העיריה הודיעה כי תשתף פעולה עם המשמרות השכונתיים שהתארגנו בעיר. ולמי מגיעה התנצלות?

$(function(){setImageBanner('0a34d0ba-fc90-40d0-b545-42fafca22a1c','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

אפתח בהתנצלות חד משמעית בפני גלית אבינועם ותומר תדהר, אותם האשמתי לפני ימים מספר בזריעת פאניקה משיקולים פוליטיים. מסתבר שהם מכירים טוב ממני את הלך הרוח היישובי ואת ההיסטריה הציבורית, שניצחה, לטעמי.

גלית אבינועם ותומר תדהר, תרגיעו ותפסיקו לעורר פאניקה בנס ציונה

 לאחר שהעיריה הודיעה כי תשתף פעולה עם המשמרות השכונתיים שהתארגנו בעיר ותנחה אותם בפעילותם, למי מגיעה ממני התנצלות?

לקוראינו.

לפני ימים מספר יצאתי בהתקפה בוטה ואפילו מעליבה, על שני המועמדים, גלית אבינועם ותומר תדהר,  על שיצאו בקריאות לראש העיר, שנראו לי בשעתו מופרכות עד זורעות פחד.   גלית קראה לתוספת כח אדם חמוש מעבר למה שהעיריה הכריזה עליו (60 איש מתוך 250 מתנדבים) ותומר קרא להקמת משמרות שכונתיים חמושים בפוסט לו צורפה תמונת מחבלים מסתערים...

אני ראיתי בכך ניצול ציני של נושא רגיש לצרכי בחירות וזריעת פחד ולכן "עף לי הפיוז"... ועל כך אני מצר ומתנצל.

כי מסתבר שמשמרות שכונתיים אכן קמו ביוזמות מקומיות מכל עבר ומי שמזפזף מעט ברשתות החברתיות, מגלה גם הערכויות לרכישת ציוד טקטי... שלא לדבר על הדרישות מכל עבר לחלוקת נשק לכל דכפין.

למעשה, גם העירייה בראשות שמואל בוקסר התיישרה להבנתי עם הלחץ הציבורי והודיעה כי על משמרות אלו "לתאם פעילותן עם הקבט העירוני"... ראו הודעתה בהמשך.   אולם, לעצם העניין, זו הרמת ידיים אל מול הסנטימנט הציבורי הדי מובן בדיעבד, בתקופה של אובדן אמון כמעט מוחלט במערכת הביטחון. 

אולם, שיהיה ברור, אין סיכוי לחלוקת נשק למשמרות אלו, כאשר גם לפלוגת הכוננות שהקימה העירייה בתאום ושיתוף עם המשטרה, עדיין לא חולק נשק ארוך. מה לעשות ויש מישהו בצמרת המשרד לבטחון פני,  שעדיין לא מתייחס לנס ציונה כאל יישוב צמוד גדר.. וטוב שכך.

אני גם מעריך שלעולם לא יחלקו נשק להתארגנויות ספורדיות, של אנשים שלא עברו מסננת התאמה מחד ומאידך הכשרה מינימלית. כי חלוקה שכזו תהווה סכנה גדולה יותר מסכנת חדירת מחבלים !

מעבר לכך, דעתי האישית נותרה כשהיתה ולפיה יש תגובת יתר חרדתית. וכי עצם המחשבה שצריך להיערך לקרבות רחוב בכל שכונה, מגוחכת. כי גם אם במקרה קיצון מטורף תחדור חולית מחבלים, דווקא הניסיון הפעם מלמד שהממ"ד הינו הכתובת היחידה והבטוחה. וזאת במקום לנסות להילחם מול אוייב מאומן, שמוכן לירות על כל הניצב בדרכו ובמקביל  להסתכן בקרבות דו"צ וירי לא מבוקר.  כי גם אם הצבא לא יגיע, חלילה,  כיתת כוננות יישובית יכולה להגיע תוך עשר דקות והיעד צריך להיות אך ורק זה. שמחדל היעדר התגובה המהירה בשבת השחורה לא יחזור.


לסיכום:

מה לעשות וכנראה שבגיל 70 כמעט, אחרי מלחמות כה רבות והצריבה התודעתית של מלחמת יום הכיפורים בה נטלתי חלק, אני מסרב לתת לחרדה הקיומית להשתלט עליי.  אבל, אני בהחלט מודע לקיומה ומבין את סיבותיה ובפרט אצל הורים לילדים ולא ארחיב.

ולכן, אני שב וקובע כי הפוסטים הללו היו מיותרים וכי  להנהיג אין פירושו להציף כל תחושה ציבורית, גם אם היא על פניה היסטרית. אך מתנצל בפניכם, גלית ותומר, על שטענתי שפירסמתם פניות אלו משיקולים פוליטיים.

---------------------------------

וכך הגיבה דוברת העירייה לשאלותיי בנושא:

משמרות השכונה מצטרפות למערך שלם הכולל: פעילות אגף הביטחון + משטרה, כיתות הכוננות, גדוד החילוץ וההצלה, משמר אזרחי
תפקיד משמרות השכונה הוא נוכחות בשטח והתראות. הצורך/ בקשה מגיע מתושבי השכונה ואגף הביטחון מלווה אותם, מצייד אותם ומתדרך אותם
 האם יצויידו בנשק?
 חלקם בעלי נשק פרטי. בשלב זה המאמצים לציוד בנשק מופנים לכיתות הכוננות

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה