המתמחים שבים למחות נגד התורנויות הארוכות ומאיימים בהתפטרות המונית

$(function(){setImageBanner('f11f7c8d-5a83-4977-aa29-fcad7e95acf0','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

ד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון המתמחים "מרשם" מאסותא אשדוד הודיעה היום (ב') על חידוש מחאת המתמחים לאור דחיית קיצור התורנויות ואמרה: "אם עד ה-25 באוגוסט לא ימולאו דרישותינו, נתחיל בהתפטרות המונית"

ארכיון - מתמחים מתפרצים במחאה בעת ביקור שר הבריאות דאז יולי אדלשטיין. צילום: אורי קריספין

ארגון הרופאות והרופאים המתמחים "מרשם" הודיע היום (ב') על חידוש המחאה, זאת לאור דחיית קיצור התורנויות של המתמחים.

יו"ר הארגון, ד"ר ריי ביטון מבית החולים אסותא אשדוד פתחה ואמרה היום במסיבת העיתונאים: "אנחנו נמצאים פה במכון הנפרולוגי בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, ביה"ח שמחבק את המתמחים שלו, תומך במאבק לקיצור התורנויות ומוכן להיות בית החולים הראשון שיוציא לפועל קיצור תורנויות באופן מיידי לו רק ממשלת ישראל תיתן אישור לכך".

לדבריה, "אתמול, ממשלת ישראל גזרה גזר דין מוות על קיצור התורנויות. כמעט שנה הייתה לכל הגורמים להיערך אבל ברגע האמת הם הסירו מעצמם אחריות, ודחו את קיצור התורנויות בשנה וחצי- דחייה לא הכרחית ולא פרופורציונאלית שבפועל פשוט קוברת כמעט כל אפשרות להוציא לפועל את המהלך".

עוד היא הוסיפה והסבירה: "המשמעות היא: שגם אם יסתדרו הכוכבים ויתרחש הנס כדי שקיצור התורנויות יצא לפועל בספטמבר 2023, הוא יחול רק על 3% מהמתמחים. בגזירות האלה המתמחים לא יכולים לעמוד".

ד"ר ביטון מבקרת את הממשלה ואומרת: "הבחירות משמשות תירוץ עלוב לחוסר משילות. הממשלה הזו נכשלה מקצועית וערכית גם כי לא עמדה בשום התחייבות ובשום הסכם איתנו וגם כי היא ממשיכה העסקה פוגענית ומסוכנת בתנאים של עבדות. במקום לקחת אחריות, היא מסתתרת מאחורי תירוץ הבחירות".

"אם עד ה-25 באוגוסט לא ימולאו דרישותינו" - הוסיפה ד"ר ביטון, "נתחיל בהתפטרות המונית של מתמחים בכל בתי החולים בארץ. במקביל, בימים הקרובים אנחנו גם ננקוט בפעולות מחאה נרחבות בתוך ביה"ח ומחוצה להם".

אתמול, כאמור, בתגובה לדחיית הממשלה של קיצור התורנויות של הרופאים המתמחים לספטמבר 2023 נערכה אסיפת חירום כללית של ארגון הרופאות והרופאים המתמחים, שם לדברי הארגון הוחלט פה אחד להמשיך במחאה עד להכרעה.

"הממשלה הזאת נכשלה" - נמסר, "לפני כמעט שנה התחייבו לשים סוף לתורנויות של 26 שעות וברגע האמת, בשניה שיכלו, הסירו מעצמם אחריות ודחו את הקיצור לעוד יותר משנה, בלי שום התחייבות ובלי קיצור תורנויות במרכז הארץ. ברביבאי התקפלה, לפיד אישר את ההתקפלות".

עוד הוסיפו: "למרות ההתחייבויות השלטוניות, וההכרזות הפומפוזיות בתקשורת הציבור והמתמחים נשארו בלי כלום. דחיית ההיתר לסוף שנת 2023: בלי תקציב, ובלי שום וודאות ריאלית, כמוה כגזר דין מוות לקיצור בפועל. המתמחים ימשיכו לקרוס בתורנויות של 26 שעות, ימשיכו לשלם בבריאות ובחיים שלהם ושל המטופלים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה