הסגר במדינת ישראל כל מה שרציתם לדעת

$(function(){})

תכנית הסגר הכללי ברחבי המדינה בתקופת החגים, כוללת מגבלות רבות על תנועת האזרחים, מערכת החינוך ופעילות המשק.

השלב הראשון יימשך כשבועיים, השני יימשך 14 יום נוספים ובשלב בשלישי יתקיים מעבר לפעילות בהתאם למתווה הרמזור.

חוזרים לסגר

מתי מתחיל הסגר?

מערכת הבריאות וחלק מהשרים רצו שהסגר ייכנס לתוקף כבר ביום רביעי הקרוב אך עדין לא התקבלה החלטה סופית מתי יתחיל הסגר הכללי - התאריך יקבע ביום ראשון על ידי הממשלה.

שר הפנים אריה דרעי ממליץ שהסגר יתחיל ביום שישי, 18 בספטמבר, שעות לפני ערב ראש השנה, הדבר יאפשר שני ימי מסחר נוספים לקראת החגים, מה שיפחית את הפגיעה במשק.

השלב השני של ההגבלות צפוי לחול במהלך חג סוכות, מ-2 באוקטובר ב-05:00 ועד 11 באוקטובר ב-05:00.

השלב השלישי צפוי להתחיל ב-15 באוקטובר.

מה בשלב הראשון?

השלב הראשון של הסגר, שנכון שאמור להיארך כשבועיים, יאסור תנועת אנשים למרחק של יותר מ-500 מטרים ממקום מגוריהם. למעט מקרים של הצטיידות במזון או צרכים רפואיים.

תיסגר פעילות המגזר הפרטי והציבורי למעט עסקים חיוניים, מרכולים ובתי מרקחת. גם המסעדות ייסגרו בתקופה זו, אך ניתן יהיה לבצע משלוחים. בנוסף, לא יפעלו מקומות פנאי ובילוי, וכן עסקי מסחר ותיירות פנים.

בשלב יותרו תפילות ציבוריות במרחב הפתוח או בחללים סגורים. זאת, על פי התנאים שנקבעו במתווה הרמזור בערים האדומות - התקהלות של עד 20 איש בשטח פתוח, ועד עשרה במבנה סגור.

מה בשלב השני?

השלב השני, שימשך 14 ימים נוספים בין 2-11 באוקטובר –

יוגבל המעבר בין ערים. מערכת החינוך תיסגר במהלך השבועיים של הסגר הכללי, וכן ב-14 הימים שלאחר מכן. זאת, למעט מוסדות החינוך המיוחד, וכיתות ה' ומעלה שילמדו בתקופה זו באופן מקוון. חידוש הלימודים לאחר חג הסוכות ייבחן בהערכת מצב מיוחדת.

ייסגרו מקומות הבילוי, בהם מסעדות, קניונים, תיירות הפנים ועסקים בהם יש קבלת קהל. כמו כן, העבודה במגזר הציבורי תותר במתכונת חירום, ובמגזר הפרטי יצומצם מספר העובדים בהיקף של 30% עד 50%.

מה בשלב השלישי?

חידוש הלימודים במערכת החינוך, לפי המתווה הנהוג עכשיו

הטלת הגבלות שונות, לפי מצב התחלואה ברשות המקומית.

פעילות התחבורה הציבורית תותאם להיקף הפעילות במשק. זאת, בהתאם למתכונת שהונהגה על ידי משרד התחבורה בתקופת ההגבלות בחודשים מרץ ואפריל. מגבלות אלה טרם נקבעו, אך התחבורה הציבורית צפויה לפעול עד לשעה 20:00 בלבד, ללא סופי שבוע.

כמו כן, צפוי צמצום בכמות הנוסעים ל-20 איש באוטובוס, וכן יופסקו הקווים למוקדי בילוי ולמוסדות הלימוד. הקווים העירוניים יפעלו במתכונת של שתי נסיעות בשעה, כשהקווים המרכזיים יפעלו שלוש פעמים בשעה. טרם התקבלה הנחיה בנוגע לרכבת ישראל.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה