סופית: הסאגה של ביהכ"נ "בן פורת יוסף" הסתיימה. ההפתעה - רופא אורטופד ומורה לחינוך מיוחד ינהלו את ביהכ"נ !

$(function(){setImageBanner('642ef303-dfba-48f3-ac91-7b4172b7ab64','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

שניים רבים שלישי זוכה! ..
מליאת מ. העיר אישרה הערב את החלטת ועדת ההקצאות בעיריה להקצות את ביהכ"נ לניהולה של עמותה חדשה יחסית, "תקומת ציון" בהובלת המורה אמבט אמבאו והאורתופד הותיק ד"ר קטנוב אמבר ולא לאף אחת משתי היריבות המרות "בן פורת יוסף" בהובלת דוד דמרי ואלי אגסי ו"סימן וברכה" המזוהה עם הרב ברק מזעקי.
ההקצאה לשנת נסיון בלבד !
ביהכ"נ העומד נעול מינואר ישוב לפעול בקרוב.

ארכיון

ארכיון

דוד דמרי והרב ברק - שניים רבים... שלישי זוכה !

הסאגה הזו נמשכת, לכל הדעות, הרבה יותר מדי זמן וכמות הידיעות השליליות שפירסמנו בשלה, ודאי לא תרמה וזאת בלשון המעטה.. למעמד הקהילה הדתית בנס ציונה. 

ולמי שנחת מהמאדים זה עתה ולא מכיר את הסיפור מוזמן לעיין בכתבות קודמות, כמו זו מ27.1.21 ועוד רבות.:

ראש העיר החליט לסגור את ביהכ"נ "בן פורת יוסף" בשל הפרות נהלי הקורונה בו.

וכאן נעדכן שבשעה טובה החליטה השבוע ועדת ההקצאות העירונית בראשות המנכל"ית להקצות את הנכס לניהולה של עמותת "תקומת ציון", אשר הינה החדשה והבלתי מוכרת מבין שלושת העמותות שהתמודדו.

והערב אושרה ההחלטה במליאת מ. העיר, בכפוף לכך שועדה בהרכב ראש העיר וסגניו תעקוב אחר ההתנהלות של העמותה לאורך שנת הנסיון שניתנה לה

את "תקומת ציון" הקימו הצמד יוצא הדופן הבא: מורה אתיופית צעירה בשם אמבט אמבאו ורופא וותיק ומוערך בן 73 בשם ד"ר קטנוב אמבר (יליד אוזבקיסטן)  

שניהם מייצגים לדבריהם ובאורחות חייהם קבוצה די גדולה של תושבי האזור ברובם ממתפללי ביהכ"נ שהם דתיים על פי הגדרתם ולא "מסורתיים" אך אינם רואים עצמם קיצונים חרדיים, להיפך. עם זאת, הם לא הציגו כלל חתימות של מתפללי ביהכ"נ, מלבד מייסדי העמותה הבודדים.  ולפי מה שנודע לי טענו כי המתפללים כבר חתמו ברובם לאחת העמותותשנהנו מיתרון זמן ברור  ואין ברצונם להביכם ולגרום להם להודיע על העברת תמיכתם.. 

הם הקימו את העמותה ב2017 , כך אמר לי ד"ר קטנוב, כדי לבטא עמדה שונה ופשרנית יותר במלחמת העולם בין שתי העמותות הללו. (ד"ר קטנוב אף היה בעבר רשום כחבר עמותת "סימן וברכה") ומתוך שאיפה להביא להרגעת הרוחות, אך בסופו של יום, אם זכייתם אכן תאושר הערב במליאה, יהיה עליהם להוכיח די מהר כי הםמייצגים את מרבית המתפללים ולהביא לרגיעה. 

משימה לא קלה... 

וכאמור, נושא אישור הפרוטוקול היה על סדר היום של המליאה הערב. 

המתנגד הקולני הידוע מראש הינו חבר מ. העיר אלי לוי מש"ס ויו"ר המחלקה לתרבות תורנית, אשר תבע כל העת שהמחלקה בראשותו תנהל את ביהכ"נ, אך לא זכה להיענות מצד ראש העיר. 

ואילו יו"ר האופוזיציה שחר רובין מסר לי לפני הישיבה כי "סיעת לב לא תיקח חלק בהצגה הזאת ולא תתמוך באף צד. זה סיפור שראש העיר בישל, אז שיתמודד. לא הבנתי למה הוא מתנגד כל כך שהמחלקה לתרבות תורנית תנהל את ביהכ"נ." 

ואילו מצד חלק מחברי הקואליציה הוצגו  שאלות וכאמור התקבלה בסופו של דבר הצעת סיעת ה"ירוקים" כי ועדה בהרכב ראש העיר וסגניו תעקוב צמוד אחלר המתרחש ואחר האופן בו תנהל העמותה הזוכה את בית הכנסת

הבה נקווה כי הסאגה אכן תסתיים וכי כל החששות בקהילה החילונית ברובה המתגוררת סביב ביהכ"נ יירגעו.

אינשאללה .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה