למרות החשש- לא ישללו הנחות בארנונה אשר הוענקו לבעלי עסקים

$(function(){})

בעלי העסקים ברחובות, נס ציונה וראשון לציון יכולים לנשום לרווחה. תקנות משרד הפנים עודכנו ברגע האחרון. הוסר החשש שההנחות במיסי הארנונה ישללו מהם. כל הפרטים על ההנחות בארנונה לעסקים בכתבה שלפניכם.

לצד רשימת המענקים ממס הכנסה, הנחה בארנונה לעסקים הייתה אחת מההטבות החשובות שהועאנקו לבעלי עסקים, במטרה לסייע להם לשרוד כלכלית בתקופת הקורונה. אולם עד אתמול בערב היה נדמה שהנחה זו עלולה להישלל מהם בשל תקנות משרד הפנים. 

אולם אתמול בערב משרד הפנים פירסם אתמול (ד') בערב תיקון לתקנות, שימנע שלילה רטרואקטיבית של ההנחות בארנונה אשר הוענקו לבעלי עסקים שנפגעו במשבר הקורונה. כפי שחשפנו שלשום, עשרות אלפי ישראלים עמדו "להיקנס" עם פתיחת שנת 2021 בחובות עתק לרשויות המקומיות, בשל חוסר תשומת לב של משרד הפנים לתקנות. בהנחיית שר הפנים, אריה דרעי, טופלה הבעיה ברגע האחרון.


לפי התקנות הקודמות ששונו אמש, כל זכאי להנחה בארנונה שלא יספיק לשלם את מלוא יתרת חובו עד סוף השנה – תישלל ממנו ההנחה ל-2020 והיא תתווסף לחשבון שלו. עבור עסקים, שקיבלו פטורים כמעט מלאים מארנונה בחלק מתקופת הקורונה, המשמעות הייתה יכולה להיות היקלעות לחובות נוספים של אלפי ועשרות אלפי שקלים.


כעת, בדקה ה-90, יתאפשר לבעלי העסקים לקבל את ההנחה גם אם לא שילמו את מלוא חובם לשנת 2020, ולדחות את מועד התשלום עד לסוף שנת 2021.


רבים מבעלי החובות לרשויות המקומיות הם אלה שנפגעו באופן חמור מכל מהמשבר, ועל כן הם מתקשים להסדיר את החשבונות. לכן, דווקא הם היו עלולים להיות חשופים ממחר לחובות נוספים, בגלל שהתקנות הישנות של משרד הפנים לא היו מותאמות לתקופת הקורונה וסתרו את מהות תוכנית הסיוע לעסקים.

חדשות נס ציונה, רחובות, ראשון לציון אתר נס ציונה מבזקי חדשות השפלה 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה