הנס הגדול של משפחת ברדוגו מול חופי אשדוד

$(function(){})

ליאור ברדוגו ושלושת ילדיו יזכרו לעד את רגעי האימה כשנפלו מהיאכטה בה שטו להנאתם מול חופי אשדוד.
נס אחרי נס הציל את חייהם - בזכות מזרן קטן שנפלט לפתע, הם הצליחו להשאיר את הראש לפני שיטבעו לתוך המצולות הים, בזכות הסמארטפונים שבנס לא נרטבו , הם הזעיקו עזרה והדליקו פנסים שיזהו את מיקומם ובזכות חיילי חיל הים באשדוד הם חזרו הבייתה לחוף מבטחים.
"קיבלנו את החיים שלנו במתנה", אומר ברדוגו.

משפחת ברדוגו והחיילים - צילום דובר צה"ל

השיט היה אמור להיות אירוע מרגש לכבוד חגיגת בר המצווה של איתן.  אב לחמישה, הגיע עם שלושת בניו לאשדוד - איתי (16), איתן (13) ויואב (8) כדי להגשים לאיתן חלום ולשוט ביאכטה.

חצי שעה אחרי תחילת ההפלגה, הגלים התחילו להכות ביאכטה בעוצמה. כל הצד האחורי של היאכטה התמלא מים. לא עברו כמה שניות והיאכטה קיבלה זווית של 180 מעלות והיאכטה התהפכה. שני הבנים הגדולים, איתי ואיתן, צפו ועלו כלפי מעלה. האב והבן הקטן יואב נשאבו כלפי מטה. "תפסתי לו את היד כשאנחנו ארבעה מטרים מתחת למים והצלחתי איכשהו למשוך אותו למעלה" מספר האב.

לפתע מזרן ים של תינוקות נפלט מהיאכטה והטלפונים החכמים וחסיני המים נשארו אצלם בכיסים.

"משכתי את יואב ואמרתי לו להחזיק את המזרן. הבנים הגדולים שהיו לידנו החזיקו את עצמם מעל פני המים", מספר ברדוגו.

בעודם נלחמים להשאיר את הראש מעל המים, שלפו איתי ואיתן את הסמארטפונים והתקשרו להזעיק עזרה תוך שהם מנסים לספר למוקדנית כי הם בסירה שנקלעה למצוקה.

סמ"ר גיא קירשון, מפקד ספינת צרעה 237 שהוביל את מבצע ההצלה, מספר מנקודת מבטו - "הגיע אלינו דיווח מהחוף על סירה שהתהפכה ועל אנשים שנמצאים בלב ים. לא קיבלנו נ.צ, פשוט יצאנו עם הכלי כדי לחפש אותם. מזל שהילדים הדליקו את הפנסים של הסמארטפון וכך הבחנו בהם וביצענו להם כריזות והם ענו לנו. באותם רגעים פחות דיברנו ובעיקר העלינו אותם אחד אחד לסירה שלנו".

ברדוגו מספר : "באותם רגעים הייתה לנו אנחת רווחה והבנו שקיבלנו את החיים שלנו במתנה".

החיילת שירז פרידמן שהייתה בצוות ההצלה מספרת: "אין אושר וסיפוק טוב מהצלת חיים. כשהילד הקטן ביקש לאכול חטיפים זה שימח אותי מאוד כי הבנתי שהוא בסדר וחזר לשגרה".

הילדים שמרו על קשר עם החיילים והתכתבו איתם באינסטגרם והשבוע הם נפגשו איתם שוב פנים אל פנים. במפגש המרגש הם הודו בחום  לחיילים שהצילו אותם ממות.

בחודש הבא תתקיים חגיגת בר המצווה של איתן ואורחי הכבוד יהיו כמובן החיילים שהצילו את חייהם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה