואה שתחליף רק את חברי מועצת העיר, כולם, בעוד ראש העיר נותר בכהונתו.
זו סמכות שיש לשר הפנים, אם ירצה בכך. אגב, אפשרות זו פחות מוכרת בציבור, לעומת החלפת מועצת העיר כולה וכן ראש העיר.. ובהינתן ששר הפנים הינו איש ש"ס ולנציג ש"ס בקואליציה ערן רפאל קשרים טובים עמו וש"ס בהחלט מעוניינת בביצור שלטונו של בוקסר, לא אתפלא אם בוקסר יחליט "ללכת על כל הקופה" לכיוון הזה.
מבחינתו, גם אם תתעורר מחאה ציבורית מסויימת, עדיין הוא זה שזכה ברוב בבחירות ומאחר ואין לו ממילא כוונה להתמודד בשלישית, דעת הקהל ממילא לא אמורה להוות שיקול מרכזי עבורו. להיפך, כך הוא יכול לנהל את העיר כרצונו, להשלים את תוכניותיו כולן ולבצר את מורשתו ואף לחסוך את האנרגיות המוקדשות לניהול הקואליציה על תככיה הפנימיים וריצוי חבריה... אשר גם כך לא התלהבו מחלוקת התפקידים עליה התפשרו לבסוף ואז ראו בעיניים כלות את המפלה בישיבה ואת האפשרות עליה הוחל רחש במערכת לפיו תועלה הצעה לנאור לכהן כסגן, קדנציה מלאה בשכר - כמובן על חשבון האחרים שמשך כהונתם יקוצץ במקרה כזה... 
תוסיפו לכך ש"על הדרך" העיריה תחסוך קרוב ל800 אש"ח לשנה, רק ממשכורות הסגנים, פלוס מזכירות, לשכות וכו', מה רע? את זה בוודאי הציבור יאהב, כי ממילא הדעה הרווחת בציבור מאז ומעולם הינה כי סגני ראש עיר אינם עושים כמעט מאומה תמורת משכורתם (וזה לרוב נכון, אך האשמים בכך, בדרך כלל, הם ראשי הערים..)

צילום מסך משידור הישיבה בפייסבוק

ראש העיר עם סגניו המיועדים, שלא אושרו: מימין- עומרי רווח, ליאור אלימלך, יהודה חיימוביץ. קיצונית משמאל, סמדר מוצפי אהרוני.

ומאחר ותקציב 2024 עדיין לא הוגש, יכול בוקסר להגישו מיד לאחר החג לאישור המליאה, אישור שלא יתקבל כמובן ואז יפנה לשר הפנים שיפעיל סמכותו לפי סעיף 206 לחוק. סעיף הקובע כי אם לא אישרה המועצה את תקציב העירייה בתוך 3 חודשים מיום אישור תקציב המדינה, שר הפנים חייב למנות ועדה למילוי תפקידי ראש העירייה והמועצה, או ועדה למילוי תפקידי המועצה בלבד. 

הערה: כל האמור לעיל הינו שילוב של מידע עובדתי לגבי דברים שארעו והערכות שלי לגבי העתיד

ראו כתבות קודמות בנושא:

דרמה בישיבת המליאה הראשונה !

התחזית: שיתוק בעבודת העיריה.

אבי בן דוד

החגיגה נגמרה מיד כשהחלה...

נציג ש"ס ערן רפאל בהשבעה. חבר שלי שר הפנים...

שר הפנים חבר שלי... נציג ש"ס ערן רפאל בהשבעה !

------------------------------------

צ פ ו  ג ם :

מכורה שלי, את בסכנה !!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה